Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 21 047 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
TomasLeonard | 2007-11-29 18:16 | |
Vinterneuros Äggen fräser i pannan, potatismoset är klart. Rejäl mat,lättöl & efterätt såklart! Spårvagnen gnäller utanför mitt fönster, det låter annorlunda nu på vintern, allt låter annorlunda, allt känns annorlunda. Sätter på nytt te, tar fram choklad, nu eller aldrig tappar jag fattningen... Nej...en neuros är bara just en neuros...jag klarar det. | ||
getramses | 2007-11-30 01:30 | |
jag har ett par gamla kylskåpspoem som jag förevigat: min|eld|trots|a|r|höst|en ja|g|tänker|att|regn|et|ä r|rätt|löjlig|t och|jag|fundera|r|i|tystn ad|på|att|resa|till|en|fi n|flicka --------- vad|är|kaffe|? de|t|fram|kall|ar|en|käns la|av|fika en|smak|av|äventyr|och|he mlig|het ibland|är|du|min|enda|vän med|mjölk ------------- d|et|är|gift|i|kylskåp|et fråga|dig|var | ||
Silverin - Ej medlem längre | 2007-11-30 17:48 | |
Blitten o Blatten. Där jäflar satt'en! | ||
Bitte - Administratör | 2007-11-30 18:21 | |
MIDVINTERNATTENS KÖLD ÄR SVÅR Midvinternattens köld är svår, Tio små nissar i djup snö går. Rävsax under täcket vitt, Klipper av Nisse på mitt Livsandan i honom snabbt tryter, Strax i eget blod han flyter. Nio små nissar i midnatts timma Traskar fram i månskens dimma Ugglan hoar från sitt näste, Istapp trillar tyst från fäste Nisse spetsas utav tappen Tomte ligger död på trappen. Utanför dörr står gröt och ångar Åtta små nissars intresse den fångar Med stigande hunger de fatet nalkar En stackars tomte på kanten halkar Han sliter, han kämpar, han svettar sig blöt Men sjunker likväl i kvicksandslik gröt. Många springor stugan har Där sju tomtenissar sig in tar Katten bakom dörren ruvar, Slukar nisse med hull och luva Rester utav tomtehand, Slickar misse bort från tand Sex små nissar mot julbordet ila Snabbt uppför bordsben de kila Sista tomten över kanten hasar Tappar greppet och ned åt rasar Faller nedåt likt ett lod Mattan röd av tomteblod Tomtar fem i väldig iver Springer runt ty hungern river Nisse snubblar på sitt skägg Faller rakt mot knivens egg Liten nisse stackars saten Rinner ut i sillsalaten Fyra nissar har fest på sill Och nu de törsten släcka vill Mot glöggen de springer i samlad tropp Och tar för sig av drycken i varsin kopp Ner faller nisse i glögghett hav Likt skållad mandel hans skinn faller av Tre små nissar i granen sig svingar Mellan ljus och änglavingar Nisse sig för nära vågar Strax han står i Ljusnan låga Doftar snart likt vidbränd stek Ångrar då sin ystra lek. Två små tomtar sig omkring tittar Då de en smällkaramell hittar Nisse ner på den hoppar Men för detta den ej stoppar På tak, på golv på gardin med frans Finns nu nisses hjärnsubstans Husbon stiger upp på natten, För att kasta lite vatten Under husbons tunga toffla Förvandlas nisse till krämig våffla Snön ligger vit här och var Inte en jävla tomte finns kvar. | ||
Lillråttan | 2007-11-30 18:27 | |
Å nej, det där var nästan mer än man kan stå ut med, Bitte..... | ||
Silverin - Ej medlem längre | 2007-11-30 18:56 | |
JAG tyckte den va skiiitbra, men så e jag redan packad så... *ASG* | ||
getramses | 2007-11-30 23:57 | |
det går väl inte för sig att prångla ut andras chalmeristramsor i eget namn. fy fy. | ||
SunsetBiker - Ej medlem längre | 2007-12-01 00:02 | |
Nu tycker jag att vi höjer diktandet till en högre nivå. Ni har säkert hört den förut, men den är lika gripande varje gång: "Gene, Gene made a machine, and Joe, Joe made it go. Art, Art blew a fart and blew the whole damn thing apart." | ||
temperance | 2007-12-01 00:09 | |
Hahaha..Now we're talking, SunsetBiker! | ||
vindsus86 | 2007-12-07 08:04 | |
Den där om tomtenissarna.. det finns väl fler verser. typ 20 eller 24 tomtenissar. jag minns att jag gillade det där med hjärnsubstansen då jag var yngre. och så stod jag och läste upp alla.. 20-24 verser (vad det nu var) för mamma, pappa och nåra vänner till dem på ett hotell i spanien för några år sedan. det var vackert. | ||
TomasLeonard | 2007-12-27 18:49 | |
Fåfäng är den som jagar effekter & lyckorus, ligger vaken sömnlös bland tomma krus. Nä den drycken som borde intas, kräver mod & förstånd därtill. Den finns i källarskrubben den lille nubben & på etiketten finns att läsa;- Melankoli bitter & ljuv, intas sakta & med måtta, får hjärtat:- Ja själen att växa, du kanske gråter en skvätt, men sen är allt ditt ovett väck. | ||
Silverin - Ej medlem längre | 2007-12-27 21:20 | |
Blott en dag, ett ögonblick i sänder... | ||
brava | 2007-12-27 23:14 | |
i vardagens stret visoner om het intesitet följt av stillhetens evighet I vågornas resonans ingen vanlig romans men sånt är väl trams säger som silverin den psalmen är fin eller som tl dränk den i vin allt är fåfänglighet fetma gänglighet fast i kroppens anskrämlighet fast vore jag där i kärlekens chimär om än temporär kanske gror det ett frö men varför strö pärlor ut att bli hö | ||
vulcan | 2007-12-27 23:27 | |
Attila Joszef - en av de ungerska nationalskalderna. Här i tolkning av Bo Setterlind; en dikt han skrev knappa 20 år gammal kring mitten av 20-talet och som fick honom relegerad från det universitet där han relativt nyligen börjat studera: Med rent hjärta Utan far och mor jag är, utan gud och hemland här, utan vagga, svetteduk, utan kyss och hjärtanskär. Har på tre dar mat ej fått, varken rikligt eller smått. Mina år en styrka har, alla tjugo säljer jag. Om ej någon annan vill, kanske Djävulen slår till. Hans befallning skall bli gjord, rån och, om så önskas, mord. Jag blir fängslad, jag blir hängd, djupt i vigda jorden sänd, giftigt gräs skall över mitt sköna hjärta växa fritt. | ||
Ceckes | 2007-12-28 00:07 | |
Decembermorgon med grått ansikte Den obäddade sängen med de undanlagda drömmarna i lakansvecken Jag öppnar dörren och går den overkliga vägen där det privata gradvis bleknar och den vita fläcken får av dagens händelser sitt mönster... | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-12-28 00:15 | |
CUBIC TIME CUBES Earth, Life, and Truth --- contradicts 1 Day Gods, and ineffable by human. Nature enforces a LAW against God existence. No god equals 4 corner simultaneous days in a single rotation of Earth. No god equals 4 corner stages of metamorphic rotating humanity - as a baby, child, parent and grandparent evolution. Cubic Creation Wisdom empowers me above all the 1 day gods on Earth. / Gene Ray, Cubic and Wise Above Gods | ||
Mollee3 | 2021-04-12 15:43 | |
Brustna skärvor överallt, omsorgsfullt insamlade, ett helt liv som på något sätt försvann De får inte längre plats härinne, trots att det ekar tomt och avgrundsdjupt, brukade dom vara ett helt universum Ibland minns jag när dom var hela, sammanfogade, oskuldsfullt rena Då skär glaset upp mig och jag kan inte andas, allt faller samman och hålet imploderar Försöker desperat att samla ihop allt, griper efter halmstrån, förhandlar Men glaset är befläckat, smutsigt och passar inte in, utan gör mig bara illa Efter ett tag tar jag mig samman, sopar under mattan, fokuserar på något annat.... Vad ska man med gamla skärvor till? | ||