Spelrum
Giraffen | 48 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 35 |
Inloggade | 84 |
Mobilspel
Pågående | 20 017 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
micro113 | 2018-08-13 15:34 | |
lovesun Bör det? Den nya föräldern har ju inga skyldigheter att förse barnet med olika saker. | ||
micro113 | 2018-08-13 15:43 | |
Dessutom, om det räknas på hushållets gemensamma inkomst -- uppstår då inte en ny kvinnofälla för många med låga inkomster och många barn? | ||
poha42 | 2018-08-13 21:45 | |
micro113 Barnbidraget är ju inte avsett för barnet att handha utan ett stöd till föräldrarna för inköp åt barnet. Vid skilsmässa mellan barnets föräldrar så delas barnbidraget lika mellan föräldrarna per automatik numera. Därigenom så borde föräldrarna kunna inkomstprövas var för sig. Om en av föräldrarna är berättigad till barnbidrag och senare i livet blir tillsammans med en höginkomsttagare o det bestämmer sig för att flytta ihop så antar jag att de som ny familj hjälper varann solidariskt om den som har det tufft förlorar ekonomiskt på sammanslagningen? | ||
poha42 | 2018-08-13 21:51 | |
micro113. Med andra ord. Om jag är rik och älskar en kvinna som har barn sedan tidigare förhållande och som har det tufft ekonomiskt...om hon förlorar sitt barnbidrag pågrund av mig och jag vill leva tillsammans med henne...tror du att det skulle kännas surt för mig att hjälpa henne då? om så vore så vore jag inte kär på riktigt... | ||
lovesun | 2018-08-13 21:55 | |
....och blir det inkomstprövning så kanske det även ändras så att den "nya föräldern" måste hjälpa till vilket hen vill eller inte. | ||