Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 11 |
Inloggade | 40 |
Mobilspel
Pågående | 20 909 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
sarlina | 2007-02-13 15:09 | |
Att en myndighet anser sig själv som oändligt framstående är visserligen glädjande men föga överraskande. Tore Forsberg talar ju faktiskt i egen sak och att han skriver i samarbete med en tidigare KGB-officer stärker måhända inte ens omedelbara tilltro. Helt frånsett SÄPO:s eventuella förträfflighet, varför anses JG vara sexistisk? | ||
LasseBjörn | 2007-02-13 15:18 | |
Blanda inte in mig i sexism-diskussionen, den är ointressant. Jag vill bara för att stärka Forsbergs trovärdighet understryka att boken är uppbyggd på så sätt att han och Grigorjev skrivit hela kapitel själva och alltså inte på något sätt gemensamt valt formuleringar. Dessutom kommenterar de efter varje kapitel vad den andre just skrivit, och i de styckena står oeningheterna som spön i backen. | ||
Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-02-13 16:43 | |
Strindberg var också sexist (tack och lov, alla är vi sexister på våra sätt ffs) - men han åstadkom nåt bra utav det. JG, vad har han åstadkommit av sin sexism som får oss att försvara sexismen? | ||
lelou - Ej medlem längre | 2007-02-13 17:23 | |
jag gillar honom också. ser inte hand omtalade dryghet, ser en ganska rättfram och rätt rolig människa. Rätt intelligent med skulle jag kunna tippa på. | ||
västgöten - Ej medlem längre | 2007-02-13 19:27 | |
visst,hans överlägsna sätt,medvetet eller ej,retar tydligen många,men vadå? det är väl en jävla tur att det finns offentliga personer som inte är mediatränade ut i fingerspetsarna och bara levererar klyschor på rad när dom är i tv..ni som retar er på hans dryga/överlägsna sätt. blunda och lyssna.jag tycker det är viktigare VAD som sägs än HUR det sägs.. | ||
roggi | 2007-02-16 23:06 | |
västgöten: det är även viktigt hur det sägs! Det ska inte låta som inför ett politiskt val. Allt är guld och gröna skogar. Föredrar att ogilla en del ut talanden framför att höra den där inställsamma tonen som lyder då. Kan ju inte tycka om allt:). Jag kan vara vilsen(kan bero på betapet abstinens eller alkohol) men varför förknippas/förknippar ni JG med sexism. Vet inte överdrivet mycket om honom eller hans böcker så berätta. | ||
västgöten - Ej medlem längre | 2007-02-16 23:23 | |
tja, arn o hamilton är väl bara "bröd jobb" för JG,riktigt dåligt är det också,rena rövarhistorierna det med arn..men läs detta sv.wikipedia.org/wik...l. C3.B6jas men kanske är JG inget riktigt sanningsvittne,eller? www.expressen.se/exp...mp ;a=75936 | ||
roggi | 2007-02-17 01:06 | |
Varför ljuga i 20 år?? Jag är 26, Om någon ljugit för mig i 25 år skulle det var min sanning. Jag tror inte på någon av dem, hans bok var väll bara delvis en självbiografi! Ingen av dem talar sanning för båda deras synsätt är ju vinklade av känslor! Men om nu JG är en lögnare är han en lögnare av min smak, rak och hård. Men de flesta lögner har ett uns av sanning i sig, och då passar det inte bra att bevisa motsatsen när det gått 20 år!(alla stavfel om dom finns beror på buggar i min dator, den är trött:) Sov gott | ||
sarlina | 2007-02-17 19:57 | |
Käre västgöten! Den dag jag kommer på mig själv med att tro på en enda stavelse i Expressen lovar jag att svepa mig i nationens fana och gå in och skjuta mig i garderoben! Frågan kvarstår: Varför beskylls JG för sexism??? | ||
Lill Strumpa | 2007-02-17 21:47 | |
tja, käre JG kan INTE ta kritik av kvinnor kanske? har inte exakt i minnet hur historien var men han sågade Linda Skugge ganska fult, han kallade Kattis Ahlström för "bimbo" som förstörde TV när hon figurerade där......kanske därför?!Jag tycker för övrigt att Janne är en bra gubb med glimten i ögat! | ||
roggi | 2007-02-17 23:32 | |
Kan han ta kritik över huvudet taget då?? | ||
sarlina | 2007-02-18 09:21 | |
Ja det kan han, han har även offentligt kunnat be om ursäkt när han haft fel och uttryckt sig sårande - dock utan att på politikermanér lägga sig på rygg och vifta med tassarna. Att såga Linda Skugge kan inte rimligen i sig anses som tecken på sexism. | ||
LasseBjörn | 2007-02-18 11:28 | |
Nej, det är väl snarare något som tyder på gott omdöme. | ||
Lill Strumpa | 2007-02-18 23:45 | |
ojoj, öm Skugge-tå? må så vara....det är ju JG som diskuters i denna tråden | ||