Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade4
Mobilspel
Pågående21 117

Forumkategorier

Användare Inlägg  
hugokolbaz2007-03-11 20:28
Antal inlägg: 665

Trams. Varför skulle högrankade vilja starta nytt konto för att få spela med lågrankade? Absurt. En bra spelare som skapar en ny användare spelar ju upp sig till 2000+ på 10-20 matcher. Knappast en variant av fusk.

lelou - Ej medlem längre2007-03-11 20:31
Antal inlägg: 2025

tycker det nog är fler lågrankade som VILL spela mot högrankade än tvärtom.

Lolli pop2007-03-11 20:44
Antal inlägg: 65

So what, att de spelar upp sig på x antal matcher. Under dessa matcher de spelar upp sig, så framgår det inte, att de inte är vad de ger sken av.

lelou, det är väl ok? Poängen är att man ska veta, vad ska man annars med rankning till? Vad har rankningen för funktion utöver att berätta vilken nivå någon ligger på?

auranita2007-03-11 20:46
Antal inlägg: 652

Har konstaterat att beta-ratingen är beroende av så mycket annat än bara skicklighet. IRL-spel kräver skicklighet på en helt annan nivå, där skall man inte bara spela, utan också räkna sina egna poäng, kolla att motståndaren räknar rätt, själv bedöma om orden är godkända eller inte, hålla reda på schack-klockan, föra protokoll, helst ha lite poker-face, och framför allt; man kan inte manipulera någonting.

Visst, jättebra att beta finns, det är ett toppenkomplement till IRL, och en möjlighet för vem som helst att spela när som helst. Men jag tar numera beta-ratingen mindre allvarligt än tidigare.

tildus71 - Ej medlem längre2007-03-11 20:48
Antal inlägg: 1282

men antal matcher visar inte hur duktig man är det finns massor av lågrankade med flera tusen matcher så va säger egentligen ett nytt konto dig ? nada säger jag de kan ha spelat massor på andra sajter med och vara språkproffesorer even så so what om jag eller nån annan har flera konton?? jag slutar ju ändå på samma rank oftast och nästan alltid kommer det massa lågrankade å vill ha den ratingen när jag villl spela med ett konto som har runt 2000....

Lolli pop2007-03-11 21:17

Jag beklagar, men jag förstår inte vad du skriver, tildus71. Är det ett svar till anitam, eller till mig?
Om det är till mig, så förstår jag tyvärr ännu mindre. Säger du att rankningen har att göra med antalet matcher man har spelat?

odin - Administratör2007-03-11 21:30
Antal inlägg: 7442

Vi kan inte göra så mkt åt att folk har fler konton, därav är det tillåtet.

Lolli pop2007-03-11 21:35

ok, jag misstänkte att det låg något sådant skäl bakom. (Eller, ni kan, men det kräver ganska mycket jobb och övervakning.)
Tack för svar.

Och, tja, då har man lärt sig något nytt.

lelou - Ej medlem längre2007-03-11 21:42

hur kan vi det, Lollipop?

Morristown - Ej medlem längre2007-03-11 21:57
Antal inlägg: 7710

Det kan ju också vara så att det är någon smart spelare som reggar sig för allra första gången. Och som stiger snabbt i rate. En sån som jag till exempel, haha. Alla är inte fuskisar, eller flerkonto-innehavare!

Niclas572007-03-11 22:10
Antal inlägg: 16

TomasLeonard:
Hur kommer det sig att du blir sur över att få rejält motstånd från någon med ranking på ca 1000 ?
Du har ju närmare 2600 själv...men du kanske hade förväntat dig någon gröngöling att piska upp?

Det kanske inte är alla gånger man går in och är sugen på att snacka med alla utan bara vill ta en snabb match och då kan det ju vara skönt att ha ett extra konto som ingen känner till...

ekorre702007-03-11 22:19
Antal inlägg: 169

Jag har ett extra konto som jag bara spelar slumpade matcher med,
och chansar lite mer än vanligt. Riktigt roligt när man helt struntar i ratingen.

Lolli pop2007-03-11 23:38

lelou, jag är medlem på flera andra sajter, där man bara är tillåten ett konto,
de kollar IP nummer när något är skumt, men jag tror allvarligt att om man redan har tillåtit flera konton, då skulle det vara ett hästjobb att få bort gamla multipla konton och under övergångsfasen skulle ni få en massa bråk om orättvisor, det är antagligen inte värt det

Morristown, i det här fallet så berättade han att han hade flera konton, när jag var undrande över hans fina spel så snabbt

i96_sos - Ej medlem längre2007-03-11 23:43
Antal inlägg: 108

Jag har också två konton, det andra (matss) går f.ö. att utläsa på min profil så det är ingen hemlighet. Jag startade detta konto (i96_sos) för att se om enbart slumpade matcher var en bättre eller sämre strategi. Svaret blev att det är ... Roligare!! Speciellt 4-spel Slumpad Hets, eftersom folk som är alltför rädda om sin rating ("fegspelare") inte vågar sig in där =)

Kan väl annars säga att ett eller två konton är skitsamma, eftersom jag evigt pendlar mellan ung. 2100-2500 med båda oavsett.

Men ett sätt att lösa TomasLeonard:s problem vore att vid nån kommande uppgradering lägga till den där lilla info-rutan redan innan man startar igång spelet, så att man lätt kan se om det är nån med typ 23-2 i matcher. Eller någon som har för vana att avbryta spel, vilket är otrooooligt trist när man spelar 3 el 4.

Knevert - Ej medlem längre2007-03-12 00:41
Antal inlägg: 805

Det är ondska att ha mer än ett konto!

veggie_d2007-03-12 00:49
Antal inlägg: 1187

lollipop, med den restriktionen kan ju bara en familjemedlem ha ett konto. Sanningen är att de andra siter du är medlem på bara tillåter ett konto, men att de inte kan kontrollera att regeln faktiskt följs.

lelou - Ej medlem längre2007-03-12 00:55

kan vi inte stoppa öresundsbro bygget när vi ändå är i gång ?

Basta - Ej medlem längre2007-03-12 01:19
Antal inlägg: 3528

Jag antar att jag fortsätter att vara en lika medioker betapetspelare oavsett hur många konton jag har.

Det är ju inte så att vi tjänar vårt uppehälle här på betapetsidan, om några tycker det är kul att ha en hög raiting så låt dom hållas.

Lolli pop2007-03-12 01:28

jag förordar nu inte, att det skulle vara en regel om max ett konto, om man LÄSER vad jag skrivit. Tvärtom, jag påpekar att jag tror det vore alltför besvärligt att införa i efterskott.

(Det innebär inte heller att jag tycker det är särskilt bra, med nuvarande system.)

Måns_E2007-03-12 01:28
Antal inlägg: 12023

Om man spelar många matcher så brukar det inte spela så stor roll om man får storstryk nån enstaka gång av någon som precis har reggat ett konto.

Att alla spelare inte är nybörjare som inte har spelat några matcher är inget konstigt. Det kan vara IRL-spelare, spelare från ordspel eller helt enkelt spelare som tidigare har blivit avstängda och därför reggat ett nytt konto.

Å andra sidan så brukar det inte ta så hiskeligt många matcher innan man hamnar på den rating som man skall ligga på.

Med tanke på att de spelare som har runt 2500 i rate och över brukar vara desamma, och att det inte fylls på överdrivet fort så kan man dra slutsatsen att inte överdrivet många "missbrukar" att skapa nya nick.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?