Spelrum
Giraffen | 54 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 33 |
Inloggade | 89 |
Mobilspel
Pågående | 21 643 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kartoffel | 2006-10-09 11:22 | |
Lyckokatten. Vet inte riktigt hur jag ska tolka inlägget ditt, men slutsatsen känns hur som helst lite ensamt så jag bara måste. ....Att rulla är en underbar förlösande känsla när alla dina brickor på den kaotiska hand du tilldelats faller på plats och allt får en mening. Fritt för tolkning..;-) | ||
IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2006-10-09 11:46 | |
SUCK! Nu blir jag avundsjuk. Jag hade också velat träffa Eurythmech och Jonatoon på en sunkig bar i Tyskland. Varför ringde ni inte, grabbar? | ||
IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2006-10-09 11:48 | |
Jajustja! Glömde ju fråga om Tepåsen var med? | ||
Lyckokatten - Ej medlem längre | 2006-10-09 11:53 | |
Sant, herr Kartoffel - känslan är förlösande och ödesmässig. Problemet är ju att man rullar rätt ofta. Men inte behöver man vinna matchen för det. Så frågan är - vad är bättre - en lugn men lyckad match utan rullningar eller kaotiska rullningar av typen CHUTNEY (min stolthet från tiden med mitt gamla nick Scandal) - men ändå en hög procent förlorade matcher. | ||
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2006-10-09 11:57 | |
klart chutney är det som gäller | ||
kartoffel | 2006-10-09 11:59 | |
Alla rullar inte rätt ofta så där generaliserar du lite enligt egen subjektiv bild pga egna premisser med regelbundna rull..;-) | ||
Lyckokatten - Ej medlem längre | 2006-10-09 12:03 | |
Rulla är nåt som ger kickar för stunden men knappast i längden, empiriskt sett ;/ | ||
andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2006-10-09 12:24 | |
Nemi, du har ju träffat mig också ;) | ||
kartoffel | 2006-10-09 12:54 | |
En kick kan väl inte vara annat än för stunden, men en rullning kan ju leda till mer om rullningen är av den bästa sort. Man minns alltid sina bästa rull och känner deras sötma långt efter de är utspelade. Dessutom så kan inte de lugna matcherna utan rull vara just lugna och lyckade om det inte vore för de kaotiska. Nu ska jag lägga av att sitta å spåna innan jag snöar in totalt.;-) | ||
Lyckokatten - Ej medlem längre | 2006-10-09 12:59 | |
Haha :) Ja, man kan följa det resonemanget hur långt som helst! Låt oss dra slutsatsen: slump är ett oplanerat öde :D | ||
kartoffel | 2006-10-09 13:02 | |
faen Lyckokatten.. Nu kan jag inte låta bli. Vem i världen har ett planerat öde, och vem har då lagt planerna? | ||
Lyckokatten - Ej medlem längre | 2006-10-09 14:58 | |
Jag venne, eftersom jag påverkas av varannan bok jag läser för tillfället så måste det ju vara ehm nåt gudomligt! Nej men jag vettefan, knappast att nån planerat men jag måste fan tro på ödet, annars ere kört. Jag tänker redan på så mycket - skolan, kläderna, blommorna m m - varför kan inte nån annan tänka ut mitt kärleksöde? Så mycket begärt vare inte ;( | ||
Lyckokatten - Ej medlem längre | 2006-10-09 14:59 | |
(Därmed inte sagt att du just du, Kartoffel, kan bli din lyckas hemmasmed) Men jag är uppvuxen med sagor, troll och Goya! ;) | ||
kartoffel | 2006-10-09 15:19 | |
Kärleken är vad du gör den till. Vill du att den ska vara ödesbestämd så blir det så, men ödet är nyckfullt och då får du räkna med att hamna i kaos ibland. Om du tar tag i kärleken och bestämmer att detta är vad kärlek är för mig så förlorar ödet lite av sin makt(dock inte all) och du kan få lite "lugna lyckade" partier, men inte lika mycket toppar och dalar. Makten är din, om du vill ha den dvs..;-) | ||
Lyckokatten - Ej medlem längre | 2006-10-09 15:35 | |
Sant, herr Kartoffel. Men så finns det nåt som heter objektet också, och ibland så är man maktlös inför objektets ovilja/oförmåga/osv att bidra till matchen lika med lyckad kärlek. Och dessutom, hur ska jag kunna ta tag i kärleken och bara bestämma saker? Planera känsloverksamhet, nej :( Antingen så är man kär hela livet ut och då ere kärlek eller så ere bara en ... rullning :) Tillbaks till rutan 1. | ||
Nemi | 2006-10-09 15:41 | |
andraideal: mm :) åff kårs aj häv. Har ju tom ditt mobbenummer. rabblade bara upp odin för jag ville få med det där med soffan ;) och så har jag träffat gubbi, elmis, lyle, ouck, kaprifolia, tarmflora mfl :) men det var ju i scrabblesammanhang. | ||
andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2006-10-09 15:53 | |
Hihi,jo soffa slår ju rätt hårt iofs med soffhäng. Jag har smulat tacos på ditt golv... eller, det har jag egentligen inte, men på din tallrik iaf ju Nemi! Det slår rätt hårt också. | ||
kartoffel | 2006-10-09 15:58 | |
Med att "ta tag i kärleken" så menar jag att du ska bestämma dig för att inte låta dina känslor styra dig utan styra dina känslor istället. Det går, men det är svårt. Blir dock lättare med åldern så..;-) Du har det bästa kvar lyckokatten..;-) | ||
Lyckokatten - Ej medlem längre | 2006-10-09 16:05 | |
Jag är inte liten. Lär mig inte kärlek. Jag kan visst kärlek. Bara för att jag ser på kärlek liksom på så mycket annat med en stor portion svart humor så betyder det inte att jag är en nyckfull liten flicka. Nope. Jag kan visst bestämma. En annan sak är att jag inte alltid vill bestämma. Livet är ju så tråkigt annars. Men min kärlek skall ej planeras. Mår jag dåligt så har jag förtjänat det för jag vart dum, mår jag bra så har jag förtjänat det med. Jag ser på allting som en del av sökande - lite som ett livs akademi - och steg för steg så lär man sig genom att misslyckas, lyckas och tappa en bit av sig själv här och var, men också att få massa bitar på köpet! Men klart, haha, man har alltid det bästa framför sig, oavsett om man är 20 eller 50. Du håller väl med mig. | ||
kartoffel | 2006-10-09 16:36 | |
Har inte påstått att du är liten på något vis bara att förmågan att låta förnuft styra känsla är något man blir bättre på för varje år man åldras om man bestämmer sig för att bli bättre på det. Klart du kan kärlek. Det kan alla oavsett ålder. Det är hanteringan av den och det den medför man blir bättre på med åren. Inte ett dugg menat som mästrande och nedvärderande eller utbildande i mina inlägg. Glömde lägga till ett "Om du vill" som sig bör så det blev lite miss där av mig. The best is still to come. Det kan man alltid lita på för jag tror nog döden är näst födseln den intensivaste upplevelsen man får under livstiden. | ||