Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade49
Mobilspel
Pågående20 061

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Humblen2017-07-23 16:06
Antal inlägg: 664

Mycket underligt sätt att hantera utsatthet hos tandläkaren. Livet består av situationer då man måste släppa kontrollen något, kan man inte det så får man svårt i livet.

Varför inte förklara att man tycker att tandvård är obehagligt så kommer de flesta hygienister och tandläkare att göra sitt bästa för att du inte skall känna dig utsatt.

Hålla på med stirrningslekar låter inte riktigt klokt.

ttiittii - Ej medlem längre2017-07-28 11:09
Antal inlägg: 37631

Jag hatar tandläkare värkligen hatar dom inte nog med att det kostar skukt mycket pengar att gå dit mellan tummen och pekfingret har det kostat 150000 att besöka dessa satans sadister samanlagt.
Dom senaste 2 gånger har inplantatet gått sönder efter 1 dag.när jag ser min tandläkare på stan får jag ont i magen och hälften av gångerna kräks jag .Det stör mig att jag varit med att betalat hans västindienresor.nu har implantatet gått sönder igen och borde lagas.det kommer kosta 15000 ca .
Det funkar men är störande

kryddeluntan2017-07-28 21:33
Antal inlägg: 12360

Byt tandläkare Ttiittii

ttiittii - Ej medlem längre2017-07-28 23:23
Antal inlägg: 37631

Det gjorde jag när den förra gick i pension.Dom känner min avsky.

Der Eimer - Ej medlem längre2017-07-29 07:49
Antal inlägg: 383

www.youtube.com/watc...th rdCsOFJU

totravel - Ej medlem längre2017-07-29 08:12
Antal inlägg: 4735

Min strategi är att gå till tandläkaren så sällan som bara är möjligt i ett land där jag inte har full koll på språket; nämligen Thailand. Jag stiger in i "tortyrkammaren" med ett fånigt oförstående flin för att tandläkaren/tandhygienist en (verkar vara samma sak i Thailand) ska inse att det inte finns någon som helst möjlighet till vettig kommunikation och därmed enbart fokusera på att fixa det som behöver fixas. Därefter är det bara att slappna av och låta vederbörande sköta sitt jobb och med ett glatt, förhoppningsvis lite mindre fånigt flin gå ut och betala ca en femtedel av vad det skulle ha kostat i Sverige.

Tandläkarna i Thailand förefaller dessutom vara betydligt snällare än de sadistiska svenska som jag minns från min barndom/ungdom. Det är troligen ett feltänk från min sida eftersom jag i min barndom/ungdom led av en tandläkarskräck av den magnituden att mitt föräldrahem fick nagelrepor i dörrposterna när de skulle tvinga mig att gå dit.

Klungan2017-07-29 19:42
Antal inlägg: 394

Bara man tar bedövning så har jag inget emot att besöka tandläkare. Ganska avkopplande. Brukar fundera på livet i största allmänhet. Lite jobbigt att gapa så länge kan det vara dock.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?