Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade29
Mobilspel
Pågående21 160

Forumkategorier

Användare Inlägg  
RedlineRocks - Ej medlem längre2007-01-15 16:01
Antal inlägg: 451

Någon som vet förresten om mna kan koppa en statinär data til en bärbar, så att man smidigt kan överföra filer emellan genom exempel en sladd eller liknande?

gubbi2007-01-15 16:09
Antal inlägg: 2638

Det enklaste jag känner till och har använt mig av är en IDE-adapter (köpt på www.eksitdata.com). Då skruvar du bara ur hårddisken ur laptopen (vilket brukar vara en smal sak), kopplar in den i adaptern och sedan kopplar du adabtern till USB-porten på den stationära och så fungerar den bärbaras hårddisk som en extern enhet som du kan föra över till/från.

Kanske finns det ännu bättre sätt som jag inte känner till, men det fungerade rusktigt smidigt för min del i alla fall!

david_i2007-01-15 16:53
Antal inlägg: 373

Man borde väl kunna koppla ihop med en vanlig tp-sladd också?
Om båda datorerna har nätverkskort vill säga.

Det där var länken till temperaturmätaren ja. Det går att fixa med loggning men annars kan du ju rätt lätt se om temperaturen ligger på 65 C utan att du gör nåt speciellt att något är fel.

RedlineRocks - Ej medlem längre2007-01-15 17:56

Om du kallar det där "enkelt" så undrar jag vad som är svårt fördig, haha.
Men så då funkar hårddisken nästan som en extern hårddisk alltså?
Får gå in och kolla på sidan, nu är det simpssons, ett måste.

Okej, men jag hör av mig till dig david om jag behöverfå veta hur man fixar loggen.

emmanent2007-01-15 19:02
Antal inlägg: 89

Efter att ha bytt i princip allt i min burk - så var det nätaggregatet som hade packat ihop. Jag hade nämligen exakt samma problem, den bara la ner. Det kostar inte så mycket, och är inte svårt att byta. Om du haft åska på sistone, kan ett blixtnedslag ha förorsakat problemet, för det gjorde det för mig. Har fortfarande inte köpt någon ups, men ska väl så småningom... *suckar och tänker på alla utlägg*

Du kanske känner någon som kan låna ut kort, nätagg osv till dig så du kan byta tills du hittar felet?

RedlineRocks - Ej medlem längre2007-01-15 20:38

Köpte ett ntt "super-agg" i augusti efter att datan inte gick och sätta på då, de va då jag bytte det mesta, testade mkt osv. så de bör inte vara probelmet, omdet inte är fel installerat/felinsatt, vilket jag inte tror.

cBase - Ej medlem längre2007-01-16 02:42
Antal inlägg: 80

Var lite försiktiga med att köra utan kåpa... på dom flesta funkar det säkert bra, men det finns vissa där konstruktionen av fläktsystemet är sådant att om man kör utan så får dom sämre kylning. Har bland annat sett det på vissa Compaq modeller. Det handlar alltså om att kåpan fungerar som en vägg i en luftkanal som leder till temperaturkritiska områden.

RedlineRocks - Ej medlem längre2007-01-16 14:00

En utav mina fläktar och det är väll kanske en av de kraftigaste är kopplaqd i chassit, tänkte inte på det förut men så är deet, kan ju ta bort ena sidan bara,

Jag behöver en tekninsk förklarning ,nån som skyller på någon del osv inte dom här logiska förklaringarna :)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?