Spelrum
Giraffen | 54 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 4 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 36 |
Inloggade | 95 |
Mobilspel
Pågående | 20 136 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-01 12:43 | |
Bra tänkt med omklädningsrummen! Självklart har jac säkerligen badat med flera transor. Kollar inte så noga, är ju där för simningen. Bara de inte hoppar trampolin i skallen på mig. ;) | ||
videopimp | 2017-02-01 13:06 | |
>jobbig pk-maffia smyger in och förstör den goda stämningen transa = kille som klär sig i drag (tvättar sedan bort läppstiftet och tar på sig sina vanliga kläder) transkvinna, transtjej = tjej som är transsexuell >jobbig pk-maffia bugar, niger och backar ut ur rummet | ||
Mindymoo | 2017-02-01 14:19 | |
Bäst vore separata tider för dem som inte bryr sig (läs t ex tonårskillar och gubbar) och för dem som vill vara mer privata/osynliga/i fred/lugna/tysta (läs t ex kvinnor som jag, transor, burkinibrudar). PLUS damtider. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-01 14:26 | |
Ok. Är inte världsbäst på termerna, erkänner villigt :) Tror/hoppas du förstod andemeningen trots den klantiga formuleringen. | ||
Lågintensiv | 2017-02-01 15:28 | |
Varifrån kommer du, PetLin? Saudiarabien? Jag har aldrig hört om skilda badtider under min uppväxt. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-01 15:49 | |
Åh. Men skilda badtider växte jag upp med. Det var på 60-talet, Sturebadet, Stockholm. En eftermiddag i veckan för kvinnor, en annan för män. Då kunde man simma naken. Vi var nakna då vi gick i simskolan på damernas eftermiddag. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-01 15:55 | |
Det var ju bara så att man kunde välja. Det var 4-5 timmar per kön en dag i veckan. Precis som en annan hall där jag simmade 3 dar i veckan hade fredagkvällar efter 16:00 endast för vuxna. Bra initiativ för de som behövde chilla efter en veckas hårt arbete utan brottande, gormande uppmärksamhetssökande tonåringar som kastar sig i överallt för att kolla effekten. | ||
lolololololo | 2017-02-01 18:47 | |
videopimp: Vad kul att du tillför fler dimensioner till diskussionen om dambadtider! Själv skulle jag inte bry mig ett smack om det fanns transtjejer på badet på damtiden. Undrar däremot vad de kvinnor som dambadtiden egentligen skulle vara till för (muslimska kvinnor vad jag kan förstå) skulle tycka. Vad gäller tonåringarna, kunde jag inte vara mer överens, Rabiesvaccin! :)) | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-01 19:15 | |
Det bör ju inte handla om hur vi människor klassificersr varandra, för, som videopimp så korrekt påpekar, så kommer ju inte veckans dagar att räcka. | ||
BokstavenX | 2017-02-01 20:21 | |
Den intressanta frågan är om de separata badtiderna har införts därför att vi medborgare har bett om det eller för att politikerna har tillåtit situationen att spåra ur helt? | ||
malmöiska | 2017-02-01 20:45 | |
helt fel med separata badtider | ||
mz_lzrd | 2017-02-01 21:34 | |
Känns jätteviktigt att folk specificerar sin könstillhörighet inför bad. Könstillhörighet är ju nämligen en av de allra viktigaste egenskaperna hos en människa som ämnar bada. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-01 21:41 | |
Eller hur!? Annars kan ju människor lätt få uppfattningen att motionssim och dykträning är samma sak. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-01 21:42 | |
Men jag vidhåller att människor har rätt till privat sfär vid ombyte och dusch. | ||
videopimp | 2017-02-02 02:13 | |
Rabiesvaccin, Hoppas inte att du uppfattade mig som dryg! Det var inte min avsikt. lolololololo, Vad roligt att du tycker det! bokstavenX, Jag har svårt att tro att politiker skulle lyfta en sån här fråga om det inte fanns något önskemål från medborgare. Dessutom verkar det ju inte vara något nytt. Enligt Rabiesvaccin har ju separata badtider varit en grej sedan 60-talet. mz_lzrd, Inför bad i ett könsseparatistiskt sällskap kan det ju vara relevant eller? Annars spelar det förstås ingen som helst roll. | ||
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2017-02-02 03:32 | |
Nejdå, ingen fara. | ||
mz_lzrd | 2017-02-02 09:17 | |
Vi ska inte ha könsseparatistiska sällskap i skattefinansierad offentlig verksamhet. Jag är emot apartheid i alla former. | ||
videopimp | 2017-02-02 10:57 | |
Ok! Varför? | ||
mz_lzrd | 2017-02-02 12:09 | |
Om du menar varför jag tycker det, så är det för att jag anser att män och kvinnor kan klara av att bada tillsammans. Jag tycker att det offentliga rummet ska vara till för alla, tills dess att man har diskvalificerat sig från att få delta genom att t ex begå brott. Om en man inte klarar av att bada med kvinnor utan att tafsa, då ska den mannen avvisas från badet. Om en kvinna inte kan låta bli att tafsa på män på badet - då skall hon avvisas. Religiösa hänsyn ska inte tas på offentliga platser. Bekänner man sig till en religion som säger att kvinnor och män ska hållas åtskilda, då har man valt att avstå rätten att t ex bada på allmänna bad. Oavsett om man är man eller kvinna. Religion är i motsats till kön hudfärg och sexuell läggning något man själv väljer. Människor har förmåga till impulskontroll. Vi lär oss träna upp den förmågan medan vi är unga. Att gömma undan kvinnor med hänvisning till att män har bristande självkontroll och inte ska behöva anstränga sig med att träna upp den är ovärdigt både kvinnor och män. Här skriver Sakine Madon bra om ämnet: www.vlt.se/opinion/l...is era-barn | ||
mz_lzrd | 2017-02-02 12:10 | |
Ovanstående till videopimp, alltså. Samt till alla andra givetvis, men jag svarade på hans fråga. | ||