Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade4
Mobilspel
Pågående21 117

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Birgerkung - Spelvärd2007-03-07 17:06
Antal inlägg: 2392

Jag tänker fira jämställdheten med att gå ut och äta middag och låta min flickvän betala.

västgöten - Ej medlem längre2007-03-07 17:11
Antal inlägg: 1135

kvinnokarl har jag hört talas om,men inte kvinnodan..

ThinkIAm - Ej medlem längre2007-03-07 17:16
Antal inlägg: 8

Äppelkatten: Oj, betyder det att det andra inte heller var ironiskt? Att män inte ska vara med på förlossningen? Gå fram och tillbaka och kedjeröka i väntrummet, som på gamla filmer? Men annars kanske en mansdag är en bra grej. Nåt att kvotera in i kalendern...

Brödkavel: Knappast Gudruns fel att det gick som det gick, om jag nu lyckas tolka ditt inlägg rätt. Och kvotering av män in i kvinnoyrken har man kört med i minst tio år nu... Vilken planet bor du på? =)

ThinkIAm - Ej medlem längre2007-03-07 17:45

Men usch så spydigt det lät, och inte kan man ångra sig... De skulle ha en "tänka efter före"-funktion...

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-03-07 18:14
Antal inlägg: 1290

ThinkIAm: Ja, det är just det som är det häftiga! En halvdöd föderska, en nervös ung pappa kedjerökande och klämmande på en enorm blombukett... Annars försvinner ju hela överraskningmomentet, lite som att handla tandpetare på första dejten.

ThinkIAm - Ej medlem längre2007-03-07 18:33

=) Eller peta tänderna före första kyssen.

Om jag sammanfattar: rökning tillåten i väntrummet och pappor förbjudna i förlossningsrummet på BB. Kombinera detta med att alla måste stå och kissa, oavsett eventuellt kön, och vi har en dagordning. Dags för ett nytt parti? (Alltså politiskt inte betapet-.)

levakdörB2007-03-07 18:42
Antal inlägg: 1471

Då måste jag ha missat den ganska rejält, eller så är den lika långt gången som ingenting mer eler mindre. T vill väl änk alnan du aldrig innan du pratar!

smeknamn2007-03-08 10:15
Antal inlägg: 79

Förstår inte riktigt grejen, förtjänar inte kvinnan respekt varje dag? Det tycker jag.

Vigdir2007-03-08 10:23
Antal inlägg: 3722

För ett år sedan var jag i Vietnam denna dag - och det var blomsterdekoration, stora banderoller och annat över hela stan. Vår hotellmatsal var mycket tjusigt utsmyckat, men tyvärr satte språkbarriären stopp för vidare frågor om hur, när och var man firade.

Själv firar jag litet extra i dag, för det var då jag träffade min dotter för allra första gången!

bagerimarie2007-03-08 20:22
Antal inlägg: 91

Idag är det Skitsnygga Jävligt Smarta Kvinnors Internationella Dag, så se till att uppvakta någon du tycker passar in på den beskrivningen!
Och kom ihåg mottot:
Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen och en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikandes " Hoho, kan nån ge mig lift?!"

falafelibröd2007-03-08 20:24
Antal inlägg: 782

då vill jag uppvakta bagerimarie! :)

kermis2007-03-08 22:46
Antal inlägg: 1323

Jag förstår inte riktigt varför jag skulle behöva bli sur för att nån karl inte skulle komma ihåg en dag jag aldrig skulle ens fundera på att fira. Tjohej, grattis jag, jag är kvinna, fy fan vad bra gjort av mig! eller vadå?

herregud. Ska vi inte införa en människodag och fira att vi alla är människor också kanske?

och näe, jag är inte ett stort fan av mors eller fars dag, eller för den delen födelsedagar heller. Uppvaktning är mycket trevligare när det sker spontant, inte när kalendern säger att det är nåt särskilt datum.

Mimsan19862007-03-08 23:34
Antal inlägg: 555

men kvinnodan är ju mer som förintelsens minnesdag. att man inte ska glömma bort alla de kvinnor som lever under förtryck. att få upp ögonen på folk.

Miss_jk2007-03-09 01:33
Antal inlägg: 8941

Hmm Kermis, vi firar inte denna dag just bara för att vi är kvinnor, utan till minne av kvinnors kamp i århundraden för att få delta i samhället på samma villkor som män.

Perpersa - Ej medlem längre2007-03-09 02:06
Antal inlägg: 2193

Ja fast inte bara kvinnor har kämpat för det, även klarsynta män hör dit.

kermis2007-03-09 10:59
Antal inlägg: 1323

och varför skulle då män behöva UPPVAKTA mig? Om det är en minnesdag för bra saker som hänt i jämställdhetskampen så minns istället för att kräv en massa idiotiska saker från männen.

Och desto intressantare förresten. Ska man vara jämställdhetsivrare så tar jag förgivet alla alla ni som faktiskt vill bli uppvaktade, också uppvaktar era män på internationella mansdagen, som ju existerar, kommer dock inte ihåg vilket datum, men jag antar att ni har koll, när ni är så måna om jämställdheten. :)

emmanent2007-03-09 19:55
Antal inlägg: 89

Internationella kvinnodan är inte en dag att fira. Man kan diskutera om det är rättvist att den finns, att feminism är skit, hur man ska kissa eller vad man nu kan associera till när man diskuterar feministiska synvinklar. Men det är INTE mors dag, vi pratar om. Lite förvånad att någon över huvud taget kommit på tanken att omvandla den dagen till en dag att fira...?

Den här krönikan kanske passar tråden: aftonbladet.se/vss/p...13 ,00.html

Zizzi2007-03-09 20:21
Antal inlägg: 866

Emmanent, det var en MYCKET bra artikel.

sarlina2007-03-09 21:46
Antal inlägg: 1035

Jag erinrar mig att man i Grönköpings köpmannaförening med anledning av den för kommersen så lyckade introduktionen av Fars Dag planerade att också införa Farfars Dagdag...... Förvånas inte emmanent, trängtan till profit kan förvandla allt till en anledning till köpfest, se här en kvinnodagsbukett, en kvinnodagsbakelse och ett solidariskt raffset till Qvinnan!!!!
Internationella kvinnodagen har ett berättigande, det finns faktiskt anledning att på något sätt markera vikten av att halva mänskligheten inte är något slags maskformigt bihang och att kampen mot kvinnoförtryck dessvärre är evig och måste föras av både kvinnor och män i varje ny generation.

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-03-10 11:54
Antal inlägg: 1290

Emmament: Kolla på hur kvinnan ser ut och vad hon kallar sig. Say no more.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?