Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 52 |
Mobilspel
Pågående | 21 231 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
vulcan | 2006-11-14 16:12 | |
Ulvskog tycker jag är en riktigt otäck sort - den sortens vänsterpolitiker som agerar utifrån en äkta übermenschövertygelse; Att den genomsnittlige väljaren är för dum för att begripa sitt eget bästa och därför ska regleras, snävas in och styras i mesta möjliga mån. Men för mig får S gärna välja henne - då lär marschen ner mot 30-strecket fortsätta i stadig takt... :) | ||
LasseBjörn | 2006-11-14 16:32 | |
Ska jag lägga korten på bordet för en gångs skull är det nog så att jag själv är lagd lite åt det hållet. Åtminstone om man väljer att beskriva det hela på det mest ofördelaktiga sätt som tänkas kan. | ||
LasseBjörn | 2006-11-14 16:36 | |
Marita och jag gick åtminstone med i partiet av samma skäl (om jag nu får det där inbetalningskortet någon gång vill säga). | ||
Watchman | 2006-11-14 18:07 | |
Inbetalningskortet kan dröja ett bra tag. jag fick nog vänta tre-fyra månader. Efter det sökte jag upp kommunalrådet och frågade om de inte ville ha några medlemmar. Efter det gick det på ett par dagar. | ||
LasseBjörn | 2006-11-14 18:09 | |
De ringde till mig och fick alla uppgifter en gång till i förra veckan. Får se om det räcker eller om det är tredje gången gillt som gäller. Kommunalrådet i den här kommunen vill nog inte att s ska ha några medlemmar alls så honom kommer jag inte besöka... | ||
Watchman | 2006-11-14 18:28 | |
Det finns mycket att göra för att förändra partiet. Väljer man fel och partiet drar sig mer mot mitten/höger så blir de snart av med en medlem. | ||
västgöten - Ej medlem längre | 2006-11-15 15:46 | |
messing lutar det åt tycker jag ,hon har ju varit med ett tag trots sin relativa ungdom i dessa samanhang.dessutom är hon så där lagom i allting känns det som...annars hade jag ju velat se vanja, eller ännu hellre göran johansson,men ingen av dom två är ju intresserade.. | ||
Google - Ej medlem längre | 2006-11-15 16:17 | |
Mona Sahlin känns trolig. | ||
Grisebank | 2006-11-15 22:30 | |
Anna Sjödin eller Mona Sahlin. Om det blir Mona korkar jag upp Champangen. | ||
LasseBjörn | 2006-11-15 22:46 | |
Hade man fått välja efter eget huvud hade jag mycket gärna sett Bosse Ringholm. Dessvärre är jag lite för ensam om att uppskatta honom så det vore ett dåligt val rent taktiskt sett. | ||
-Giraffen - Ej medlem längre | 2006-11-15 22:52 | |
Efter helomvändningen av (m) anser jag att det är dags att Reinfeldt kommer ut ur garderoben och tar över (s) en gång för alla. | ||
LasseBjörn | 2006-11-15 22:52 | |
Vilken helomvändning? | ||
eloffe | 2006-11-16 00:28 | |
Jag håller faktiskt med om Ringholm. Även om jag kanske inte vill se honom som partiledare måste jag säga att han är grymt underskattad med sin underfundiga och torra humor och med sin överpedantiska korrekthet. | ||
Samurajen - Ej medlem längre | 2006-11-16 00:30 | |
Jag röstar på Göran Johansson, Han med nyllet bara en morsa kan älska | ||
-Giraffen - Ej medlem längre | 2006-11-16 00:30 | |
Både du och jag vet att (m) har gett upp ett antal tidigare hjärtefrågor och närmat sig mitten och plockat in hel del av (s)-tänket. Men, det är väl nu du ska komma och måla högerspöken på väggen så jag lämnar plats för dig. | ||
LasseBjörn | 2006-11-16 12:08 | |
Det är vad jag skulle beskriva som ett så kallat spel för galleriet. Nu bedriver man ju gammal klassisk högerpolitik. Har jag fel så kan ju du, -Giraffen, vara så vänlig och förklara för mig hur försämringar av A-kassan till exempel kan ha något att göra med socialdemokratin. | ||
veggie_d | 2006-11-16 12:59 | |
För det första: vilka försämringar? För den som har förstått vad A-kassan är till för (och vad den INTE är till för), och begriper innebörden av ordet "försäkring" framstår förändringarna som förbättringar om något. Och för det andra: du ska inte inbilla dig att (S) inte i hemlighet förtjust gnuggar sina händer nu. OM de får tillbaks makten efter nästa val lär de knappast återställa A-kassan till vad den varit, eftersom de själva insåg vart det barkade hän - nämligen käpprätt åt helsike. Så nu har den nuvarande regeringen gjort det den förra insåg var nödvändigt men aldrig själva vågade (eftersom de har gjort sig beroende av själva beroendet för att kunna klamra sig fast vid makten trots sin på nästan alla områden underlägsna politik). Och med lite tur har antalet bidragsberoende människor i vårt land till nästa val hunnit sjunka till så låga nivåer att sossarna kan glömma makten under lång tid framöver. | ||
LasseBjörn | 2006-11-16 13:58 | |
De enda som kan se detta som en förbättring torde vara höginkomsttagare, eftersom det är deras skattebetalningar som bl. a. de arbetslösa nu ska betala. Att bekämpa arbetslösheten genom att ge sig på de arbetslösa med bland annat sänkta ersättningsnivåer, kan det vara nåt? Jovisst, ett och annat jobb kanske man kan ordna fram på det sättet, men knappast några vettiga löner. Sen vill jag gärna veta vad du menar med att det barkade käpprätt åt helsike, med tanke på att det gick ganska bra för Sverige innan valet också. Och att påstå att vi är glada över försämringar som den nuvarande regeringen får igenom känns som ett ogenomtänkt hastverk. Ju fler förändringar till det sämre som kommer desto sämre utgångsläge får den socialdemokratiska regeringen 2010. Enda fördelen med att högern gör bort sig å det grövsta torde vara att det blir lättare att vinna nästa val. Apropå tur, där är du åtminstone inne på rätt linje för det kommer väl mest vara det ni får hoppas på om ni ska behålla Sverige i ert våld. | ||
De enda som kan se detta som en förbättring torde vara höginkomsttagare, eftersom det är deras skattebetalningar som bl. a. de arbetslösa nu ska betala. Att bekämpa arbetslösheten genom att ge sig på de arbetslösa med bland annat sänkta ersättningsnivåer, kan det vara nåt? Jovisst, ett och annat jobb kanske man kan ordna fram på det sättet, men knappast några vettiga löner. Sen vill jag gärna veta vad du menar med att det barkade käpprätt åt helsike, med tanke på att det gick ganska bra för Sverige innan valet också. Och att påstå att vi är glada över försämringar som den nuvarande regeringen får igenom känns som ett ogenomtänkt hastverk. Ju fler förändringar till det sämre som kommer desto sämre utgångsläge får den socialdemokratiska regeringen 2010. Enda fördelen med att högern gör bort sig å det grövsta torde vara att det blir lättare att vinna nästa val. Apropå tur, där är du åtminstone inne på rätt linje för det kommer väl mest vara det ni får hoppas på om ni ska behålla Sverige i ert våld. | ||
Ursäkta dubbelinlägget, jag vet inte riktigt hur det gick till. | ||