Spelrum
Giraffen | 5 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 6 |
Mobilspel
Pågående | 21 650 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
LasseBjörn | 2006-10-20 13:25 | |
Nej, jag stöder absolut inte den sittande regeringen, det vill jag tydligt klargöra om det nu kan ha verkat så. Däremot är jag övertygad om att det bästa alternativet är en socialdemokratisk regering. Egen majoritet känns inte trovärdigt så då blir det ju med stöd avv v och mp. Ministerposterna tycker jag dock s ska ta hand om. | ||
thedude - Ej medlem längre | 2006-10-20 13:33 | |
Jag tror ju då tvärtom. Att det egentligen är bäst att samarbeta på riktigt hög nivå. Det vill säga även i form av att stödpartierna tilldelas ministerposter inom respektive kunskapsområde. Så länge inte svenska folket ger ett parti 100 % av rösterna. Då ska ju regeringen naturligtvis spegla folket till fullo. Fast då börjar det å andra sidan lukta Sovjetunionen, Kina eller Tyskland 1936. Och det luktar inte så gott. Luktar ungefär lika illa som alla beningaser som bilarna släpper ut varje dag. | ||
LasseBjörn | 2006-10-20 13:36 | |
En regering där olika partier tilldelas sina hjärtefrågor tenderar att bli mycket kostnadsdrivande. Dessutom är en regering med endast ett parti en smidigare lösning då man inte löper lika stor risk för inre stridigheter. | ||
thedude - Ej medlem längre | 2006-10-20 17:50 | |
Jovisst. Smidig för det parti som sitter i regeringsposition, ja. Demokrati kan väl ändå inte mätas i pengar? Har folket röstat på ett eller annat sätt så ska det avspegla sig tycker jag. Kösta vad det kösta vill! | ||