Spelrum
Giraffen | 47 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 76 |
Mobilspel
Pågående | 21 211 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Bror Mu - Ej medlem längre | 2006-06-15 12:30 | |
dom är sådär i göteborg smurvlan, lite primitiva och hårda, inget att bry sig om! | ||
Gharmon | 2006-06-15 12:40 | |
Hahaha.... Ni är ju för trevliga! Knivar hit och knivar dit. Själv lär jag nog också greppa kniven i midsommar, för då är förhoppningsvis köket klart, och då ska jag banne mig inviga det med en stor saftig köttstek! Smurvlan: Det där med kniv var nog från början mikkamels ironiska spegling av hur det ser ut i vårt svenska firande av diverse helgdagar, som övriga spann vidare på med glimten i ögat. Har personligen svårt att se framför mig en äkta knivstickande ligist sittande framför en dator och spela Betapet... ;-) | ||
myran_64 - Ej medlem längre | 2006-06-15 21:05 | |
jag ska till mina vänner, finnarna med bastun, och dricka öl, grilla, spela kubb, sova i husvagn och hoppas få trevligt sällskap på natten =) | ||
lelou - Ej medlem längre | 2006-06-15 23:09 | |
ja smurvlan, tog bort det där. idiotiskt postade kommentarer raderas bums. skärp er. | ||
lelou - Ej medlem längre | 2006-06-15 23:11 | |
tillägg: även ironiska kommentarer kan behövas förklaras i så fall tydligare. Det finns folk som varit/är drabbade. | ||
Bror Mu - Ej medlem längre | 2006-06-16 01:04 | |
jag är alltid ironisk. Nu är det förklarat en gång för alla! | ||
oeronbarn - Ej medlem längre | 2006-06-16 16:26 | |
- - - - - - - k l i p p h ä r - - - - - - - - - - - - - - - - - - - "idiotiskt postade kommentarer raderas bums" det var nog det mest idiotiska jag läst på hela veckan. - - - - - - - k l i p p h ä r - - - - - - - - - - - - - - - - - - - | ||
lelou - Ej medlem längre | 2006-06-16 16:28 | |
oeronbarn. har du problem med att jag tog bort ditt inlägg, där det stod att du skulle supa och sticka kniven i någon? | ||
oeronbarn - Ej medlem längre | 2006-06-16 16:37 | |
jag är så lat så jag citerar igen, den här gången Gharmon: "Det där med kniv var nog från början mikkamels ironiska spegling av hur det ser ut i vårt svenska firande av diverse helgdagar, som övriga spann vidare på med glimten i ögat." jag tyckte definitivt det fanns en glimt. men det är ju så olika hur man ser saker och ting. vissa gillar att slänga in tio utropstecken och fem smilleysar efter allt man skriver. andra har ett mer minimalistiskt förhållningssätt till humorn. | ||
lelou - Ej medlem längre | 2006-06-16 16:44 | |
den du borde citera är dig själv och ingen annan som försvar, det ligger på ditt ansvar att skriva ut hur det ska tolkas, när det är en sån mening som du skriver. HUR ska folk veta att du är ironisk? Skriver jag tex att : Nej jag tänkte gå ut och hugga ner en femåring ikväll. Punkt. el Jag ska gå ut och våldta en tjej tänkte jag. Punkt. liksom..hallå? Sen ska jag sitta och anta att folk ska fatta att jag är ironisk, annars är det någon annan som är det dummaste du läst på hela veckan. Ironi är inget självklart och när det handlar om våld o skit så får du banne mig vara övertydlig. Och lägg av med töntiga pikar, ut med språket med en gång och klipp & klistra nån annan stans. | ||
oeronbarn - Ej medlem längre | 2006-06-16 16:58 | |
ok, då citerar jag mig själv. jag vill minnas att jag mitt inlägg löd: "jag ska supa mig full och sticka ner nån med kniv" ska jag försöka göra en poäng får det väl vara den här: det finns alltid en kontext att ta hänsyn till. eftersom mitt inlägg stod i ytterst nära anslutning till Mikkamels "Valborg är när unga människor super sig fulla och sticker ner varann med kniv..." tycker jag det är alldeles uppenbart att jag inte menade allvar. ett i det närmsta menlöst inlägg faktiskt. | ||
oeronbarn - Ej medlem längre | 2006-06-16 17:02 | |
en till förmildrande omständighet är att den otydliga syftningen i min mening gör att man om man vill kan tolka det som att jag ska sticka ner nån som har kniv. och då är det ju åtminstone en fajt på lika villkor. (förlåt, nu var jag ironisk igen...det är en sjukdom) | ||
dyslktisk | 2006-06-16 18:08 | |
Kommer att sitta i min etta i Bagarmossen och supa mig själv till sömns under missnöjt muttrande om livets jävlighet, om jag inte sticker ner till lokala Kinakrogen i syfte att ragga upp nån förtappad stackars kvinna. | ||
Acka | 2006-06-16 20:55 | |
Jag ska jobba, fina pengar att handla saker till lägenheten sen :) | ||
smurvlan | 2006-06-16 22:08 | |
har man blivit nerstycke nav en jä#el med kniv så kanske man har svårt att ta det "ROLIGA" i det där "bra" skämtet! | ||
dyslktisk | 2006-06-17 10:26 | |
Om man som jag är arbetslös alkoholist så tar jag mycket illa vid mig av varenda som helst tillstymmelse till lustigheter. Låt oss alla hålla oss på vår egen kant och aldrig någonsin försöka skämta om eller ironisera över något, alltid är det visst nån som ser diverse olämpligheter i det hela. | ||
Nettes | 2006-06-17 17:18 | |
Jag ska jobba, får väl ta hand om all puckon som super sig redlösa och spetsar sig på knivar | ||
Gharmon | 2006-06-17 17:32 | |
Beklagar ärligt och uppriktigt dina upplevelser av knivdådet Smurvlan. Har själv varit med om mycket otäckheter, men ser ändå inte någon anledning att reagera med nedlåtande svordomar mot de som trampar på den ömma tån, speciellt inte om det har varit i syfte att ironisera över våra svenska traditioner. Midsommar blir som den blir och när nyårsafton kommer ska jag fira med raketer och bomber trots att de som upplevt krig kan uppfatta det psykiskt jobbigt. Ska man ta bort allt som kan tänkas vara stötande för någon, får man ta bort allting. | ||
mamman - Ej medlem längre | 2006-06-21 00:40 | |
Jobbar efter midsommar så jag kanske får ta hand om alla tokstollar som dummat sig i helgen.... SEnast i helgen hade vi en som sov ruset av sej.... Redan INNAN midsommar.... | ||
monkan56 | 2006-06-21 13:26 | |
Jag och familjen ska till syrrans stuga utanför Vindeln..de ni..mysigt, fiska, snaps, grilla och bara njuta (om man slapp mygg förstås). Hoppas solen är med oss alla i helgen och då vill jag passa på och önska er alla en riktigt skön och varm midsommar, sköt om er och tänk efter före!!! | ||