Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
37
Inloggade77
Mobilspel
Pågående20 296

Forumkategorier

Användare Inlägg  
devilseye2010-01-14 15:24
Antal inlägg: 224

Dessutom vill jag tillägga att även om man tar bort inlägg i ett gott syfte så tenderar man till att få trådar som blir svåra att följa då det ofta inte går att radera inlägg på ett sådant vis att man inte tappar takten i tråden. (Inte sällan finns en viss substans i de meddelande som tas bort, alternativt finns svar på sakerna som tas bort som inte försvunnit) Detta gör det svårt att följa tråden när man läser den i efterhand.

katalias - Ej medlem längre2010-01-14 15:27
Antal inlägg: 2032

Håller med devilseye i varje ord.
Faktiskt.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-01-14 15:29
Antal inlägg: 31064

Ja, kul med så genomtänkta, välskrivna inlägg! En eloge till devilseye! :)

devilseye2010-01-14 15:30

Huh, ingen som bråkar med mig. Var är detta forum på väg ;-)

Larvbrud - Ej medlem längre2010-01-14 15:32
Antal inlägg: 4050

Håller med regression.

Jag har knappt upplevt att det skulle vara svårt att säga sin åsikt här så länge man håller sig till ett ämne. Fast jag är inte sverigedemokrat iof.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-01-14 15:33
Antal inlägg: 31064

Ha ha! Vi har haft olika åsikter i det förflutna, det räcker. Men det gällde något heeelt annat. :)

le-lou2010-01-14 15:36
Antal inlägg: 17492

Katalias :

Varför skriver du att jag betett mig illa? Det jag postade i tråden var kritik till hur du moderade den tråden och det vet du. Det fixade inte du utan raderade snabbt, om och om igen.
Så för att DU inte svarar mig, varken på PM el i tråden - så är det jag som betett mig illa? Du stängde av mig för att jag postade.
Men att du inte ens kan stå för det tycker jag är för jävla dåligt, ursäkta språket.

HumbleBug2010-01-14 15:36
Antal inlägg: 1836

Tycker att det finns spelvärd som håller otrevlig ton, både vid avstängningar och allmänt. Sådeså.

Vill man ha god stämning måste man börja med sig själv...

kajix2010-01-14 15:37
Antal inlägg: 7767

Vill man ha god stämning måste man börja med sig själv...

devilseye2010-01-14 15:38

Jo du verkar ha blivit en visare kvinna nu Sylvia ;-)

HumbleBug2010-01-14 15:39
Antal inlägg: 1836

Jag vill inte ha god stämning. Talar bara allmänt, kanske jag borde tillägga.

devilseye2010-01-14 15:39

Larvbrud.
Där har vi en faktor som jag tror kan vara en av "problemen", "Så länge man håller sig till ämnet" I en diskussion, vare sig den är på nätet eller IRL så håller man sig till ämnet. Diskussionen utvecklas och tar svängar. Varför inte tillåta det så länge man inte går till personangrepp och liknande? Om vi bara strikt skulle svara på de relativt enkla frågeställningarna de flesta trådskapare har så skulle trådarna vara väldigt korta. Och dessutom skulle man i många fall kunna svara med en wiki-länk så skulle diskussionen vara slut. Debatt och diskussion har ju just denna egenhet att kunna leda till nya ämnen och infallsvinklar. Jag tycker personligen inte det är ett problem vare sig jag skapat tråden eller ej. Men som sagt. Det är upp till sajtens ägare att sätta normen. Det är bara trist om man skrämemr bort duktiga och intressanta debattörer tycker jag.

devilseye2010-01-14 15:40

Korrektur. Man håller sig INTE till ämnet i en diskussion vare sig på nätet eller IRL. En diskussion är en levande process.

katalias - Ej medlem längre2010-01-14 15:40
Antal inlägg: 2032

Jag har svarat dig, le-lou, flera gånger.
Du fortsätter att utgå från att jag raderade inlägg för att de innehöll kritik mot mig, vilket inte är sant. (Och här skulle jag kunna fortsätta på din angivna ton och skriv "och det vet du"...)

Du betedde dig illa, ja. Du postade samma sak 30 gånger, sen kallar du mig för barnunge?

Jag har dessutom inte stängt av dig. Det gjorde en annan värd för att få slut på spammandet.

Nu är det punkt för den här diskussionen mellan mig och le-lou. Vill du le-lou fortsätta diskutera saken, så gör det med Mouche, Candid eller någon annan värd som kan sätta sig in i saken. Allt jag raderat finns i viss tråd under Admin, du vet precis vilken.

Den här tråden kan fortsätta handla om yttrandefrihet på Betapet, i alla fall tills admins lägger sig i (om de gör det).

RymdGrisen - Ej medlem längre2010-01-14 15:40
Antal inlägg: 24

le-lou och SylviaPlath, hur kan ni klaga på värdarna när ni själva inte följer reglerna? Om en tråd handlar om ett visst ämne, är det ganska nonchalant att fortsätta och fortsätta och fortsätta att diskutera ett ämne som TS inte ville diskutera i den tråden. Därför är det väl bra att det finns värdar som rensar upp lite, annars kommer varje tråd bli en enda chatt-tråd om alt möjligt och det blir mycket svårt för den som vill diskutera ämnet att hänga med.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-01-14 15:41
Antal inlägg: 4050

Precis, vem vill ha god stämning? Det är ju moderatorerna som bidrar till att göra betapet spännande. Mycket bättre än andra sidor där man kan skriva könsord utan att få smäll på fingrarna.

Miss Yoco - Ej medlem längre2010-01-14 15:42
Antal inlägg: 2521

VA *?*
Nu förstår jag inget. Har DU varit avstängt, le-lou?
Och nu har du fått tillbaka ditt konto, eller? Av vem då isåfall?

kajix2010-01-14 15:42
Antal inlägg: 7767

Anledningen till stoppade trådar är väl ofta att de tenderar att bli chatttrådar som försämrar serverprestanda?

Nattmingel - Ej medlem längre2010-01-14 15:43
Antal inlägg: 42

Jag förstår inte.
En person, som skriver i den här tråden, har blivit avstängd? Hur kan den då skriva här?

Satyra2010-01-14 15:44
Antal inlägg: 4561

"I en diskussion, vare sig den är på nätet eller IRL så håller man sig till ämnet. Diskussionen utvecklas och tar svängar."

Exakt! :-)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?