Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade54
Mobilspel
Pågående21 231

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mouche - Administratör2007-01-03 12:52
Antal inlägg: 24193

Att kalla min Livräddare i nöden för Trolldryck är ju nästan att räkna som Helgerån vet jag... *skrattar*

Kan ni klandra en man från att göra vilda utläggningar då va?

Mouche =)

ordsvall - Ej medlem längre2007-01-03 13:43
Antal inlägg: 425

är det nån som har tänkt på att sätta i vinterbad i system, sådär i förebyggande syfte..? det som hållit på med det regelbundet lär praktiskt taget aldrig bli förkylda, eller sjuka i nåt annat heller. men det är klart, det kräver lite mer av en själv än att gå till apoteket eller naturkostaffären... =)

pysslan - Ej medlem längre2007-01-03 16:06
Antal inlägg: 30

Mouche......inget klander....jag tycker du är gullig i ditt totala försvar av "Trolldryckn".....GO Mouche!!

;)

Mouche - Administratör2007-01-03 17:04
Antal inlägg: 24193

"Gullig" minsann... *myser*
Trolldrycker kan verka på diverse sätt tydligen. =)

Mouche

HannaSofia2007-01-03 17:18
Antal inlägg: 307

Jag håller mig till andra trolldrycker än solhatt, men då inte vid förkylning :-) Hur vi än tycker om solhatten så kan vi väl alla vara överens om att Helröret inte borde gå till jobbet med kraftig förkylning och 39 graders feber om han vill ha ett snabbt tillfrisknande.

Helröret2007-01-03 17:21
Antal inlägg: 364

jag sover mest på jobbet endå..

pysslan - Ej medlem längre2007-01-03 18:38
Antal inlägg: 30

haha....Mouche....sitter här och är total "verkad"...;) juu.....

tfgm2007-01-03 18:49
Antal inlägg: 213

Värme, vätska, vila...yllesockar på fötterna, nåt gott varmt att dricka (att njuta av alltså, inget man tycker är äckligt), avslappningsCD eller slappna av till skön musik, zzzzzzzzzzzzzzzz kroppen kan läka sig själv om man pysslar om den.

Jag var ofta sjuk för några år sen, flera ggr varje vinter, och har nog provat allt i hälsoväg o hästkurer (blärk, det ena vidrigare än det andra), samt hur mycket antibiotika som helst, men sen jag började med att lyssna på avslappningsCD (Uneståhl) så är jag inte sjuk ens en gång om året längre.

Stress sänker immunförsvaret sägs det och avslappning stärker det, sägs det också. Värt att prova, inte äckligt o inga negativa biverkningar.

Fjupplisa2007-01-06 12:38
Antal inlägg: 2010

Vila, dricka, vila, dricka, alvedon om du mår för taskigt, finns inga genvägar till tillfrisknande, kroppen jobbar så gott den kan o det tar ett antal dagar innan mördarcellerna identifierat och angripit kroppens inkräktare....för att sedan eliminera dem, det är den bittra sanningen, trolldryck i all ära, tror iaf det är roligare att vara sjuk om man tar trolldryck från systemet. :)

SheDeVille2007-01-06 13:24
Antal inlägg: 2243

Tog bort ett inlägg då innehållet inte följde vad som gäller för vårt förträffliga betapetforum. Meddelar skribenten personligen.

smurvlan2007-01-06 20:54
Antal inlägg: 840

röd solhatt eller svenska droppar

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?