Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade1
Mobilspel
Pågående21 064

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pulser2006-06-10 03:02
Antal inlägg: 101

De som ser negativt på sverige är inget att ha, de har inget intresser av att tjäna sverige i form av att betala skatt och därför bör de skjutsas ut omdelbart, man måste älska sitt land för att tjäna det på bästa vis. arbeta, arbeta och arbeta. Slita som ett djur så vi kan behålla vår omsorg!

SheDeVille2006-06-10 03:36
Antal inlägg: 2243

Tråkigt om man bara kan se svart eller vitt! Endera eller. Man är lyckligt lottad som kan se nyanser, inte bara se det som är mindre bra eller dåligt, inte bara gnälla eller se sig som en martyr. Skönt att veta att det faktiskt spelar roll vad man själv gör, att man kan göra skillnad. Allt i livet är givande och tagande. Vill man inte bidra med nåt så har man väl inte rätt heller att kräva nåt, eller? Och man kan ju bara bidra utifrån sin egen förmåga.

odin - Administratör2006-06-10 10:12
Antal inlägg: 7442

Vill bara säga att Sverige inte är perfekt. Alla kan bli bättre, men det gäller alla länder. Så vi får försöka hjälpas åt att fixa det ;).

JoanFerguson - Ej medlem längre2006-06-10 11:05
Antal inlägg: 105

Jag älskar Sverige och fattar inte hur man kan klaga på det när det finns länder som Irak och Gambia. Jag har alltid fått vård när jag har behövt, och ibland när jag inte behövt. Kriminaliteten är nästan obefintlig här uppe i Norrland i alla fall, vet inte hur det ser ut i resten av Sverige. Jag älskar kulturarvet och ser upp till dem gamla gubbarna som fällt timmer och slitit i hela sitt liv. Va fan, naturen här är oslagbar och nästan allt folk runtomkring är trevliga, har ingenting att klaga på.

Bartendern - Ej medlem längre2006-06-10 12:41
Antal inlägg: 162

hugg en holk o va glad annars händer det grejer

Snittgurka2006-06-10 13:26
Antal inlägg: 199

smurvlan verkar inte bara vara en särdeles glad och positiv prick. hon är dessutom en hejare på att haja ironi.

smurvlan2006-06-10 14:54
Antal inlägg: 840

I Norrland är riktigt kriminellt faktiskt.. har själv bott där. Men kanske rör du dig inte i de kretsarna så du vet om dessa.!

smurvlan2006-06-10 14:56

ang. vården så har jag själv upplevt mycket inom vården både som patient och undersköterska.
Dumt att vara naiv bara!

smurvlan2006-06-10 14:57

"Varje människa får mat för dagen och kan överleva även om man inte mår bra psykiskt."

Nope stämmer inte....

Snittgurka2006-06-10 15:31

smurvlan, gå en kurs i debatteknik, kanske? din argumentation suger.

"I Norrland är riktigt kriminellt faktiskt.. har själv bott där. Men kanske rör du dig inte i de kretsarna så du vet om dessa.!" - svepande generalisering om en hel landsända, grundad på "självupplevda" händelser och därför ogiltig.

"ang. vården så har jag själv upplevt mycket inom vården både som patient och undersköterska.
Dumt att vara naiv bara!" - svepande generalisering om en hel yrkeskår grundad på "självupplevda" händelser och därför ogiltig.

"Varje människa får mat för dagen och kan överleva även om man inte mår bra psykiskt." -

Nope stämmer inte...." - stämmer det inte får du komma med lite fakta som emotsäger att varje människa får mat för dagen och kan överleva även om de inte mår bra psykiskt. "Nope stämmer inte...." är ett fullständigt ogiltigt argument om det inte backas upp med kalla fakta.

Snittgurka2006-06-10 15:38

kanske ska förtydliga så det blir glasklart: det är alltså "svepande generaliseringar" som blir ogiltiga när de grundas på "självupplevda" händelser. om jag råkar ut för ett rån när jag är på spanska solkusten innebär inte det per automatik att spanjorer är rånare.
ens eget snäva perspektiv bör inte användas allt för ofta, då blir det ofta "svepande generaliseringar". inte bra.

Scandal - Ej medlem längre2006-06-10 15:52
Antal inlägg: 620

Sverige har:

* skitsnygga killar och tjejer. Få länder har folk med så många med bra utseende!
* folk med stil. Åk till Tyskland t ex. Folk där är minst lika moderna. Ändå klär de sig skittråkigt.
* otroligt variationsrik musikscen. Här har vi representanter för alla musikstilar - och artisterna kommer hit jävligt ofta! Och tänk på den svenska musikexporten också.
* natur mitt i städer. Man, jag kan firra strömming vid Slussen. Jag kan se rävar springa framför näsan på mig på ön här. Är inte det ett teckan på att miljön är skitbra? (Sen att säg Ryssland får ta skiten med radioaktivt avfall och div är en annan sak)
* jävligt bra språkundervisning
* billig mat! Alla har råd med mat i Sverige. Du kan köpa ett kilo pasta för 7 spänn.
* snygga hemsidor. Vi är GRYMMA på att bygga hemsidor med smak och innehåll. Det är inte ens jänkarna bra på.

Jag kan fortsätta hur länge som helst.

lelou - Ej medlem längre2006-06-10 17:07
Antal inlägg: 2025

*snittgurkan satte pricken över i-et*

nina73 - Ej medlem längre2006-06-10 19:03
Antal inlägg: 2694

pulser... nu tar du väl i lite ändå ?!

nina73 - Ej medlem längre2006-06-11 06:40
Antal inlägg: 2694

Men jag håller verkligen med om att alldeles för lite pengar satsas på vård och barnomsorgen...... Varför ska de mest sårbara behöva lida, när de ska sparas in. Dra ner på dom där fallskärmarna istället. Nu menar jag inte att dom inte gör rätt för sin lön,men det måste ju finnas nån gräns ..Tänk om dom högre tupparna, kunde gå ner på golvet o jobba ett tag, så dår dom se hur kämpigt det kan vara...... osv osv osv .. .Japp. nu har jag sagt mitt.... Men ÄLSKAR Sverige ändå *L*

Mercedes2006-06-11 08:07
Antal inlägg: 728

Jo snittgurkan har rätt!

Mercedes2006-06-11 10:59

Om man tycker att allemansrätten är det enda goda med ett land som Sverige så anser jag att man kallas kverulant och inte behöver tas på allvar!

odin - Administratör2006-06-11 11:08

Problemet är att man säger mantrat "satsa mer på vård och barnomsorg". Jag tror nog man satsar mer nu på vård och barnomsorg än vad man gjorde förr. Vad är det för fel på vår barnomsorg förresten?

odin - Administratör2006-06-11 11:09

Vem har sagt att allemansrätten är det enda? Vet inte riktigt vad ditt inlägg betyder då ingen sagt det.

Mercedes2006-06-11 12:36

odin: om ditt sista inlägg gäller mej så läs allra första inlägget i tråden..stycke två.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?