Spelrum
Giraffen | 50 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 32 |
Inloggade | 82 |
Mobilspel
Pågående | 21 082 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Bitte - Administratör | 2019-07-25 07:09 | |
Raderat några inlägg som var rent trams mellan några personer samt något som iom raderingen blev hängande i luften. Påminner om att hålla god ton i diskussionerna Bitte | ||
sralnilem | 2019-07-25 16:29 | |
Det finns faktiskt saker i kosmos vi inte styr över och det är naturkatastrofer, så enkel sak som ett vulkanutbrott kan faktiskt ställa till det rejält. Googla på Krakatau,den vulkanen fick ett utbrott på 1880-talet, året efter hade medeltemperaturen i världen sjunkit med 1,2 grader på grund av att askmolnet blockerade solstrålarna, det blev även svår missväxt i flera år. Undrar om dagens ungdomar är villiga att avstå sina älskade mobiltelefoner, som ju måste bytas ut så man får det nyaste , för att rädda klimatet. | ||
bagarmicke | 2019-07-25 18:48 | |
Tipsar er alla (spec. Tvivlare och förnekar) att följa med vad concensusforskningen ang klimatförändringen säger och omvärdera... Om än inte dommedag så har vi inte råd att vänta längre... Varken vad gäller co2 eller annat miljöförstörande... Och vi ska inte skjuta över all skit på nästa generation. Och "strutsmänniskan" har en mycket tung del i att problemen accelererar... Och Greta är vad ni än kallar det fenomenet ett barn som ingen skall förlöjliga eller förringa... Ingen vuxen har lyckats med att få ett sådant genomslag i debatten eller fått träffa så många av världens ledare och fått dem att stå på kö att lyssna och ska vi nog se... Att agera.... | ||
Zeb88 | 2019-07-25 21:04 | |
Heja Greta - dra i nödbromsen. Mindre raffinaderier mindre elförbrukning som kan användas till lämpligare tekniska innovationer. Då slipper vi domedagen | ||
Emanlas | 2019-07-26 13:03 | |
Frågan är för tillspetsad så att det inte går att svara ja. Klimatförändringarna är reella och människoskapade och kommer att påverka, som Ingsson skriver, till det mycket sämre. | ||
le-lou | 2019-07-27 13:01 | |
Enkel fråga: Tror du att domedagen är nära? Nej. Att människan påverkar klimatet råder ingen tvekan om, människan behöver ändra om sitt sätt. Att mycket är politisk propaganda råder inte heller någon tvekan om. Det behöver människan bli varse om (också). | ||
Sharky68 | 2019-07-28 00:16 | |
Det är överskott på homo sapiens på jorden. That´s the uncomfortable truth! | ||
klobba3 | 2019-07-29 18:12 | |
Begrunda detta www.youtube.com/watc...&a mp;t=71s | ||
plinius | 2019-07-30 14:19 | |
JA, jag tror på en domens dag, från gud, som också räddar mänskligheten. NEJ, jag tror inte på världens undergång. JA, jag tror miljöhotet finns men är kraftigt överdrivet. Jag anser dessutom att det s.k miljöhotet är en del av politiskt agenda, för att kunna genomföra politiska förändring, som man vill göra i "miljöns namn" så att säga. Innan var det den så kallade " terrorhotet" innan det så var det "kalla kriget" osv. "Domedagen = Yttersta domen eller Domedagen är tanken på en slutgiltig gudomligt avkunnad dom över världen och allt levande. Den teologiska studien av domedagen kallas för eskatologi (läran om de yttersta tingen). Även inom mer världsliga perspektiv används ibland begreppet som en möjlig konsekvens av mänsklighetens val av livsstilar och moral, inom till exempel debatter förknippade med klimatförändringar, konsumtionssamhälle eller överbefolkningsproblem. I de bibliska evangelierna talar Jesus om den förestående domen, då Människosonen skall komma på himmelens skyar och skilja de onda från de goda. Den yttersta domen behandlas även i Bibelns sista bok, Uppenbarelseboken." sv.wikipedia.org/wik...rs ta_domen | ||
ttiittii - Ej medlem längre | 2019-07-30 23:42 | |
Det vi vet säkert är att det kommer en istid Det vi inte vet är när istiden kommer. Jag är inte bekymrad för klimathotet. Och bryr mig inte. Tänker inte vara rädd. Det får bli som det blir. | ||
bolo | 2019-07-31 20:34 | |
NEJ | ||
remvanrijn | 2019-08-07 19:58 | |
Bison och Brynhild gjorde sig lite lustig över att jag blandade i gasolvärmare. Läs denna mening några ggr högt för er själva : "Uppvärmning av utomhusluft medelst förbränning av fossila bränslen endast för nöjets skull" . Inte ett ord från miljöpartiet om detta . Ni själva sitter kanske gärna på såna terrasser ? eller åtminstone bojkottar ni inte dessa restauranger ? Om det är som många av er här säger att klimatet inte kan vänta , borde man då inte vända på varenda sten och börja med det som är helt onödigt ? Det jag dock ser är att MP +S gärna straffbeskattar och svartmålar bilar och flyget , medans kryssningsfartyg kan få ligga vid kaj med dieselmotorerna på tomgång . Inte ett ord från MP .. är det möjligtvis pengar som styr och inte i första hand klimatet ???? | ||
micro113 | 2019-08-07 20:25 | |
Idag kom det ett larm om att vattnet håller på att ta slut i 17 länder och in över 30 storstäder runt om på klotet. Jag tycker att det är mycket oroande för planetens framtid -- men tror faktiskt inte att bevattningsförbud och vattenransonering i Sverige är lösningen på deras problem.... Lite så är det med hela klimatfrågan. | ||
remvanrijn | 2019-08-07 20:33 | |
Bagarmicke "konsensusforskning säger " ja , hur eller varför säger forskare så? Just nu är många , bl.a. Sveriges regering angelägen att få klimathotet högst upp på dagordningen . Om man då som forskarlag får ett uppdrag - lön, utrustning, resor betalt av skattebetalarna - och skriver en slutrapport att världens klimat visserligen höjs , men att människans påverkan på detta varit minimalt . Tror du att man då får fler uppdrag ? Skriver de en rapport där människans påverkan anges som stor bidragande orsak , så regeringar kan fortsätta med sin skrämseltaktik som går hand i hand med feta skattehöjningar- tror du att de får fler uppdrag där de får lön för att forska till rätt slutsats ? Att de på skattebetalarnas bekostnad får flyga ( OOOPS ) till en massa exotiska platser för att delta i FN konferenser eller hålla föredrag världen över ? Jag tror svaret är ja Varför vill då så många regeringar har Klimatet i fokus ? min teori är att de vill avleda uppmärksamhet från verkliga problem . Sveriges verkliga problem är 4 våldtäktsöverfall på 4 dagar i Uppsala. Skjutningar , mord , sprängningar, moralpolis i förorter ,terrorhot, dubbla identiteter som bäddar på fusk på många nivåer, anlagda bilbränder , äldre rån och otrygghet i största allmänhet . Vårdköer undermålig äldrevård infrastruktur under all kritik . otrolig låga pensioner trots att man jobbat i 40 år och byggt upp landet . Detta är Sveriges riktiga problem , som dessutom är resultat av den förde politiken av sveriges regeringar de senaste decennier. Skulle svenskarna vakna ( undrar ) och ställa politiska partier till svars , då är de rökta såklart . Då är det ju perfekt om man kan lägga fokus på Klimatet . alla har väl - mer eller mindre - en plats i hjärtat för detta det är globalt , sveriges andel i problematiken är försumbart. ingen av de senaste regeringar i sverige kan direkt ställas till svars för jordens uppvärmning Perfekt alltså Kan man då med hjälp av skattemedel ge brödfödan, uppdrag världen runt till forskarna , mot att de lämnar rapporter som passar . Ja , då har politiken lyckats Ibland kan det bli lite fel dock , när FN s klimatpanel skriver att världen behöver mer kärnkraft för att klara klimatmålet .Då stämde detta såklartinte enligt MP ... | ||
Gonno | 2019-08-08 20:28 | |
Rem Inställning att det är bara att ge upp för det finns ändå skiktiga fartyg som är utlandsflaggade eller för att onödiga terrassvärmare finns är deprimerande När det gäller terrassvärmare så blir nog fler elektriska och som mp så köper man grön el | ||
remvanrijn | 2019-08-10 18:32 | |
Gonno , nu missade du målet , jag ger inte upp , jag har genomskådat det där med skatter för "miljö skull" det handlar om att kryssningsfartyg KAN koppla ihop sig på elnätet , men hellre håller sina motorer igång då det är billigare för dem . Och att kryssningsfartyg KAN välja att mobba Sverige om vi gör det för besvärligt för dem , och då tappar staten en bra inkomst. Svenska bilister ,bilar och bränsle som säljs här , har lite svårare att fly undan , så dessa hårdbeskattas . en "miljöåtgärd som drar in miljarder , ja , det gör vi ! en miljöåtgärd där vi förlorar jobb och pengar , nää , vi låter det fortgå .Det handlar alltså om pengar. inte om klimatet , för då hade de varit lag på att alla fartyg kopplar upp sig på el vid kajen. Och lycka till, fråga du innan du slår dig ner på en uteservering om du får se krögarens elräkning för att se om han köper grön el ?? | ||
bagarmicke | 2019-08-10 18:57 | |
Rem!! Hur jobbigt är det att vara så konspiratoriskt lagd? Tro att man vill ta bort FOCUS på annat genom att prata klimat? Ursäkta men det är 100% feltänkt av dig.. Sorry men du är 100%konspiratorisktänkand e. Det finns såååååå många studier, forskare och från regeringar fristående forskare som är eniga om människans påverkan... | ||
bagarmicke | 2019-08-10 19:00 | |
Att regeringar sedan väljer att höja/omfördela skatter har mycket lite med klimatföröndringen att göra... Tyvärr!! Om de skulle det så skulle människor göra revolution... Så stora förändringar för oss som privatpersoner skulle behövas! | ||
sralnilem | 2019-08-10 21:55 | |
Tyvärr är dagens forskare alla fega och hakar på mijlötänket,hotet. Dom kommer bara med antydningar....vattnet är snart slut i så och så många länder, matproduktionen tränger undan skogen som skövlas.....när kommer det en forskare som är modig nog att säga den obehagliga sanningen att det är befolkningsexplosionen som driver på vattenbristen och miljöförstöringen. Fakta är att vi kommer att ha blivit 5 gånger så många på jordklotet på under 200 år, utbilda och upplys folk om det istället för att skrämma ihjäl folk | ||
Zergling | 2019-08-11 11:18 | |
Vad grundar du ditt påstående att de bara kommer med antydningar? Forskare har gedigna bevis och 98 % världens samlade forskarkår är eniga om klimathotet. Vi blir fler på jorden, desto viktigare att beakta klimathotet. Om alla bara ska ha mer och tillväxten ständigt öka, förvärrar det naturligtvis problemet, men klimathotet är akut. | ||