Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade2
Mobilspel
Pågående21 588

Forumkategorier

Användare Inlägg  
oeronbarn - Ej medlem längre2006-09-18 20:04
Antal inlägg: 2288

hmm....svårt....träna dig på att slentrianförolämpa folk på stan. låt "ja, men du är ju ful" bli ditt standardsvar så fort någon ifrågasätter dig.

Gunilla N - Ej medlem längre2006-09-18 20:10
Antal inlägg: 9562

Babe In Total Control Of Herself...?

Eller som i direkt översättning; bitch = satkärring/ragata/hynda (tik)/gnäll mm vilket väl inte alls är något att sträva efter. Eller...??

Try to be a cocksure girl instead!!

Lite peppning;
kni.prz.rzeszow.pl/~.../l ikeu.swf
www.utbildning-co.se.../p eppa.asp

noRnoS2006-09-18 20:51
Antal inlägg: 188

Lyckokatten, jag tycker inte du skall stäva efter detta. Vem vinner något på att vara en surkart. Var positiv men våga att ta plats ändå. Dagens unga män är inte likadana som sina äldre gelikar. Även om det kan bli ännu bättre och så sker hela tiden.

Mikkamel2006-09-18 21:15
Antal inlägg: 191

Det första du bör göra, för att göra det rättvist för alla, är att köpa en canadian goose-jacka och blondera håret. Detta kommer medan du fortfarande är en snäll och trevlig person varna dina nära och kära för att de dagarna är förbi...

Men om du vill lyckas och bli lyckligare, bli cynisk istället. Det enda jobb där du verkligen måste vara en bitch är om du vill bli krönikör och det krävs mer än övning för det, du måste ha medfödd talang.

DanneMann2006-09-18 23:08
Antal inlägg: 88

Om du inte redan har "det", så ge upp. Wanna-be-bitches går det tretton på dussinet.

Pastor Green - Ej medlem längre2006-09-18 23:38
Antal inlägg: 192

Få är de tillfällen som jag stiger ned till de dödliga och kommunicerar med en mänsklig direkthet. Men enligt mitt förmenande tassar du omkring i en mörk återvändsgränd: att applicera ett konstgjort mänskligt attribut är i mitt alltom upplysta blickfång ett uttryck för genomsyrad vilsenhet. Svaret är inte, som någon här föreslagit, sexuella kontakter med män. Ingen kan väl på fullaste allvar tro att man lär känna sig själv genom en annan individs könsorgan, inte heller genom att föreställa sig att vara någon som man i själva verket inte är.

HumbleBug2006-09-18 23:51
Antal inlägg: 1836

Att veta vad man vill är inte detsamma som att vara bitchig. Varför klä in något som är positiv i något som är negativt? Förstår inte riktigt logiken i resonemanget . . . Men en del kvinnor verkar tro att de måste vara otrevliga för att kunna vara starka.

sääret2006-09-19 03:04
Antal inlägg: 5

att vara "bitch" har blivit nått possetivt? det klingar fan inte possetivt i mina öron, att vara en katig sur jävel känns det mer som, som hiphopen gjort det till nått bra som mah bitch, miin surkärring jääää. vafan?

helena2006-09-19 10:31
Antal inlägg: 214

Lyckokatten kanske kan vara snäll och återge lite ur artikelns definitioner av bitch :) Det kan vara lärorikt för många av oss. Jag tror fortfarande begreppet är lite oklart.

Dyslekso2006-09-19 15:44
Antal inlägg: 8945

Min erfarenhet av tjejer som kallar sig bitch är, tvärtemot deras egen uppfattning, att de inte är särskilt smarta och ofta använder sig av amerikanska uttryck som de hört på tv, typ det gamla "you go, girl".
Men men...to each her own;).

-JK-2006-09-19 17:31
Antal inlägg: 409

Pja, hellre får spånhuvuden bete sig bitchigt än att de lallar runt som mähän som låter sig bli trampade på. Min erfarenhet säger f.ö att män som är nedlåtande mot kvinnor har små kukar.

-JK-2006-09-20 09:49

Jag behöver inte ens anstränga mig för att låta bitchig. ;)

Lyckokatten - Ej medlem längre2006-09-20 12:01
Antal inlägg: 423

Fast nej, jag vill inte anspela på stora/små kukar! Hur kul skulle det kännas för oss tjejer om snubbarna sa: "Heh, de kvinnorna som ser ner på män har små pattar!" :/

IMO 1punkt1 - Ej medlem längre2006-09-20 12:05
Antal inlägg: 258

Snälla, snälla!

Håller med Helena: Delge oss lite av artikeln nu. Kan vi få definitionen?

IMO 1punkt1 - Ej medlem längre2006-09-20 12:08
Antal inlägg: 258

sv.wikipedia.org/wiki/Bit ch
susning.nu/BITCH
susning.nu/Bitch
susning.nu/susning.f...do search=1

Självklart använder jag alltid tillförlitliga källor i min research!

Lyckokatten - Ej medlem längre2006-09-20 12:16

Jaha! Ur Cosmo! Will do. Rubrikerna och lite annat kan ni få!

"Att killar bara gillar fogliga flickor är en lika mossig myt som att du ska äta 6-8 skivor bröd om dagen. Allt fler män vill ha lite mer tuggmotstånd än så.

Varför kan inte en man motstå en bitch?

1. Hon är en utmaning
2. Hon kommunicerar som en kille
3. Hon är självständig
4. Hon sätter gränser"

Allt det här låter ju självklart och bra, va? Men det är innehåller under rubriker som förvirrar mig, t ex:

"Hon är inte ett dugg rädd att hälla en drink i byxorna på en slajmig polare!"
"Låt han fatta att ditt liv inte kretsar kring honom!"

Och såna där tips.

HumbleBug2006-09-20 12:48
Antal inlägg: 1836

"Varför kan inte en man motstå en bitch?" Tror många män avskyr allt vad bichighet innebär.

1. Hon är en utmaning
3. Hon är självständig
4. Hon sätter gränser

Inte måste man vara en bitch för att klara av detta?

2. Hon kommunicerar som en kille

Varför litar inte svenska kvinnor på sitt eget, kvinnliga sätt att kommunicera och utvecklar det istället? Tror inte det är vettigt som så många feminister anser - att tjejer ska "förmanliga" sig själva. Hur kan en halvtaskig imitation av manlig stil klara sig i en värld där manlig stil dominerar? Det är bara dumt att tro att kvinnor ska kunna slåss på exakt samma villkor.

Jämför det med en fysisk fight mellan en person som är 1,70 lång och 65 kilo tung mot en som är 190 lång och väger 110 kilo. Den mindre personen har ine en chans om han försöker slåss på samma villkor som den större personen. Han måste försöka dominera matchen genom att slåss på ett helt annat sätt som den större personen å sin sida inte kan. Han måste vara snabbare, smidigare och listigare inte försöka konkurrera om styrka.

En kvinna som försöker bete sig som en man får ingen respekt av männen i ett manligt samhälle. Respekt får däremot en stark och självsäker kvinna som är trygg i sin egen kvinnlighet. Kvinnor - tro inte på alla radikalfeminister som vill förmanliga er. De gör så bara för att de själva är otrygga i sin egen femininitet.

-JK-2006-09-20 14:45

Jag märker att min sarkasm gick helt förbi med mitt inlägg om små kukar. Det var ett direkt svar på "Min erfarenhet av tjejer som kallar sig bitch är, tvärtemot deras egen uppfattning, att de inte är särskilt smarta och ofta använder sig av amerikanska uttryck som de hört på tv, typ det gamla "you go, girl"." Men det verkar vara helt ok att snacka ner kvinnor? Bah.

Att vara bitchig har inget att göra med att vara sur (dvs en som fräser åt allt och alla). Att vara bitchig är att kunna säga/göra saker med ett leende på läpparna och utan att vara det minsta uppretad - det ska framgå av ordval och handling att denna person sätter sig ingen på. Det är inte ett manligt beteende per se, dvs att personer med ett maskformigt bihang är födda med en gen som gör dem självsäkra. Uppfostran, mina damer och herrar, samt samhället formar oss och kan stärka eller försvaga självförtroendet.

Det är ju tyvärr fortfarande så att självsäkra och framgångsrika kvinnor gör (en del män samt kvinnor (!) ) osäkra och dessa kvinnor blir allt som oftast kallade för bitchar. Okey, men då väljer jag att värdera ordet bitch på ett positivt sätt.

Att bitchighet skulle vara samma sak som att försöka bete sig som en man är rent struntprat.

joelxy792006-09-20 14:56
Antal inlägg: 277

Som man blir jag väldigt upprörd av det vulgära ordet "kuk".
Skulle vara tacksam om vi kunde kalla den för maktstav i fortsättningen.
;)

Lyckokatten - Ej medlem längre2006-09-20 15:38

Sorry, men jag älskar ordet KUK! Det är en perfekt svordom men samtidigt ett perfekt begrepp för "maktstav". KUK innehåller ju så mycket mer makt än "maktstav" som låter mer som ett försök. KUK! Den sitter ju som Pitten i Greta :D

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?