Spelrum
Giraffen | 31 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 57 |
Mobilspel
Pågående | 21 505 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
vulcan | 2006-11-03 21:24 | |
Det gamla riket är rätt titel på Mobergboken. Den är f.ö. en politisk satir om 40-talets Sverige | ||
västgöten - Ej medlem längre | 2006-11-03 21:33 | |
wilhelm moberg,per anders fogelström å sven delblanc | ||
wainis | 2006-11-03 21:34 | |
Gillar du svenska deckare kan jag förutom ovan nämnda Åsa Larsson, Camilla Läckberg och Anna Jansson (håller med!) tipsa om Mari Jungstedt och Karin Wahlberg. Det finns många bra svenska deckartjejer/-kvinnor nu! En annan bok som är lite annorlunda men bra är Capirinha med döden av Maria Ernestam. Åsså Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist. Den handlar om vampyrer, och nej, jag gillar inte sånt, men jag kunde inte släppa den ändå! Har köpt efterföljaren Hanteringen av odöda, men inte hunnit läsa, så jag kan inte säga nåt om den ännu. Håller med Angus om Män som hatar kvinnor. Uppföljaren Flickan som lekte med elden har inte kommit i pocket än tror jag. Båda tillhör det absolut bästa jag läst på senare år! Läs! | ||
wainis | 2006-11-03 21:37 | |
Jovisstja, en isländsk deckarförfattare som kanske inte heller hittat till USA är Arnaldur Indridason. Glasbruket, Kvinna i grönt och Änglarösten har kommit på svenska hittills. Bra!! | ||
Mitzy | 2006-11-03 21:51 | |
Igen, tusen tack för tips! Jag är glad att du gillar Maries böcker, DE får jag direkt av henne eftersom vi är gamla kompisar. Ska berätta att du gillar hennes böcker. Det kommer snart en ny.....kan knappt vänta! Den isländska författaren ska jag genast kolla! Via den länk jag fick av Nemi ovan hittade jag en annan bok av Lindqvist, Pappersväggen: Tio berättelser....lät som en mkt spännande bok, ska ta med den om vampyrer också. Igen, tusen tack för alla tips! | ||
wainis | 2006-11-03 23:02 | |
Mmmm, Pappersväggen är hans nyaste tror jag. Finns nog inte i pocket än. Tror att Maris nyaste kommit. Är det inte hon som skrivit Den döende dandyn? Har inte hunnit läsa den än, plus att jag köper så mycket böcker att jag ofta försöker vänta tills de kommer i pocket...om jag kan hålla mig. När det gällde Flickan som lekte med elden kunde jag inte det. Det ger en vink om hur bra Stieg Larssons böcker är! =)) | ||
Ikah | 2006-11-03 23:14 | |
Carl Johan Vallgren! | ||
blue_moon | 2006-11-03 23:15 | |
Såg TV-programmet om 'Blodgruppen' som består av Sveriges mest lästa kriminalromanförfattare: Karin Alvtegen, Inger Frimansson, Johanne Hildebrandt, Anna Jansson, Åsa Nilsonne och Karin Wahlberg. Mycket inspirerande! Har hittills bara läst Anna Jansson, men dom andra står i bokhyllan och väntar på sin tur. | ||
wainis | 2006-11-03 23:25 | |
Hade velat se det programmet, men missade det tyvärr. Föör läste jag mest brittiska deckare som PD James och Ruth Rendell och Elizabeth George (som ju inte är brittiska, men skriver om England), men nu blir det mycket svenskt. Tycker det kommit så mycket bra. Mitzy, vad har du att rekommendera av nytt amerikanskt? Jag verkar ha ungefär samma smak som du. Just nu läser jag på engelska The memory of running av Ron McLarty, och den gillar jag. Har du läst den? | ||
Mitzy | 2006-11-03 23:40 | |
Wainis, de senaste böckerna jag läst har varit av Philippa Gregory (The Other Boylen Girl, The Queens Fool och The Constant Princess) fast hon är ju engelsk..Annars har jag (tyvärr) läst en massa om vår högsta domstol och om psykologisk "profiling"...inte bara kunnat läsa för nöje på sistone, men jag ska kika i hyllan vad som finns och ge dig lite tips! Mvh, Mitzy/Fia | ||
pilutta-dej | 2006-11-04 22:44 | |
Vibeke Olsson Bodil Malmsten Per Anders Fogelström Vilhelm Moberg Stig Claeson, Slas Inte så nya precis, men bra | ||
HappyU | 2006-11-04 22:54 | |
Viveka Lärn, inte heller ny men klart läsvärd. | ||
Andi E - Ej medlem längre | 2006-11-04 23:08 | |
Innan Stig Larsson alkade ner sig hann han skriva både den bästa boken och den bästa pjäsen, Autisterna respektive vd. (Stig alltså, inte att förväxlas med Stieg som skrev lika intressant och djupsinnigt som ett TT-telegram). | ||
myran_64 - Ej medlem längre | 2006-11-04 23:14 | |
Åke Edvardsson, inte heller ny men bra kriminalromaner. Har just avslutat Vänaste land, och det blev den 12:e boken av honom i min hylla(där jag för övrigt har ca 380 böcker just nu). =) | ||
Mitzy | 2006-11-04 23:17 | |
myran, håller med dig om Åke Edvardsson....man riktigt känner hur grått det är och hur trött polisen är ibland...för att inte tala om att man känner som om man ÄR i Götet då man läser hans böcker... | ||
Sillstrypare - Ej medlem längre | 2006-11-04 23:40 | |
Sture Dahlström - Den galopperande svensken | ||
MissTuss | 2006-11-05 00:32 | |
Kan tipsa om en bok av Anna Jannson, "Drömmar ur snö" och en av Kajsa Ingemarsson "Små citroner gula". | ||
huultsfred - Ej medlem längre | 2006-11-05 00:36 | |
göran persson skriver en bok om hur han tror på ett samhälle där man inte behöver jobba.... lol | ||
beaca | 2006-11-05 12:57 | |
Marika Cobbold Hjörne är ett tips om du vill känna igen dig på västkusten. Hon är svensk, bor i England och skriver på engelska, men hennes böcker finns översatta. Mycket Göteborg och Marstrand. En del England också i nån. Be din mamma läsa baksidan, för jag kommer inte ihåg titlarna. | ||
Google - Ej medlem längre | 2006-11-05 13:39 | |
Tack Vulcan! Så heter den! | ||