Spelrum
Giraffen | 49 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 32 |
Inloggade | 83 |
Mobilspel
Pågående | 21 269 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
eurythmech - Ej medlem längre | 2006-07-09 13:44 | |
ja, det blir ju säkert bättre pga dina jävla minnen... | ||
Gunilla N - Ej medlem längre | 2006-07-09 14:03 | |
Men halllååååå e...! Du som i en annan tråd klagar över att man inte håller sig till ämnet! Försök göra det själv!!! I den här tråden handlade det om det som var bra med 80-talet - det ljuva 80-talet! Varför ska du bete dig som en grälsjuk kärring för att du tycker som du gör??? Håll dig till ämnet och delge dina positiva minnen/tankar om 80-talet!! Fritt fram! Fö såg jag Lena Ph på Gatufesten här i S-vall i går - och visst var hon roligare när det begav sig på 80-talet; värsta pentade håret, trekantsöverdel och spandex-brallor *fniss* Jisses vad man avundades hennes egna skapelser... =) | ||
eurythmech - Ej medlem längre | 2006-07-09 14:43 | |
Är du 40 bast eller? Om tråden handlar om det som är bra med åttiotalet så måste väl undermåliga argument om vad som är/var bra få motarbetas? Tack. | ||
vinhaggan - Ej medlem längre | 2006-07-09 16:31 | |
Det är jag som har startat denna diskussion, och min tanke var att de som väljer att skriva här ska berätta eller beskriva något som dom tycker var bra från 80-talet. Man behöver alltså inte nödvändigtvis minnas det eller varit med om det själv. Men när ni bara väljer att bråka och hacka på varandra då är det fanimej ingen ide. eurythmech, vad menar du med undermåliga argument och att vissa bakdelar inte är bra? Skriv du om det du tycker är bra, men sluta klaga på vad andra tycker är bra, för det var inte det som var meningen. Det gäller förövrigt alla som väljer att skriva här. Beskriv med vackra ord det som ni gillar, men sluta hacka ner på andra det blir så otrvligt och man tar illa vid sig. Fy! | ||
eurythmech - Ej medlem längre | 2006-07-09 16:37 | |
Att racka ner på Gunillas bild av åttiotalet är ju faktiskt att försiktigt höja allt annat från åttiotalet... | ||
vinhaggan - Ej medlem längre | 2006-07-09 16:43 | |
Det är tydligen för mycket begärt att starta en kul och intressant tråd. vad ger dig rätten att säga att vissas bild av 80-talet är bättre eller sämre än andras? vad är det som säger att DU har rätt och vi andra har fel och vice versa? Förresten så hör inte det hit. Bra grejjer med 80-talet var det. Jag har en till sak. Saab 99 80-talsmodell. | ||
Gunilla N - Ej medlem längre | 2006-07-09 16:58 | |
Hade till för tre år sen en 88:as Nissan Micra. Det måste vara den mest rostbenägna bil som funnits, men ack i övrigt... Fulländad! *fniss* Tror inte det byttes mer än olja, filter och några däck under tiden jag hade den. Frid över dess minne. (Fast den rullar fortfarande nånstans...) Annars håller jag med smulan31; "Tänk att kunna lifta utan att vara orolig, gå hem från krogen själv". Det var ju helt underbart! Man var aldrig rädd, så som man är idag... | ||
eurythmech - Ej medlem längre | 2006-07-09 17:27 | |
varför skulle du vara mer benägen att råka ut för våldtäkt när du lagt dig till med tantfläsk? | ||
eurythmech - Ej medlem längre | 2006-07-09 17:31 | |
hmm...nåän borde kanske ta bort det där inlägget | ||
solidaritet - Ej medlem längre | 2006-07-09 17:38 | |
fy f*n vad lågt. | ||
eurythmech - Ej medlem längre | 2006-07-09 18:05 | |
ja, och säkert osant också. jag borde mer ha sagt nåt i stil med att hennes naivitet inte hade med just 80-talet att göra, utan mer med hennes ungdom. | ||
vinhaggan - Ej medlem längre | 2006-07-09 18:38 | |
eurythmech, varför förstör du bara? Du har ingen rätt att kommentera och tro dig veta saker om andra utifrån det lilla dom skriver här. Vem tror du att du är egentligen? Sluta förstöra min tråd! | ||
ölkalle - Ej medlem längre | 2006-07-09 19:01 | |
Jag som växte upp under och kommer ihåg 80-talet måste säga att det var ett fruktansvärt fult årtionde, fula, pastellfärgade kläder, benvärmare, vansinnesfrisyrer och skitmusik från gelikar som , sandra, samantha fox, scorpions, easy action och europe. Bara skit, faktiskt. Och låt oss för all del inte glömma höjdare som solstollarna, varuhuset och falcon crest, svenska tvsnackisar prereklam-tv( som är åt helvete det också), tacka vet jag 70-talet. Progg, punk och långt hår. | ||
Mercedes | 2006-07-09 19:14 | |
Nä men visst var 80-talet bra! Alla som ville fick jobb och folk vågade låna och bygga hur mycket som helst! Minns trash (tras)modet. Jumprar som var ofållade i kanterna. Och jag var dessutom både yngre och vackrare! | ||
västgöten - Ej medlem längre | 2006-07-09 19:40 | |
oj oj blir tårögd när jag tänker tillbaka..årtiondet när man gick från pojke till man.... | ||
vinhaggan - Ej medlem längre | 2006-07-09 19:40 | |
Vilken del av det ni älskar med 80-talet är så svårt att förstå? Det finns saker som är dåligt med alla årtionden, men det är inte det som ska tas upp här, utan sånt som man tyckte/tycker är bra. Så varför görs inte det? | ||
västgöten - Ej medlem längre | 2006-07-09 19:55 | |
ok, att jag tycker 80 talet var härligt beror ju mest på att man var ung hade inga bekymmer(mer än vad man skulle göra nästa helg) och livet lekte..men det var väl inte så hårt klimat i samhället,eller?..sen saknar ju jag att hångla å dricka grogg i baksätet på en volvo amazon med porrbelysning.. | ||
Riverpoet | 2006-07-09 22:28 | |
Jaha ja. Det bästa tycker jag är musik som inte är så välkänd. Tidigt 80-tal med grupper som Replacements och Hüsker Dü. Och mer välkända R.E.M. Ebba Grön, Echo & the Bunnymen är också bra musik från årtiondet. Enligt min mening gjordes den bästa musiken då, och då snackar vi inte den överproducerade musik som också producerades då... Tidigt 80-tal måste ju också varit bästa modet. Mer 70 än 80 liksom. Sen gick det lite snett med modet, men det hör väl inte till denna tråden har jag förstått.. :) Vad mer.. hum. Gotlandsresor kanske. Och lakritspuck. Och tip-top med den där nougatkulan som man mådde lite illa av. | ||
Gentiana | 2006-07-10 00:04 | |
Supertramp, Pavlovs dog, Journey som sagt, Adolphson&Falk, fast jag lyssnar eg aldrig på dom nu. | ||
joelxy79 | 2006-07-10 14:18 | |
Kraftwerk. Och ja, jag vet att de började redan på 60-talet och att de hade ett krautrockband som hette Organisation. Men de var störst på 80-talet. | ||