Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 55 |
Mobilspel
Pågående | 21 800 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
eurythmech - Ej medlem längre | 2005-12-10 20:09 | |
SubUrbia | ||
vulcan | 2005-12-10 21:20 | |
Om man gillar en aning skruvade men roliga och djupt originella filmer så vill jag gärna infoga ett av Gubbis tips i en trio: Nämligen de bästa filmerna som hittills beskåda med Charlie Kaufmann som manusförfattare: - Being John Malkovich (En misslyckad snubbe upptäcker av en slump en tunnel in i huvudet på John Malkovich (Jo det är sant)) - Adaptation (Charlie Kaufmann försöker under stor ångest krysta fram ett manus) - Eternal sunshine of a spotless mind (Jim Carrey precis så bra han kan vara då han får rätt regi, spelar en kille vars flickvän gör slut och utplånar alla sina minnen av honom) Och så kan vi ju ta en skådis också, nämligen Billy Bob Thornton. Alltid sevärd och har en märklig förmåga att se helt annorlunda ut från film till film. Tar lite ojämna manus, men när han har ett bra så blir det magi. De tre bästa som jag sett: - Sling Blade (Thornton spelar en man som skrivs ut från ett mentalsjukhus där han tillbringat hela sitt vuxna liv. Den bästa rollprestationen i den "genren" jag sett, slår både Rainman och Arnie i Gilbert Grape. Oerhört stark film, en av de absolut bästa jag sett) - The man who wasnt there (Thornton är en frisör som drömmer om ett annat liv - en dröm som han en dag får en chans att förverkliga) - Monsters Ball (Thornton spelar en fängelsevakt, en hård och kall människa som en dag drabbas av en svår personlig tragedi. Grym film som ibland känns som en spark i magen) | ||
Stepe543 | 2005-12-10 22:27 | |
för att återkoppla till vulcans väldigt fina tips på bra bizzara filmer; Bad Boy Bubba...en australisk 80-tals-film som är väldigt svår att få tag på, men oerhört sevärd i sin fantastiska bizzara fullständigt skruvade story... | ||
lelou - Ej medlem längre | 2005-12-10 22:43 | |
vulcan, är också hopplöst förjust i BB Thornton. "- Sling Blade (Thornton spelar en man som skrivs ut från ett mentalsjukhus där han tillbringat hela sitt vuxna liv. Den bästa rollprestationen i den "genren" jag sett, slår både Rainman och Arnie i Gilbert Grape. Oerhört stark film...." Word up. Klart en av de bästa filmerna jag sett. | ||
kajix | 2005-12-10 22:58 | |
Ghost world | ||
xanthopteryx | 2005-12-10 23:50 | |
* Glasblåsarns barn (1997) * Amadeus (1984) * Den långa flykten (1978) | ||
Schackrutor | 2005-12-11 00:45 | |
Donnie Darko. Gladiator. Och liknande filmer. Lassa Åberg. (Alla är bra). & populärmusik från Vittula | ||
Trasher | 2005-12-11 05:50 | |
Jag skulle vilja tipsa dig om www.filmtipset.se, så slipper du allt sånt där där du inte vet vad du ska välja. | ||
gubbi | 2005-12-11 16:13 | |
Så här nära jul är Tim Burtons animerade "A nightmare before christmas" ett tips! Underbar film med ett ljuvligt soundtrack! =) | ||
HumbleBug | 2005-12-11 16:36 | |
Filmtipset.se tycker jag är lite rörig. filmpunkten.se är ett alternativ. dessutom finns det två sajter för de som har mer professionellt intresse, voodoofilm. org och filmcafe.se Annars är topplistorna på imdb.com väldigt matnyttiga. | ||
Trasher | 2005-12-11 16:53 | |
HumbleBug: Vad menar du med "professionellt" intresse"? Filmtipset kan verka rörigt ill en början, men sen när man kommer in i hur det fungerar är det en jättebra sida. | ||
eurythmech - Ej medlem längre | 2005-12-11 17:45 | |
Filmtipset är antagligen världens bästa sida evvah osv | ||
pilutta-dej | 2005-12-11 19:33 | |
Livet är underbart, den Oscarsbelönade italienska filmen. Man skrattar och gråter om vartannat. Vet inte om den finns att hyra. | ||
eurythmech - Ej medlem längre | 2005-12-11 21:17 | |
Underbart tips! Den går att hyra. Jag har själv gjort det. | ||
boktok | 2005-12-11 22:09 | |
Amelie från Montmartre och En långvarig förlovning, båda gjorda av Jean-Pierre Jeunet, och båda filmerna med den oförglömliga Audrey Tautou i huvudrollerna. Koreanska sf-actionrullen 2009 Lost Memories är också en intressant film. Bangkok Hilton och Lugnt vatten, två otroligt spännande filmer med Nicole Kidman | ||
boktok | 2005-12-11 22:11 | |
Felicias resa är också en sevärd film. | ||
Trasher | 2005-12-12 15:39 | |
Nu när Jean-Pierre Jeunet kommit på tal, vill jag tipsa om De förlorade barnens stad och Delicatessen. Jättebra filmer. Om du gillar asiatiskt är Universums sista dagar och All about Lily Chou-Chpu riktiga höjdare. Kim ki-duks och Zhang Yimous filmer tåls även att kolla upp. | ||
AnnaKB | 2005-12-12 17:58 | |
Om man gillar kluriga och bisarra filmer bör man se Mulholland drive... minst två gånger... | ||
boktok | 2005-12-12 22:07 | |
Crouchin Tiger, Hidden Dragon är alltid sevärd. Har du inte sett Panic Room med Jodie Foster så har du missat nåt i hästväg. Och allas vår hjälte Stellan Skarsgård kan ses tampas med f-n själv i Exorcist-The Beginning. Och gillar du magstarka filmer kan den norska thrillern Naboer rekommenderas. I Sverige kan den dock gå under namnet Next Door, av okänd orsak. Ej att förväxla med Girl Next Door, som är något HELT annat... | ||
Honkeone | 2005-12-13 10:03 | |
Medan vi faller (La Haine): Franskt drama fr. 1995 med bl.a. Vincent Cassel. Mycket bra och oroväckande aktuell film. | ||