Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 20 923 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
flinger | 2007-02-05 15:02 | |
Älskade matineer när jag var liten, nu är jag nog för bekväm för bio. Hemma har man kaffe, skön soffa och ren toalett | ||
tfgm | 2007-02-05 15:22 | |
Om ni inte gillar att gå på bio borde ni iaf prova Fyrisbiografen i Uppsala (om ni har möjlighet), det är nästan som hemma, särskilt i den minsta salongen där man rymmer högst tjugo pers (tror jag). Det är en toppenmysig biograf med gott (=min smak) utbud. | ||
James Hund | 2007-02-05 18:22 | |
Min kompis vill alltid att jag ska komma till henne och se film istället för att gå på bio... Under filmen kommer då den otäcka sonen var 20:e minut och gnäller om att han vill se en annan kanal (fast han har egen TV på sitt rum), sen ska kompisen nån gång mitt i filmen springa och hämta fika, sen ska kompisen bre en macka åt 13-årige sonen (som helt plötsligt inte kan göra nånting själv), varje kvart ringer telefonen, minst en gång kommer ringer det på dörren, minst två gånger ska hon bara lite snabbt kolla på en annan kanal osv osv. Tacka vet jag bio där man får de en hel film alldeles ostörd! | ||
Zmul | 2007-02-05 19:20 | |
Köp en tvix.Har inte gått på bio sen ja tjackade en sån perfekt | ||
Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-02-05 22:36 | |
Bio funkar om man ska se på typ Ringarnas Herre. Då är man säkert att det är intresserat folk i salongen. Hatar att se på säg nån komedi där alla är tvungna att skratta tillsammans. Fast snacks... Ibland väljer jag att gå på bio bara för snacksens skull. | ||
två bakelser | 2007-02-06 06:48 | |
hmmm..Bio kan ju vara väldigt trevligt men inte alltid. Satt på dom så kallade plusstolarna i sal 2 i Bergakungen senast. Alldeles på tok för nära helt klart inte värt 20 spänn extra. Min favoritbio ligger på Santorini. Där kan man få en öl eller drink till filmen och är filmen kass kan man studera stjärnorna istället. Sist jag var där hade jag en liten svart kattunge i knät nästan hela filmen, det var mysigt. | ||
LillaJoh - Ej medlem längre | 2007-02-07 11:42 | |
I Göteborg har de byggt en ny bio: Bergakungen. Är det nån som varit där?! Jag och min sambo testade deras VIP-avdelning och jag säger bara det... Jag kommer aldrig mer gå på "vanlig" bio igen, efter den upplevelsen! Låt mig berätta: Vi kommer dit, blir hälsade välkomna av en stilig herre som förklarar att vi kan sitta och vänta i VIP-salongen innan. Där blir vi bjudna på en läsk i baren samt två sorters snacks och godis som låg i en skål. När vi sedan ska gå in i biosalen blir vi bjudna på var sin 1/2 liters dricka samt popcorn. Väl inne sitter man i riktiga fåtöljer som man kan luta sig bakåt till halvliggande ställning i. Mellan fåtöljerna är det stor plats där man kan ställa sitt snacks. Man sitter heller inte så trångt. Helt j-vla UNDERBART! Detta är något jag rekommenderar! 200 kr kostar det, men det är det verkligen värt! | ||
diana_s | 2007-02-07 21:14 | |
hmmmm.... kanske är det en grej att prova på. Känns som om man kanske skulle klara den typen av salong....utan att få panikångest. Tack för tipset! Ska fundera på detta en stund.... bor ju faktiskt också i GBG :-) | ||
LillaJoh - Ej medlem längre | 2007-02-07 21:16 | |
Gör det! Det är värt pengarna! Det finns inte en chans att du får panikångest. (Hoppas jag inte i alla fall). Jag ska snart dit igen... | ||
Miss_bubblan | 2007-02-08 10:36 | |
gå på bio är ju jätte kul! när man e me polarna så tkr ja att de e kul! | ||
Riverpoet | 2007-02-08 13:43 | |
Det är ju faktiskt inte extremt dyrt heller med dom där vip-platserna eftersom man ju får en massa popcorn och sånt... 50 kr extra kanske då... | ||
LillaJoh - Ej medlem längre | 2007-02-08 14:55 | |
Ja, och det är det värt för att få sitta i de sköna fåtöljerna! Har du varit där Riverpoet? | ||
två bakelser | 2007-02-08 18:21 | |
Jag har som sagt bara suttit i plusstolarna på Bergakungen. Vill man inte ha popcorn och läsk är det ju lite dyrt med 200 spänn bara för en hyfsad stol. Tyvärr har ju SF mer eller mindre monopol på bio i det här landet och med tanke på hur dåligt dom behandlar sina kunder idag så slänger sig kunderna så som uthungrade hundar över den minsta lilla förbättring dom hittar på, även om det kostar 200 spänn. Bergakungen ligger ganska avsides men ändå i stan så parkeringarna runt om kostar i regel fläsk. Sist jag var där gick parkeringen på 80 spänn! Den enda fördelen jag kan se med Bergakungen är att mobilerna endast funkar för SOS så att man slipper mobilpratarna. | ||
LillaJoh - Ej medlem längre | 2007-02-08 21:36 | |
Där jag parkerade (södra heden) var det gratis parkering fram till kl. 8.00 dagen efter, så det kostade inte ett öre! | ||
två bakelser | 2007-02-08 22:54 | |
Tack för det tipset LillaJoh men det kommer nog dröja innan jag har nytta av det. Försöker hålla mig till Palladium och Astoria, finns ju lite fler mysiga fik runt om kring där. Cafét på Bergakungen verkade ju så där. | ||
MissTuss | 2007-02-08 23:48 | |
jag både gillar och inte gillar bio. mina ögon är helt vrickade när det är så stor bild.. jag blir helt vimmelkantig och det tar typ halva filmen innan ögonen "ställt in sig" på stor bild. och så har jag migrän i två dagar efteråt pga detta. men i övrigt gillar jag att gå på bio, prassel och tissel-tassel hör till tycker jag, i måttlig mängd. mobiltelefoner tycker jag däremot inte hör hemma på bio, det kan föstöra hela upplevelsen om det ringer mitt i nån häftig scen.. | ||
oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-02-09 01:34 | |
om man vill ha sin biograf som en korsning mellan makedonken och en tågstation så rekommenderar jag bergakungen. det kändes som att gå på baseball. | ||