Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade53
Mobilspel
Pågående21 231

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pekkis2007-01-04 07:33
Antal inlägg: 1173

Det är inte alls konstigt om kaninen dog av fyverkerier. Kaniner kan stressa ihjäl sig enkelt, jämfört med andra djur.
Särskilt om det var en unge.

Stackars kanin =(
Min kanin dog för ett par månader sedan och jag saknar fortfarande hennes grymtningar =/

bodilkodil2007-01-04 18:08
Antal inlägg: 101

den var köpt genom en uppfödare..
det var brorsan som köpte den till min son..
tror inte det går några sjukdomar för min arbetskamrat har kaniner och dom är ute i en bur och dom lever fortfarande..

tror mest att den stressade ihjäl av raketerna eftersom den var ganska ung..

Sawawa2007-01-04 19:49
Antal inlägg: 606

Får man fråga hur det gick med katten?

mamman - Ej medlem längre2007-01-05 11:14
Antal inlägg: 6379

Kaniner stressar VÄLDIGT lätt!!
Dessutom är det väl inte konstigt att man har utekaniner ute på nyårsafton... Det hade vi (våra överlevde dock).
Det går inte att ta in en utekanin uder en dag eller en natt och sen stoppa ut den i vintern igen!

KillerCow2007-01-05 16:42
Antal inlägg: 222

Varför itne skaffa en till kanin? Tillsammans kan de känna sig lite emra tryggare än ensam.

Pekkis2007-01-05 16:50

psst killercow. kaninen i fråga dog. tror inte han behöver en kompis =/

bodilkodil2007-01-05 16:50

skafa en till? då blir den ju ensam eftersom min dog..

sawawa: katten har sprungit bort.. en vecka före jul..
den var inne på dagen och käka sov sen pissa i våran säng.. då fick den gå ut igen och sen dess har vi inte sett den

På TV idag - Ej medlem längre2007-01-05 17:17
Antal inlägg: 28

kanske lika bra ? eller är det bara en fras du använder till ungarna eftersom ni slog ihäl den?. Säger det i all välmening, vet att du pratade om att ta bort den efter allt piss.

Pekkis2007-01-05 17:20

(btw man "tar inte bort" en katt för att den kissar inomhus, det är ett tecken på att den inte trivs. man ger bort den i sådana fall.... tur att ni inte fått inkontinenta barn)

lelou - Ej medlem längre2007-01-05 17:42
Antal inlägg: 2025

vad onödigt skrivet om barnen.
Den här tråden handlade om kaninen, inte om katten.

Visa lite respekt tack.

Pekkis2007-01-05 17:50

Visar respekt, menar att man inte skall avliva katter bara för de pissar inomhus.
Tror att bodilkodil är tillräckligt intelligent på egen hand och förstår att jag inte menar att hon skulle avliva sina barn.
(de flesta, ja de flesta, har förmågan att inte ta en på orden)

lelou - Ej medlem längre2007-01-05 17:54

Tillägg: Pekkis, det händer visst att man får ta bort en katt som inte slutar kissa inne. I en del fall funkar det att byta hem.sen är frågan hur många som vill ha en katt om man säger att "ja denna är snäll o så, men hon pissar inomhus". Jag skulle då aldrig ta en sån katt men men... man får ju testa sig fram självklart, men det finns fall där katter fortsätter kissa, hur man än bär sig åt.
Det är en OMÖJLIGHET iaf att leva och bo med en katt som kissar ner möbler, kläder och allt annat.

Att jämföra en innekissande katt med ett inkontinent barn... ja suck.

Nemi2007-01-05 18:06
Antal inlägg: 5952

Tyvärr har det gått nån slags magsjukdom hos många avelskaniner, min syster som föder upp japantecknade hade tyvärr 5 st som dog nu i höstas. Men de blev smittade pga att en av dom hade varit på utställning där nån annan kanin var sjuk.
Absolut kan kaniner bli ihjälstressade, precis som många andra djur. Trist :/

Pekkis2007-01-05 19:11

SUCK lelou. Den diskussionen om hurvuda folk förstår ironi eller inte, är överspelad. Som jag sa så tror jag att bodilkodil förstår det själv, och OM hon nu tagit illa vid sig, tror jag hon kan tala för sig själv. Och henne hade jag kunnat be om ursäkt till.

Appropå innekissande katterna, så har jag inget intresse av att disskutera det mer ingående här. Är ett off-topic ämne, kanske starta en ny tråd?

lelou - Ej medlem längre2007-01-05 19:19

nej. eftersom jag vet sedan förra tråden att det var en diskussion som spårade ut och fick trådskaparen att må dåligt så tycker jag def. inte att det är överspelat.

Ironi har sin plats, men inte alltid.

Pekkis2007-01-05 19:34

Jahaja, om det var av omtanke för trådskaparen, om du sitter på info om att hon på något sätt skulle må dåligt över mitt inlägg, dåså.
Om så är fallet, om hon nu mår så dåligt, hade det dock varit smidigare om du raderat det, och förklarat det för mig.

bodilkodil2007-01-05 20:31

mitt inlägg om katten blev raderat för jag bad om det för det var massor av personliga på hopp.. den här tråden handlade om att våran kanin stressade ohjäl av nyårsraketer.. inte om min katt..

och den har sprungit bort själv..punkt slut
och att jämföra innepinkande katter med kissande barn är helt knäppt.. förstår inte ironin i det..

tycker bara att det är synd att min sons kanin dog..
vi har haft en liten begravning för den..

Pudelnass2007-01-05 21:41
Antal inlägg: 9

Vilka respektlösa svar du har fått bodilkodil. Verkar finnas en hel del nötter på det här stället.

Lider med dig och din son. :/ Mina verkade inte skrämda, den lilla hoppade till för en raket som hördes nära medan jag var med dem men annars var de lugna.

Pekkis2007-01-05 23:15

Jag vet vad tråden handlade om, bodilkodil. Har inte ens sett ditt ursprungliga meddelande, utan replikerade på någon annans.

Om någon, någon, blev upprörd över mitt inlägg ang. inkontinenta barn så ber jag så himla mycket om ursäkt. Det är svårt att vänja sig vid att folk tar saker som uppenbarligen inte skall tas på allvar, på allvar. (Skulle vilja skriva uppenbarligen med stora bokstäver, men det blir så skrikigt).

Pekkis2007-01-05 23:15

... måste tillägga att Pudelnass har den näst finaste bilden här på beta.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?