Spelrum
Giraffen42
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade83
Mobilspel
Pågående21 306

Forumkategorier

Användare Inlägg  
levakdörB2006-07-21 17:26
Antal inlägg: 1471

Bokstäverna blir bättre i takt med att man blir en bättre spelare. så Nej, det är ingen myt att spelare med hög rateing får bättre bokstäver=)

Jag skulle passa en gång för en rullning. Passar man två drag och sedan får ut sin rullning på 75 poäng (25/drag), Då måste man tänka på skulle jag få mer poäng att som om jag inte hade brickor som gav mig en rullning. Samt räkna in motståndaren motdrag på rullningen... Hjälp mig ifrån den teoretiska biten!

bananafish2006-07-21 17:52
Antal inlägg: 147

Den teoretiska biten är att man inte ska passa om man har en rullning som inte går ut, eftersom miotståndaren givetvis fattar vad man håller på med och ser till att inte öppna läge i sitt drag.

Jobbar2006-07-22 20:06
Antal inlägg: 503

Vad är det jag läser? Hur skulle utdelning av bokstäverna bli "bättre" när man har högre rating? Ibland har man ju jätteläge om man finge t.ex. Z, som annars är pest oftast. Kan inte någon övervakare dementera detta rykte, eller bekräfta, men det senare hoppas jag inte.

Redatoon - Ej medlem längre2006-07-22 20:19
Antal inlägg: 151

Bara å byta själv tills du får ut rull på ett ställe som är öppet och spela själv passivt/taktiskt dvs inga upplägg.

SheDeVille2006-07-22 22:20
Antal inlägg: 2243

Det där med att bokstäverna blir bättre i takt med att man blir en bättre spelare är INTE rätt. Det är slumpen som avgör!

Jobbar2006-07-22 23:42
Antal inlägg: 503

Jag tänkte väl det, tack!

eloffe2006-07-23 10:05
Antal inlägg: 335

Om någon passar för att den vill ha ett läge för rullning så är det ju bara att spela ut ord som inte ger några hakningar. I det läget är det ju bara att håva in en massa småpoäng samtidigt som man vet att motståndaren bara blir frustrerad.

cerebral2006-07-23 14:56
Antal inlägg: 132

Jag som trodde att sarkasmen var skrämmande uppenbar. Ursäkta.
Givetvis får man inte bättre bokstäver vid högre ranking.

Schatzi2006-07-23 20:58
Antal inlägg: 137

JAG tycker att det är grymt IRRITERANDE när man lägger ut ett spel tex stress eller hets, börjar spela och det slutar med att den andra spelaren drar ut flera minuter över tiden för att få mer betänketid. (ibland händer det att man får en dålig omgång vilket jag har förståelse för men inte när det blir väldigt många minuter i kontrast med spelets längd)

På pekade till en specifik spelare som gjorde så att jag inte var intresserad att spela med denna längre eftersom han gjorde så.
Då sa han att det var hans taktik vilket jag tycker är en lite dålig taktik då man själv vill spela lite fortare och inte sitta och söla i evigheter eller bara har en liten stund på sig att spela.

Dyslekso2006-07-23 21:22
Antal inlägg: 8945

HannaMaunus: japp, straffpoängen borde vara högre, typ 30 p per minut.

Dwenie2006-07-23 21:39
Antal inlägg: 1

Så länge man inte bryter mot betapets regler är allt tillåtet, man kan ju liksom inte göra upp egna regler... sen är det väl en annan fråga om det är sportsligt lr inte, det finns delade åsikter om det. Men den där personen kanske hade velat göra likadant själv om den satt på en rullning? och hon kunde göra som en annan här skrev att den gjorde, passa hon också...

Perpersa - Ej medlem längre2006-07-23 23:01
Antal inlägg: 2193

Självklart blir bokstäverna man får bättre ju bättre man själv är.

Hur bra bokstäverna är beror ju på hur man använder dem.

Tufflan2006-07-23 23:33
Antal inlägg: 1254

Klokt svar perpersa!

Jag brukar se det som att "tur är inget om man inte vet vad man ska göra med den". Med rutin och vana blir det lättare att ta tillvara turen man får i nästan varje drag.... det gäller bara att kunna se den :)

SirNose2006-07-24 08:15
Antal inlägg: 188

Myten om att bättre spelare får bättre brickor stämmer. Bättre spelare lägger i regel längre ord och får därmed in fler brickor per spel. Därför har de större chans att komma åt jokrarna, y, j och andra goa brickor.

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2006-07-24 16:02
Antal inlägg: 4814

Bättre spelare får även bättre brickor genom att balansera de kvarvarande brickorna (på stället/hand) när man lägger ett ord.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?