Spelrum
Giraffen26
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade53
Mobilspel
Pågående21 188

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Zizzi2006-12-18 20:50
Antal inlägg: 866

TomasLeonard, jag törs lova dig att jag absolut inte är en bitter människa.
Jag är tillfreds med mig själv och ser ingen anledning till att känna bitterhet mot min omgivning.
Jag försöker mer att lösa problem än att jag låter problemen styra mitt liv.
Då blir man mera positiv, gladare och inte bitter.

Förlösande med ironi i en grupp kan jag inte känna igen mig i (kanske är det en "killgrej"?)
Personligen så förstår jag inte alls vilken nytta ironin gör, vare sig man är trygg i gruppen eller om det inträffar när man är bland främlingar.
Såklart skulle ingen erkänna att den blir sårad av ironi, för det verkar vara något man ska tåla.
Ödets ironi är det ju inget någon kan göra något åt, så det är väl onödigt att ödsla energi på det.
Som jag tolkar det du skriver så är det ett karaktärsfel att vara känslig.
Jag kan erkänna att jag är känslig och märker att jag är i en minoritet vad gäller det, men är det enbart fel att vara en känslig människa?
Måste jag bygga upp ett hårt skal bara för att många människor verkar vara helt okänsliga?
Det måste väl ändå vara bättre att känna än att inte känna?

snittgurka: jag vill egentligen inte peka ut speciella personer här, men i diskmedelstråden så fällde jag bara en liiiten kommentar, ett praktiskt tips och det svar jag då fick direkt efter var lätt (för mig iaf) att tolka som ironiskt, eftersom det var så fåordigt, utan medhåll eller förklarande smilies (nu har vi ju iofs inte så uttrycksfulla smilies på detta forum, tyvärr).
Nu bad jag ju om ursäkt för att jag överreagerade.

krummerik skriver:
"många som fäller dryga, elaka, sarkastiska eller ironiska kommentarer inte vågar bete sig så till vardags utan passar på här. "

DET är faktiskt något som jag absolut inte kan fatta!
Varför skulle man vara annorlunda här än hur man är i verkligheten?
Vad har de för behov eller problem då de måste vara dryga på ett forum?
Har det med åldern att göra?
Det är en anledning jag kan tänka mig och kanske förstå, men ändå inte acceptera.

Nu är det ju inte så att jag sitter här och är sårad och gråter ögonen röda, jag blir mest förvånad över jargongen, och inte bara på detta forum, för här är vi ändå ganska förskonade, det finns värre ställen på nätet.

Zigmund - Ej medlem längre2006-12-18 21:01
Antal inlägg: 13

Snälla. Ironi är ju humor. Inget att gråta över

hugokolbaz2006-12-18 21:05
Antal inlägg: 665

Jag håller inte med trådskaparen. Grova och riktigt elaka personangrepp tycker jag inte är ok, men ironi, små gliringar och lite sarkastiska kommentarer där det passar tycker jag tillhör en sund forummiljö.
Visst är man mer vågad i sina uttalanden på ett internetforum än i verkligheten och det är det jag gillar med forum.
När jag läser trådar med enbart gulligull, politisk korrekthet och total avsaknad av humor mår jag bara illa.
Ett forum innehåller en så stor blandning av ämnen och inlägg där väldigt mycket är trams. Det skulle vara outhärdligt utan lite tuggmotstånd.

TomasLeonard2006-12-18 21:15
Antal inlägg: 1563

Jag gillar ironi, men är ändå en känslig person, fast jag är osäker på om jag har folkvett, fes faktiskt på jobbet i söndags.

Dyslekso2006-12-18 21:16
Antal inlägg: 8945

Håller med herr kolbaz. En tråd som bara innehåller smileys, uppmuntrande tillrop och små "finurligheter", och där varje skribent måste gardera varje ansats till ironi med dessa fåniga smileys är för min del dödligt tråkig.

Zizzi2006-12-18 21:18
Antal inlägg: 866

Tja, många av oss kan ju iaf vara överens om att vi inte är överens ;-).

Zigmund - Ej medlem längre2006-12-18 21:18

Ta en papperspåse över nyllet och kom över det.

Dyslekso2006-12-18 21:18
Antal inlägg: 8945

Ja...":-)".

Zigmund - Ej medlem längre2006-12-18 21:18

=D det var ett skämt.

TomasLeonard2006-12-18 21:21

Zissa som ett exempel på att visa vilken känslig person jag är fes jag istället för att vara ironisk mot mina arbetskamrater, för att lätta upp stämningen dvs släppa på trycket.

krummerik2006-12-18 21:32
Antal inlägg: 341

Zizzi, det kan naturligtvis vara en åldersfråga att bete sig annorlunda i forumet än i verkliga verkligheten, precis som jag antar att det är huruvida man tar åt sig av besserwissrar och petimetrar och ordmärkare och andra dryga människors kommentarer...

pelikanen - Ej medlem längre2006-12-18 21:34
Antal inlägg: 2670

Livet skulle bli bra trist om man måste tänka före hela tiden. Spontanitet är underbart. Massor av humor kommer från just denna egenskap. Vad är det egentligen du läst här som du tycker är så sårande?

I så fall kan jag tycka att vissa människor skriver så himla mycket och det är---gäsp---skittrist att läsa. Måste ni skriva så mycket???

Nä, fram för mångfald och olika typer av skrivande. Jag får väl ta långrandigheten då, men då får du ta snabba kommentarer...det onda med det goda.

Att däremot bli kallad för självgod hynda i spel här, som en viss person, som skrivit i denna tråd kallat mig, det tycker jag är att gå för långt. Även om ilska också kan vara skojigt =) ...särskilt när man vinner hehe.

pelikanen - Ej medlem längre2006-12-18 21:35

Oj, shit, va långt det blev----gääääsp!!!

Pekkis2006-12-18 21:54
Antal inlägg: 1173

Är inte alla som slår en i beta självgoda hyndor? Det är min uppfattning i alla fall.
(obs ironi)

Jupp, självklart måste man få praktisera ironi här på forumet. Har ingenting med känslighetsgrad eller kön att göra, så vitt jag förstått.

I vissa trådar har man dock märkt att somliga inte är så förtjusta i den förtjusande ironin... tyvärr har jag inga goda råd till hur man skall komma över det. Men det hade väl en del andra innan mig?!

hugokolbaz2006-12-18 21:58
Antal inlägg: 665

"Jävla hynda" är ju inte humor i mitt tycke. Men precis som dysleko skriver så är ju dessa smileys en forumförstörare av rang. Jag kan köpa det till viss del men i 90% av fallen är de totalt meningslösa.
Hela poängen med ironi går ju förlorad om man efter sitt uttalande sätter dit en ";)". Ironin blir ju givetvis svårare på ett forum när saker som kroppsspråk, tonfall och timing till viss del eller helt försvinner. Men jag skulle vilja påstå att det istället kan bli väldigt mycket starkare och roligare om det görs snyggt i ett forum.
Det finns vissa på den här sidan som är fantastiska på det och jag tror inte att t.ex oeronbarns inlägg i "senaste köpta skiva" där han skriver "jag brukar köpa de som är på åhlensreklamerna på vagnen. det brukar vara ganska blandat så att man får nåt för varje tillfälle." uppfattas ironiskt av alla och det är nog då det är som bäst.
Ironi blir därför lite elitistiskt eftersom väldigt många läser det skrivna ordet just ordagrant. Men gränsen är ibland hårfin. Särkilt när det riktas mot personer och det är väl därför vi har den här diskussionen.

TomasLeonard2006-12-18 21:58

Att den där förbaskade tavlan ska dyka upp hela tiden.

pelikanen - Ej medlem längre2006-12-18 22:06

Att fisa på jobbet på söndagar tycker jag är fegt asså. Fis på en måndag istället!

TomasLeonard2006-12-18 22:12

Ja, se där var hon, pelikanen i all sin prakt, det var som på Louvren.... men vänta ngt var fel med tavlan.

pelikanen - Ej medlem längre2006-12-18 22:15

Felet låg i betraktarens ögon.

TomasLeonard2006-12-18 22:23

Det var ironiskt men sant, att en finkalibrig kritiker genom en förvrängd tavla kunde symbolisera en hel hoper bittra tanters eviga kamp mot glada unga män och gå iväg med segern.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?