Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 7 |
Mobilspel
Pågående | 21 128 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
MonkeyBoy42 | 2006-08-05 13:17 | |
Nu vet jag inte hur du gör när du tar emot filer genom MSN, jag antar att du väljer acceptera när du får en fil skickad till dig? Det finns ingen inställning som tar hand om ditt problem, antingen får du göra som tipset ovan öppna den från mappen. Du kan också välja alternativet "Spara som..." istället för att acceptera när du får en fil skickad till dig och spara filen på någon annan plats på datorn (inte i Mina mottagna filer mappen alltså). Nu kommer du att kunna öppna filen direkt i MSN utan att den raderas. | ||
andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2006-08-05 17:51 | |
MonkeyBoy42... Jag brukar alltid ta spara som och själv browse'a till en annan mapp än den MSN valt. Det finns en inställning i MSN där man kan klicka "automatically reject file transfers for known unsafe file types". Den har jag såklart inte iklickad. Jag har även inställt i windows firewall att den ska acceptera MSN som program. Här är en bild på meddelandet man får: alander.se/dumwindows.jpg Tacksam för mer hjälp =) | ||
monk - Administratör | 2006-08-05 19:24 | |
kör patchen (som jag skrev om tidigare) så behöver du inte greja med brandväggar och sånt... trust me :D | ||
MonkeyBoy42 | 2006-08-05 19:28 | |
Ok jag som inte tänkte på sp2, det är inte msn-messenger som stoppar filen utan Security Center. Men visst det går att komma runt. Alt 1: Den som skickar filen byter ut filändelsen på den fil som skickas till något som Security Center inte anser vara ett hot. Ex Låten.mp3 byter filändelse till låten.jpg när du laddat hem låten ändra tillbaks till låten.mp3 Alt 2: Komprimera mp3 filen innan den skickas till .zip eller .rar eller annat format. Alt 3: Stäng av Security Center. Gå Control Panel>Administrative Tools>Services. Leta upp Security Center Service, höger klicka stäng av. Har du inget annat skydd än Security Center på din dator så rekommenderar ja inte den metoden, då din dator blir helt oskyddad. Alt 4: Skickar du ofta eller stora filer, skaffa ett bättre altenativ än MSN-messenger. Mitt råd blir att du skaffar en ftp- server lite att sätta sig in i men inte så svårt. | ||
eurythmech - Ej medlem längre | 2006-08-06 08:43 | |
Varför kan inte folk läsa det monk skriver? | ||
andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2006-08-06 14:07 | |
monk, jag letade efter patchen men jag vet inte riktigt vilken av alla filer det är. Är det messpatch? Jag tog hem den men fann inte vart man stänger av det du skrev. | ||
andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2006-08-06 15:00 | |
Ah nu hittade jag den patchen. nu funkar det att ta emot mp3 igen. Men jag tycker iaf att det borde finnas ett mer normalt sätt att lösa detta då det ju funkat förr. Tack monk och alla som hjälpt! | ||