Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade6
Mobilspel
Pågående21 128

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bim19642006-06-15 10:41
Antal inlägg: 1854

Jag har en som heter neurofibromatos. Jag har hudknutor "fibrom" över hela kroppen långt ifrån "snyggt", är också något greppvänlig.
Men jag badar i bikini ändå skiter i om folk tittar på mig vid badstranden, för det gör dom verkligen. En del frågar vad det är jag har speciellt barn till en del föräldrars förtret. Men jag svara alltid dom vad det är jag har, för det är bättre dom får reda på vad det är jag har, än att föräldrarna hittar på något som jag har hört ibland.

Mina barn är ju vana vid hur jag ser ut så dom tänker inte på det, dessutom så ser dom ibland andra som har "avvikande"utseende.
Vi var och badade för ett par år sedan med ett par bekanta där deras pojke hade amputerat sitt ena ben efter att ha fått canser i det.
Det var mest imponerade av att han kunde simma med ett ben än att han bara hade ett ben.
För hur det än är så är jag ändå stolt över hur jag ser ut för jag är unik precis som alla andra där ute.

Så till er som helst inte vill visa er ute, sträck på dig för du är den du är och var stolt över det.

smurvlan2006-06-15 12:19
Antal inlägg: 840

Det är helt rätt det som skrivs... Det är bara så jä)=)a svårt att bryta tankesättet. Jag är medveten om hur jag kanske egentligne borde tänka... nåt liknande att: Det finns en anledning till att våra huvuden går att vrida--- osv.

Men skitsvårt!!!

Nu har jag ett par såna därna "badshorts" och tänker faktiskt köpa en bikiniöverdel och springa runt i i sommar på stranden.

Hoppas bara att jag vågar använda det !!

Black Jack - Ej medlem längre2006-06-15 12:48
Antal inlägg: 2

Smurvla, inte ska du skämmas för dina former! Jag älskar kurviga kvinnor! Min mamma var kurvig, min syster är kruvig och min fru ska vara kruvig hon med!

Bim19642006-06-15 18:06
Antal inlägg: 1854

*S* Du får steloperera din nacke som jag har gjort visserligen inte frivilligt, men väldigt bra ibland. (man kan ju snegla i och för sig).
Nej skämt och sido smurvlan det är väl klart att du ska springa runt på badstranden du med kan jag så kan du.

myran_64 - Ej medlem längre2006-06-15 21:00
Antal inlägg: 3157

jag har en vanlig bikini utomhus och baddräkt med ben i badhuset. Vill folk glo på mina valkar så får dom göra det, det skiter jag i. AJg vill kunna bada och ha kul med barnen och bli brun när jag är på stranden. och på vintern i badhuset har jag baddräkt för jag orkar inte raka bikinilinjen =)

Scandal - Ej medlem längre2006-06-15 23:49
Antal inlägg: 620

Ok det där sista var nasty! :O Jag vill inte läsa om andras underliv! =/

AnnikaP - Ej medlem längre2006-06-16 16:37
Antal inlägg: 207

Fast bikinilinjen innebär väl det hår som växer UTANFÖR bikinitrosan...och där sitter väl ändå inte underlivet...eller ?? ;-)

smurvlan2006-06-16 22:05

bikinilinjen *fniss* Det är väl inte underlivet!

Nu har jag tagit steget. Jag köpte en bikiniöverdel ... idag har jag solat o badat på stranden i den o mina nya "badbyxor"

ELOGE TILL MIG =))

HumbleBug2006-06-16 22:25
Antal inlägg: 1836

Hmm, vad tror ni om att trycka upp ett par shorts med Ljungbergs nuna? Något som ger positiva associationer och drar till sig kvinnornas blickar till mitt överviktiga arsle skulle sitta fint. . . ;)

Brytarspets - Ej medlem längre2006-06-16 22:29
Antal inlägg: 63

Du HumbeBug, ska höra om inte IMO kan sticka dig ett par såna nu när hon är på behandlingshemmet för Forummissbrukare.

Vill du ha elastan/lycra i tramstrådarna eller går det bra med naturlig bomull?

lelou - Ej medlem längre2006-06-17 01:56
Antal inlägg: 2025

Kan inte du höra om IMO kan dra ut sladden för dig till modemet ett tag?

Millenium - Ej medlem längre2006-06-17 03:22
Antal inlägg: 48

Jag badar i allt utom vit bikini eller likaledes vit baddräkt av två skäl. Ni som sett en engelsman i början på hans semester på någon badort runt Medelhavet förstår vad det ena skälet är, det andra räcker med att säga Wet T-shirttävling.

Pastor Ekman - Ej medlem längre2006-06-17 08:52
Antal inlägg: 60

I grund och botten är det olämpligt att en hoper individer samlas vid ett badställe, mer eller mindre avklädda. Låt gå för barn som önskar att bada, men är verkligen en vuxen människas behov av att plaska omkring i smutsigt vatten av tvingande natur. Tillåt mig att tvivla.

smurvlan2006-06-17 15:06

Vad får dig att tycka att vi vuxna människor inte har nån rätt att svalka av oss i naturen?

Gunilla N - Ej medlem längre2006-06-17 17:10
Antal inlägg: 9562

Mel: Den blomstertid nu kommer

Den baddräktstid nu kommer
när magen är för stor
Då valkar bara sväller
och celluliter gror
Generande behåring
lyfts fram i solens ljus
Nej stranden verkar boring
vi stannar inomhus

De krav som sommar´n ställer
förstör vår ledighet
Vi sitter där och gnäller;
"fy fan vad jag är fet"
Fast vem vill motionera
när man kan sitta still
Nej låt oss revoltera,
Vi tar en kaka till!

smurvlan2006-06-17 23:24

ja du, denna kan man tolka på flera sätt

Kajsa Kavat2006-06-18 03:41
Antal inlägg: 10

Jag badade idag med min pojkvänn! Han badade näck och jag i trosor! Vi hittade ett så fint ställe där vi fick vara själva! Annars badar jag i baddräkt!
Stor, är något man är, inte något man alltid kommer att vara. Man kan bli större eller mindre. Men varför bry sig när man badar? Att gå till och ifrån platsen på stranden är det jobbigaste. Väl i vattnet så är det ingen som ser om dom nu inte dyker direkt intill dig med öppna ögon, och gör dom det så vill dom nog se dig!!! :-) Jag önskar att vi var fler stora männikor på stranden! Vikt är bara kilon. Inget annat.

smurvlan2006-06-18 09:15

sant mycket sant kajsa

nina73 - Ej medlem längre2006-06-18 09:20
Antal inlägg: 2694

hahahah den va bra Gunilla!!!

AnnikaP - Ej medlem längre2006-06-18 09:38
Antal inlägg: 207

Ett alternativ är ju att faktiskt göra något åt att man är för stor...istället för att varje sommar få ångest när det är dags att plocka fram badkläderna...

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?