Spelrum
Giraffen | 8 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 12 |
Mobilspel
Pågående | 19 705 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Tindris | 2018-01-16 13:20 | |
Klart man ska passa tider. Men jag är inte så kinkig när det gäller familjesammankomster, man måste ju inte stå med maten klar exakt klockslag för det är skönt och trevligt att mingla lite innan, det blir så trångt i hallen om alla kommer samtidigt ;) Sen tycker jag inte om när det dyks upp för tidigt, "jag hade ändå inget annat för mig" det är mer stressande än när någon dyker upp sent.. det bästa är att säga "dyk upp vid sjuhalvåttanångång" så finns det lite tidsspann. | ||
Tindris | 2018-01-16 13:23 | |
Ja sen är det tyvärr ofta rökarna som är dom som dräller in lite senare till jobb och efter raster, "var tvungen att ta ett snabb-bloss" ja enl mina erfarenheter i alla fall. | ||
micro113 | 2018-01-16 15:12 | |
När det gäller privata fester, sammankomster o dyl så vore det väl rätt hemskt om hela släkten/bekantskapskretse n står och trängs vid ytterdörren samtidigt. Inbjudan ett klockslag betyder "runt den tiden" ... dvs en kvart åt något håll, och i vissa fall mer än så senare... Har man däremot deklarerat att man sätter sig till bords vid en viss tid, eller något annat sker ett visst klockslag, så skall gästerna givetvis vara på plats innan... Arbete och möten är något helt annat och ställer krav på tidspassning. | ||
micro113 | 2018-01-16 15:14 | |
Tindris Jag känner inte alls igen det. Rökare brukar röka på sina raster och passa tiden i lika hög grad som andra... Ofta är det kulturen på en arbetsplats som avgör om folk kommer i tid eller inte ... | ||
vigren | 2018-01-16 15:19 | |
Kommer oftast i tid, ibland händer det dock att jag kommer ett par minuter för sent men då är det speciella omständigheter som orsakar det. Har i hela min uppväxt fått skämmas för mina föräldrar som ALDRIG någonsin kan passa en tid och det är likadant fortfarande. Skall man ha middag med dem så får man meddela dem en tid som ligger en halvtimme före alla andras. Och med svärföräldrarna när de levde, dem fick man meddela en tid som låg en halvtimme efter alla andras, de var alltid ute i väldigt god tid! På jobbet har vi flex, jättebra, då behöver ingen bry sig om den som alltid kommer sent ... | ||
Mea74 - Ej medlem längre | 2018-01-16 16:36 | |
Funkar inte och komma sent el vara sen.... Men, tyvärr Jag är en ”tidsoptimist”!! Det går inte i mitt yrke.... så skärpning här, haha... | ||
Lill-IT | 2018-01-16 17:42 | |
Jag har alltid god tid på mig när jag ska köra någonstans där jag inte varit tidigare eller om jag vet att det är krångligt med parkering. Annars är jag nog ute i rödaste rappet emellanåt. Inte mycket utrymme för att nåt oväntat dyker upp. Mina klockor går alltid 2 minuter före.. för att ge mig lite extra tid. Hehe Har flextid. Vilket är en välsignelse. Mina kollegor har det dock inte.. Och jag säger till om någon ofta kommer försent. Till möten är jag alltid i tid. | ||
Valtiel - Ej medlem längre | 2018-01-16 18:07 | |
Avslappnat inställd så länge det inte gäller nåt jätteviktigt. | ||
lolololololo | 2018-01-16 20:27 | |
micro113: Håller med om det du skriver om kulturen på en arbetsplats. Jag jobbar på ett högstadium och våra möten börjar ALDRIG i tid utan alltid fem till tio minuter efter utsatt tid. Otroligt irriterande. | ||
goodie2 | 2018-01-16 20:56 | |
Värst vad alla är ordningsamma härinne.. Vågar knappt skriva att jag nästan alltid är sen till allt möjligt.. Mina vänner vet om det så.. Varför kan man ju undra själv ibland.. Händer att jag är i tid också förstås.. | ||
kryddeluntan | 2018-01-16 23:25 | |
För mig är det viktigt att komma i tid, jätteirriterande när man måste vänta på att alla ska vara på plats när man har ett möte. Islänningar är nog det lusigaste folk som finns ( har vänner där), alltid minst två timmar sena.kommer man själv i tid till en middag, så står de i duschen och har räknat med att man kommer om två timmar. | ||
Lars-M | 2018-01-16 23:39 | |
Olika beroende på omständigheter, länder & kultur... Vet en historia om 2 Irländare som skulle möta 2 irländare på affärsmiddag kl 18. Tyskarna kom.17.45, tog en öl och väntade till ca 18.30 då de gick därifrån. I dörren möter de irländarna och blir arga för att de är sena , varpå irländarna blir arga för att tyskarna inte kunde vänta för det var ju normalt att komma en stund efter tyckte det... Själv har jag svårt att passa tider men brukar handla om några minuter jag kan bli sen. Ogillar att vänta en halvtimme eller mer på andra som är sena, men jag brukar spela beta medan jag väntar. | ||
Catta66 | 2018-01-17 19:54 | |
Bättre sent än aldrig. | ||
_Monkis | 2018-01-17 19:56 | |
Tider är till för att passas och respekteras. Blir man sen hör man av sej och talar om det. | ||
yora - Ej medlem längre | 2018-01-17 23:08 | |
Visst är det dåligt att komma för sent. Men jag är hopplös och har alltid varit det. Missar tåg, missat föreläsningar... Jag vet inte varför. Jag har i perioder verkligen försökt att få till det men det går bara inte. Nu har jag ett jobb där jag åker ut till folk och det funkar att ge tider på ett ungefär. Men jag är aldrig irriterad på folk som kommer försent så att jag får vänta :) | ||
mrperfect | 2018-01-19 21:17 | |
Jag är alltid sen, men det vet alla ... | ||
Mormodern49 | 2018-01-19 23:02 | |
Det passar inte riktigt ihop med ditt nicknamn då , tänker jag . | ||
Zergling | 2018-01-19 23:52 | |
Det finns många historier om vad som accepteras i olika kulturer och hur mycket som är accepterat att man kommer för sent. Tyskland lär ha kortast tid sedan i fallande skala där Latinamerika har en halvtimme till en timme och afrikanska länder en dag eller mer. et finns en historia som jag inte vet är sann men det var några afrikanska kvinnor som stod på en tågstation eller om det var tunnelbanestation och varje gång tåget kom skrattade de, men de tog aldrig något tåg. Någon frågade vad de skrattade åt och varför de aldrig tog något tåg. Nej, det tyckte bara det var så kul att se hur häpnadsväckande punktliga tågen var. | ||
Zergling | 2018-01-19 23:53 | |
Jag kommer ofta för sent, därför arbetar jag för mig själv och styr min tid helt själv. | ||
mistmaster | 2018-01-20 03:49 | |
Att inte passa en tid är respektlöst och går fetbort. Helt ok att höra av sig och säga att man blir sen...men utöver det så. Nej, bara nej. | ||