Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade1
Mobilspel
Pågående21 588

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pekkis2006-09-18 09:18
Antal inlägg: 1173

Har du inte blivitförtidspensionär för att du tycker det är kul, dinodog. Konstigt, trodde de flesta blev det. Liksom jag trodde att de flesta sjukskrivna är lata och alla arbetslösa nästa lika lata.
Det är ju därför de skall sänka alla socialförsäkringar.

Sarkasm, såklart. Det är hemskt att vara sjuk, ännu hemskare att sjukas ersättnignsnivå sänkt på grund av att politiker inte inser att alla inte är arbetsföra.
Tror till och med att Leijonberg pekade på sjukskrivningsfuskare när de pratade om alla sänkta försäkringar.

Mick E - Ej medlem längre2006-09-18 13:05
Antal inlägg: 629

Det här var ju inte kul, men det blev iallafall ja till trängselskatt.

Mikkamel2006-09-18 13:53
Antal inlägg: 191

Bara i Stockholm. Och the blue boys har tyvärr bestämt sig för att övriga länet bör ha mer att säga till om och där blev det nej.
Jag tror i vilket fall som helst att borgarna skulle ha gått emot allt mindre än 65 % ja. De avskyr verkligen trängselskatterna.

Nåja, jag lyckades på något sätt skaffa ett jobb två veckor innan valet så jag överlever väl ett tag i alla fall. Det är kanske inte lika kul för de man känner som fått obetald praktik av arbetsförmedlingen och dessutom måste fortsätta söka i samma takt. Att söka jobb i den takten samtidigt som man jobbar heltid och dessutom inte få så att man klarar sig är ju knappast lätt.
De riktiga problemen lär väl dock drabba de områden där Lasse Lejon smyger omkring och gynekologundersöker invandrarflickor 15 gånger om dagen ifall någon har könsstympat dem sen lunch. Där kommer arbetslösheten att vara hög eftersom inte alla pratar svenska lika bra som Lejonkungen.
Fan att varken FP eller KD åkte ur riksdagen... Nåja, FP behöver bara göra ett lika stort misstag till för att ramla av och 60 % av KD:s väljare lär väl självdö inom en förhoppningsvis inte alltför lång framtid.

Pekkis2006-09-18 15:27
Antal inlägg: 1173

Ja till trängselskatt. Det är alldeles ypperligt.
Inför det här i göteborg också, tack så mycket!

Krona2006-09-18 16:51
Antal inlägg: 6

Victory!!!

Ouck - Ej medlem längre2006-09-18 17:45
Antal inlägg: 1332

"Jag blev lovad ett jobb, men ams förmedla friår"
Nu är det slut på det.

Ouck - Ej medlem längre2006-09-18 17:47
Antal inlägg: 1332

Även om jag varit knallröd så hade jag trott att det kan vara bra att byta regering. Låta S förnya sig lite, och fräscha till sig. Eller, vad säger ni Sossar?Är jag helt ute och cyklar?

ankatanka - Ej medlem längre2006-09-18 20:57
Antal inlägg: 149

Tyvär är strukturen i vårt samhälle skör och surt förvärvad av hårt arbetande människor. Men det blir ett rent frosseri för blådårarna att slakta och sälja bort det som går på kortast tänkbara tid.4 år räcker gott och väl.
Så cykla på tillsammans med Alfons Åberg du!

vulcan2006-09-18 21:23
Antal inlägg: 7666

Ja vilken underbar struktur vi har i vårt samhälle. Tänk t ex vad fantastiskt väl socialdemokraterna lyckats under sina 12 år vid makten med att höja sysselsättningen och minska bidragsberoendet. Eller?

Mikkamel2006-09-18 21:26
Antal inlägg: 191

Ingen försöker säga att Sossarna har gjort ett perfekt jobb, men det är kanske dumt att lämna över makten direkt till Djävulen. :p
Räckte det inte med att han fick vara justitieminister innan?

Måns_E2006-09-18 21:35
Antal inlägg: 12023

Jag tror att det är rätt så bra att sossarna får sitta i opposition några år, ännu bättre är det att Persson försvinner.

Sen så tror jag inte att det blir så väldigt stor skillnad vid ett regeringsbyte, jag röstade på sossarna i brist på annat (egentligen så gillar jag nog inte något nuvarandes partis politik). Problemet med sossarna de 15 senaste åren är att de ser mer till medelklass barnfamilljer än de som verkligen behöver hjälp i samhället. Jag tror att några år i opposition kan vara bra.

Dessutom så trodde jag att sossarna var ett arbetarparti och inte moderaterna.

vulcan2006-09-18 21:43

Ett antal inlägg i den här och kompistråden funkar mest som bevis för idé- och visionslösheten som kännetecknat socialdemokratin de senaste decennierna. Eftersom man inte haft något eget budskap att förmedla har man tvingats att excellera i sin gamla paradgren: Att skrämma upp sina väljare med högerspöket och de fruktansvärda fasor som kommer att drabba oss alla om dessa kallhamrade egoister kommer till makten. När jag läser sakargumenten (eller snarare noterar bristen på dem) så förstår jag att många egentligen inte har någon aning om vad alliansen egentligen vill eller har för program. De mest bisarra påståenden - som ett i andra tråden om att alliansen vill ta bort barnbidragen och göra så att folk inte får råd med sjukvård (När Alliansen i själva verket vill göra en kraftig utbyggnad av den idag dåliga tandvårdsförsäkringen exempelvis) - förs fram på fullt allvar. Om det inte vore så tröttsamt kunde man nästan skratta åt det.

ankatanka - Ej medlem längre2006-09-18 21:51

Bara för att sysselsättningsgraden höjs betyder väl inte det att levnadsstandarden blir höjd, det kommer väl an på lönen för detta arbete.
Men det är klart, om alla som är arbetslösa och skor sig på samhället istället tog ett underbetalt pigjobb så blir det väl bra.
Tro´t den som vill.

oeronbarn - Ej medlem längre2006-09-18 22:03
Antal inlägg: 2288

jag är lite ledsen. inte för att jag tror att reinfeldt är satan. men på fyra år hinner man med många privatiseringar, även om man skulle få för sig att smygstarta.

förresten. är det någon som läst göran hägglunds lilla prosadikt om vinden i håret på pensionärerna, tittat på bilden och inte tänk "herregud, karln är en idiot"?

vulcan2006-09-18 22:03

Så vad är din lösning då?

vulcan2006-09-18 22:04

till ankatanka var den frågan riktad alltså

ankatanka - Ej medlem längre2006-09-18 22:13

Jag är nog lite grön, tycker att arbetstidsförkortning är lika väl värt att prova som pigavdrag.

eva-leva2006-09-18 22:16
Antal inlägg: 15408

Äntligen vill jag bara säga!
Om man vill ha någon som alltid tänker åt en och inte tillåter en att tänka själv är det väl bra med sossar men jag säger gärna Good Bye till Persson och hans springpojkar. Fram för nya grepp och det tror jag Alliansen har!

Måns_E2006-09-18 22:17
Antal inlägg: 12023

Menar du att Reinfeldt inte tänker?

eva-leva2006-09-18 22:18
Antal inlägg: 15408

Jo det är det jag menar!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?