Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 21 124 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Psycho_PinUp | 2007-03-14 03:52 | |
självklart är lakritspucken den godaste glassen som funnits kommer ihåg att det fanns en annan variant på den ett tag, med tuggummi stång, det var en rund gul glass | ||
lolidott | 2007-03-14 08:15 | |
Kommer nån ihåg glassen som var röd o såg ut som ett finger...inuti var det som röd gele...o visst fanns det en glass som hette Pommac...eller glassen som smakade banan på ena halvan o choklad på den andra...glass är gott!!! | ||
Miss_jk | 2007-03-14 10:23 | |
Ja, just det! Den hette just "Finger" om jag inte minns fel! | ||
LillaJoh - Ej medlem längre | 2007-03-14 11:58 | |
Den bästa glass jag vet är TipTop. När den försvann så blev jag förkrossad. Men jag mailade GB flera gånger och bad om att de skulle göra den på nytt. Och... titta! Det lönade sig! MMMMM älskar TipTop. (Särskilt den jag råkade sno på fyllan i somras) | ||
eurythmech - Ej medlem längre | 2007-03-14 15:33 | |
vad sjukt illa tiptop smakade så här 10 år senare | ||
Sawawa | 2007-03-14 19:38 | |
Psycho_Pinup: Javisst fann det någon glass med tuggimmi pinne? Den var ju hur go som helst, men det var väl inte lakritssmak på glassen? | ||
Knevert - Ej medlem längre | 2007-03-14 19:39 | |
Brizz var min absoluta favoritglass, Fanns bara en sommar och alla hatade den utom jag. | ||
Jonataldo | 2007-03-14 19:57 | |
Haha Knevert, var det cola-glassen med kolsyra i? Den var grym | ||
Miss_jk | 2007-03-14 20:00 | |
Sawawa: Ja, det var BubbelPop. Så sjukt god! | ||
Knevert - Ej medlem längre | 2007-03-14 20:03 | |
Ja precis den, Godaste någonsin. Jag var förbannad när den försvann. | ||
Sawawa | 2007-03-14 20:36 | |
Ja! Den var nåt avlägset barndomsminne, kom att tänka på det först nu när jag läste om det. Kan känna smaken i munnen. Var det inte gul med röd pinne? | ||
Miss_jk | 2007-03-14 21:04 | |
Nä, den var gul med blå pinne. Formad som en blomma. =) | ||
beaca | 2007-03-14 22:02 | |
Jag saknar Triumfglass Lakritspinne. Mycket godare än GBs Lakritspuck! | ||
myran_64 - Ej medlem längre | 2007-03-14 22:59 | |
Nästan all glass är god! Jag är en glassoman av stora mått, kan lugnt dra i mig en liter själv utan att bjuda familjen. Kan om jag är riktigt desperat ta en tvåliterslåda och häva i mig halva utan problem. Glass är gott!!! Godast när jag var liten var Nogger, som fortfarande är en favvo fast nu i lakrits,mmmmmmm. Glass med lakrits över lag är toppen! Trumfglass och Diplomat är inte goda tycker jag. | ||
Wazoo - Ej medlem längre | 2007-03-14 23:05 | |
Tacka vet jag Päronsplitt.. kungen av glassar på 70-talet då det alltid medföljde små bilder på olika djur inne i förpackningen. :) Löjligt god dessutom. | ||
cptzoom | 2007-03-15 00:03 | |
Min favvoglass verkar jag vara helt ensam om att gilla. Året var 94 och glassen var spöket! Hallonglass med lakrits utanpå, hur gott som helst. Ingen annan verkar ens komma ihåg den. | ||
Vigdir | 2007-03-15 09:53 | |
GB:s nya lakritsglass Pepe var en stor besvikelse, den smakade ingenting. Annars är det Klings glass som är den evigt bästa - åh, vad jag saknar deras Kronstrut, en ren apelsinglass. Men de har sannerligen glassar som duger än. | ||
två bakelser | 2007-03-15 15:48 | |
Jag älskar glass men mycket i det här landet som kallas glass borde inte få säljas under annat namn än skräp, substitut eller liknande. Glass ska vara kompakt och lite seg i konsistensen. Inte uppblåst av luft för att öka volymen, tumma på kvalitén och tjäna mer pengar åt tillverkaren. Vill ni äta riktig glass och är i Ystadtrakten föreslår jag ett besök hos: www.olofviktors.se/ Det kanske finns någon skåning här som kan gå i god för den glassen? Då jag bor långt ifrån håller jag tillgodo med Häagen-Dazs, den innehåller endast 14 % luft och är väldigt god. Synd bara att inte smaken Mangocream finns i Sverige. | ||
myran_64 - Ej medlem längre | 2007-03-15 19:38 | |
Fy sjutton för Euroshoppers glass!! Det är mer luft än ingredienser i den! Likaså Hemglass, Diplomat och andra billighetsmärken. Det ska vara "riktig" glass om det ska vara gott. Lejonet och björnen, Häagen-Dazs och vissa av Gb´s Carté Dore... | ||
MonsterFrank | 2007-03-15 20:34 | |
Minns en glass som fanns då jag var fem-sex år tror jag...Red Dream hette den, jordgubbsglass med ett skal av jordgubb :D | ||