Spelrum
Giraffen | 0 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 1 |
Mobilspel
Pågående | 21 588 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Dyslekso | 2006-09-18 00:39 | |
Hehe, jag är iofs ingen anhängare av personen Reinfeldt, och inte heller röstade jag på moderaterna. Men visst, du lyckas bra med att provocera mig med dina "argument". Typ som Linda Rosing provocerade mig genom att bilda Unika Partiet. Den andra punkten värd att kommentera är c). Vi får väl se om alliansens förslag i praktiken kommer att innebära försämringar för de svagste grupperna i samhället. Om det är Reinfeldts ärliga avsikt så håller jag med dig om att han är kall. | ||
Bartendern - Ej medlem längre | 2006-09-18 01:11 | |
gud va mycke vänster det va här då... Heja Fredrik!!! | ||
pelikanen - Ej medlem längre | 2006-09-18 01:19 | |
Nu har han ju aldrig sagt att nya moderaterna är ett arbetareparti utan bara ett arbetarparti, det är en djävla skillnad, och det är arbetarna med lägst inkomster och de arbetslösa som får betala. Känn er lurade på ett E i mitten av ordet. Att det är så himla många som bara tänker på sina egna plånböcker tycker jag är otroligt beklämmande. | ||
eloffe | 2006-09-18 08:40 | |
just nu känns det bara tungt. | ||
nina73 - Ej medlem längre | 2006-09-18 08:43 | |
Japp... nu kommer man inte ha råd att vara sjuk, och är barnen lite sjuka, så blir de till att ha dom på dagis ändå.. Inte tal om att skaffa barn inom denna 4 årsperiod, föäldrapenningen o antalet dagar att få vara hemma m barnen har han ju lovat att sänka osv osv .. *suck*... men han har säkert nåt bra att komma med åxå .. eller , hmmm | ||
WildWoman | 2006-09-18 08:46 | |
Många i min familj kommer att bli drabbade nu. Min mor är långtidssjukskriven pga en stroke. Hur ska hon göra? min morbror jobbar halvtid pga kraftig diabetes. Ska dom jaga ut dom här två i arbetslivet pang bom utan att dom egentligen klarar av det? Rätta mej gärna om jag har fel. Men det är så jag har uppfattat det. För bidragen kommer att sänkas då kommer dessa två inte ha råd att vara sjukskrivana. Och dom ska visst höja försäkring på bil (117%) och mc (100-150%). Jag, som bor i en liten by och inte har nåt jobb, kommer inte att ha råd att ha bil. Och då kommer jag inte kunna jobba, för jag har ingen möjlighet att ta mej till jobbet. Ska jag då tvingas att flytta in till stan där jag kommer vantrivas. Där min son kommer vantrivas?! Nä, det här är (enligt MIN mening) HELT åt helvete! | ||
andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2006-09-18 08:50 | |
Grattis alla som röstat på Moderaterna, grattis till en extra karensdag, försämrad a-kassa, borttagen möjlighet att göra avdrag för fackavgift, ökad a-kasseavgift, minskade skatter för de redan bemedlade, minskad sjukersättning etc... och grattis till att ni kanske inte får barnbidrag eller har råd med vård. Kolla upp vad ett parti står för innan ni röstar på nån för att "han verkar trevlig" eller "det behövs förändring". | ||
nina73 - Ej medlem längre | 2006-09-18 08:55 | |
*ryser* ... aaaa nä, nu tjuter jag snart... Gräset e inte grönare på andra sidan.. å vad jag hoppas att jag har fel... men de finns väl anledning till att borgeliga blocket endast suttit ..ca 9 år av alla dessa 70 , i makten eller ?????? | ||
Pekkis | 2006-09-18 09:12 | |
Yupp. Det är inget roligt. Jag är snart färdigutbildad, inom ett område där det defenitivt kommer behövar folk, så jag tror jag kommer ha jobb de närmsta åren. (Det får man hoppas, hoppas, hoppas.. annars suger det ännu mer) Det är WildWomans familj och dess liknar som kommer drabbas hårdast. Jag kan för mitt liv inte förstå, hur man kan ha röstat fram en politik som vill sänka sjukersättningen. Det är vansinne. Brist på respekt. Sänkt skatt. Yupp, men höjd a-kassaavgift, fackavgift och bilförsäkring... där försvinnen den skattehöjningen. För alla som inte är höginkomsttagare. Blä och fy och shittybangbang. Men men... det är ju bara fyra år. Jag tror inte att deras politik fungerar, så nästa val är de borta igen. | ||
dinodog | 2006-09-18 09:38 | |
Är det bara jag som tycker att reinfeldts ögon påminner om en reptils ögon kalla och beräknande. Vi får väl se nu om folkpartiet får in ordning och uppförande i betyget i skolan för det lär ju behövas nu. | ||
Frbg - Ej medlem längre | 2006-09-18 10:24 | |
Håller med om de flesta inlägg härovan...och kan bara säga att de närmaste åren SKRÄMMER mej rejält.... | ||
Dicea - Ej medlem längre | 2006-09-18 10:33 | |
Jag är mycket orolig inför framtiden... Senast de borgerliga satt vid makten - i början av 1990-talet - fick vi kommunalt finansierade privatskolor (de sk "friskolorna") som har dränerat den allmänna skolans finanser och gjort utbildningen för en majoritet av de svenska barnen så mycket sämre. Detta har sedan de borgerliga gjort till en hjärtesak i det här valet - hur dåligt den allmänna skolan fungerar - cynismen är total. | ||
Dyslekso | 2006-09-18 10:34 | |
Hahahahahaha....ursäkta, men det här börjar bli patetiskt. Det är liksom inte zombies fom hell som tar över regeringsmakten. Verkar som om många här helt tappat perspektiven. | ||
LasseBjörn | 2006-09-18 10:47 | |
Hur konstigt det än må låta så är jag ännu stoltare över vad som stod på min valsedet nu när förlusten är ett faktum. | ||
vulcan | 2006-09-18 10:49 | |
Ja, det här känns mest som en levande illustration över vänsterblockets klassiska taktik: Utmåla motståndaren som hemska kallhamrade egoister för att dölja din egen brist på konkreta politiska idéer. Synd att så många verkar gå på den här retoriken. Här pratas bland annat om barnbidrag och "inte råd med vård" - det finns överhuvudtaget inget sånt i Alliansens valmenifest vad jag vet. Däremot vet jag att en massa svenskar "inte haft råd med vård" vad gäller sina tänder under det 12-åriga vänsterstyre vi haft i Sverige - varav de sista 7-8 med en rejäl högkonjunktur. Jag som antagligen ser det här från ett annat håll än de flesta andra skulle snarare vilja lugna er. Inget tyder på att det blir några enorma skillnader i den förda politiken de närmaste fyra åren. 2002 var situationen en helt annan men M då är inte M nu. | ||
OrdLisa - Ej medlem längre | 2006-09-18 10:51 | |
Tappat perspektiven Dyslekso? Man tror inte det är sant när man läser sånt...kan bara säga att du snart kommer in i en ganska kall verklighet och får lite livserfarenhet...välkomme n! | ||
LasseBjörn | 2006-09-18 10:53 | |
Vad som däremot inte ens förnekas av alliansen är att det kommer bli mindre pengar åt dem som redan har minst, arbetslösa, sjuka, pensionärer. Varför? Jo, som Göran Hägglund uttryckte det, för att det ska bli större skillnader. Jag trodde aldrig de skulle säga det rakt ut, men det gjorde han. Att folk sedan kan gå och rösta på ett sådant alternativ är smått obegripligt. | ||
Angus | 2006-09-18 11:00 | |
Nu har ni räknat upp alla farhågor. Här kommer en liten brasklapp med en bråkdel av det som är positivt med ett regeringsskifte. - Kronan stärks. - Sysselsättningen ökar. - Överskottsmålet försvinner (80 miljarder). - Systemt skärps för att förhindra fusk. - Företagandet blir enklare. - Skatterna sänks, mer pengar i börsen (även för dig). | ||
confuzed | 2006-09-18 11:03 | |
www.student.se/grupp...65 5370.gif Hoppas den fina bildlänken funkar | ||
OrdLisa - Ej medlem längre | 2006-09-18 11:24 | |
Jag har varit med om två tidigare regeringsskiften...vad jag kan påminna mej såg jag att inte mkt av det Angus beskriver...men...jag kanske sov då...och sen undrar jag om det är regeringsskiftet som sådant som får dom positiva effekterna? | ||