Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade38
Mobilspel
Pågående20 929

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kermis2007-02-10 19:46
Antal inlägg: 1323

liza marklunds fjärde bok (fast då räknar jag inte gömda, utan bara "deckarna") . Läste första, gillade den men ogillade lite den helt uppenbara hyperpopulärfeministiska sidan av den. Men LM var värd ett till försök så jag lsäte andra och den var likadan. Envist som synden håller jag fast vid att det är en bra författare och den tredje blir säkert lite annorlunda. Men näe. Så, den fjärde kommer ut, har till och med förträngt titeln. Samma j-vla story, samma j-vla ytlighet, samma j-vla popfeminism.

Men sen gav jag åtminstone upp. Donerade böckerna till en finsk väninna som vill lära sig svenska.

Efteråt undrar jag hur jag kunde vara så urbota korkad att tro att en popfeminist INTE kommer att köra samma urtrista vinkel om och om igen...

västgöten - Ej medlem längre2007-02-10 19:55
Antal inlägg: 1135

ojk! boken jag menar är skriven om bert.inte av honom..

sarlina2007-02-10 20:54
Antal inlägg: 1035

MEIN KAMPF av Adolf Hitler - den läste jag i tonåren och förundrades över att inte alla människor omedelbart insett att karln var spritt spångande galen.

sirspellalot - Ej medlem längre2007-02-12 20:52
Antal inlägg: 320

Almqvists "Det går an". Strindberg är rätt överskattad också. Sen så håller jag med alla vettiga människor som nämnt Joyce ...

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-02-12 20:53
Antal inlägg: 1290

"Gamle och havet" av ni-vet-vem. Otroligt överskattad tråkbok. Hans korta berättelser är så mycket mer värda. Åh juste, Bilbo.

snorklan2007-02-12 20:54
Antal inlägg: 1685

Håll er långt borta från "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" av Magdalena Graaf.. Lider verkligen med henne i allt skit hon gått igenom, men boken är helt rutten!

veggie_d2007-02-12 21:00
Antal inlägg: 1187

Nu håller jag ju mig inte alls till ämnet, men äppelkatten fick mig att tänka på "The short happy life of Francis Macomber". Ingen tråkbok. Den finns att läsa här, för övrigt:

www.geocities.com/cy...om ber.html

Knevert - Ej medlem längre2007-02-12 21:19
Antal inlägg: 805

"Gömda" av Liza Marklund, Första och sista boken jag läste av henne. Värre smörja får man leta efter

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-02-12 21:21
Antal inlägg: 1290

Jag har överhuvudtaget svårt för f d journalister till författare. Läs Marklund & Co.

Snorklan: OH ja! Jag fattar överhuvudtaget inte det där med att skriva med hjälp av nån annan! Så svårt kan det ju inte vara att skriva ner ens memoarer när man är 30? :/

lelou - Ej medlem längre2007-02-12 21:49
Antal inlägg: 2025

Tetra.

Historien om mjölkförpackningen som gjorde revolution. Jag skojar inte, jag beställde den en gång i ett tafatt försök att bli intellektuell och allmänbildad. Kändes bra när den kom, laddade med äpplen och stilenliga grå raggsockor i soffan.

*zzzzzzzzzzzzzzzzzz* Aptrist, jag läste ej klart.

Vigdir2007-02-12 21:49
Antal inlägg: 3722

Borta med vinden, en 500 sidor lång pina! Som jag läste ut i tonåren bara för att ha gjort det och för att folk sade att den blev bättre längre fram. Ha! En riktigt trist bok var också Den vita massajen. Liza Marklunds böcker är inte heller något jag anser läsvärt.

Hjalmarsson - Ej medlem längre2007-02-12 23:17
Antal inlägg: 14

I de tidiga tonåren streckläste jag fem eller sex böcker i en Fantasysvit, Belgarion nånting tror jag de hette, jag började med glädje på den sista men halvvägs igenom tröttnade jag totalt och har sen dess inte ens funderat på att läsa nåting i genren.

Böckerna i sig var förvisso inte tråkiga, men det blev för mycket för mig.

Pottränad - Ej medlem längre2007-02-12 23:28
Antal inlägg: 4315

Alkemisten - Paulo Coelho.
Näe. Dess rykte är löjligt överdrivet. En nästintill banal bok. Tyvärr.
Men jag kämpade nästan till slutet. Blott 20 sidor kvar ;)

HumbleBug2007-02-12 23:33
Antal inlägg: 1836

Nåt sånt därna Hamilton-smörja av Guillou. Orkade inte ens läsa färdigt skiten. Ibland skriver han verkligen som ett krattskaft.

Pekkis2007-02-13 06:15
Antal inlägg: 1173

Antingen någon Marian Keys bok som jag läst i ett förvirrat bakfylle-tillstånd.

Men även Pojken som kallades det och Vingklippt ängel passar in i sämsta-bok-någonsin-kateg orin.

AnnikaP - Ej medlem längre2007-02-13 07:02
Antal inlägg: 207

"Inte utan min dotter" tyckte jag var en riktig skitbok.

Bim19642007-02-13 08:59
Antal inlägg: 1854

Guillo första bok om Arn ett sådant sömnpiller, och Liftarens guide till galaxen vet inte namnet på författaren gjorde den något som jag aldrig gjort förut slutade läsa den är jag var mitt i boken.

Ekmans bok Händelser vid vatten håller med västgöten där skitbok.

Marklunds två senaste böcker är ingen större hit, börjar bli lite uttjatat med samma huvudpersoner.

Riverpoet2007-02-13 09:58
Antal inlägg: 1070

Bim1964: Douglas Adams hette han (RIP) och det är en av mina favoritböcker. Strålande humor ju!! :)

Annars håller jag med Mick E om att man nog inte skulle läsa klart en sååå dålig bok. Klart nån har varit sämst, men kan inte komma på vad. Säkert nåt man läste i skolan, för på senare år har jag bara läst mer eller mindre bra bäcker.

-JK-2007-02-13 10:16
Antal inlägg: 409

Hur kan man inte älska Liftarens Guide? *ser oförstående ut* :)

Jag har slutat läsa klart dåliga böcker eftersom jag kan göra nåt bättre med den tiden. Peta naveln, exempelvis. Har dock läst några av Elisabeth George och tyckte redan efter första boken att hon var rent av aptrist. Varför jag läste några till av henne är mig en gåta. Jag, som gillar deckare, läste en gång i tiden Svart is av Michael Connelly. Jag kommer ärligt talat inte ihåg vad den handlade om bara att jag aldrig mer läste nån bok av Connelly.

Konstapel Mu - Ej medlem längre2007-02-13 10:29
Antal inlägg: 84

Jag satt på fyllan och bredde ut mig för min inneboende om hur sagolikt fånig Liftarens guide är när han berättade att han är admin. för en douglas adams-sida på nätet. Lite tryckt stämning där ett tag.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?