Spelrum
Giraffen | 22 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 30 |
Inloggade | 52 |
Mobilspel
Pågående | 20 696 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Pocaloca | 2010-09-06 13:22 | |
kan skicka nån text te dä om du vill =) | ||
bj-olle | 2010-09-06 14:17 | |
äsch, min musik är bergis inte i klass med dina dikter | ||
Pocaloca | 2010-09-06 14:24 | |
säg ALDRIG så! Vad gör du för typ av musik da? Jag är VERKLIGEN all-ätare =) | ||
Fartland | 2010-09-06 16:21 | |
En kvinna från Österbybruk på postorder köpte en kuk, ty hon ville som vissa hellre stå upp och kissa för att slippa sitta på huk. En oavsedd sidoeffekt som maken blev varse förskräckt, var att hon ej var nöjd förrän han fram stod böjd och av henne lät sig bli betäckt. Detta är mitt alster till eftervärlden. | ||
Gautama | 2010-09-06 16:26 | |
Solen skiner på mors gardiner. | ||
Pocaloca | 2010-09-06 19:44 | |
suck | ||
Jobbar | 2010-09-13 18:06 | |
Jag kom på denna haiku idag när jag körde till jobbet: Grå himmel, grått hav, men inuti mig är sol, lyckan är hos mig | ||
Jymden2_0 - Ej medlem längre | 2010-09-13 18:27 | |
En stor k-k är en klen tröst i en fattig mans hem. | ||
Örn-Björn - Ej medlem längre | 2010-09-13 18:33 | |
Hellre gröt tillsammans än fläskfilé ensam | ||
Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-27 18:57 | |
I ljus från regndränkta lyktor Ser jag sorger glida förbi Som väsen i asfaltens lyster Utan själar som bor däri Vägen sjunger därunder Mässande otydlig sång Som fyller våra stunder Där längtan växer trång I dom röda lyktornas sken Bor tillkortakommanden Mitt hjärta färdas i sten För att komma hem igen | ||
Robbian - Ej medlem längre | 2010-09-27 19:18 | |
Mm, snyggt, Tvålis. :-) | ||
flamber | 2010-09-27 20:48 | |
jag känner mig kluven det är som om någon ber på sina bara knän gråtande ropar mitt namn tar tag i mina ben när jag försöker fly den ber rösten mig komma tillbaka jag orkar orkar orkar inte mer fötterna börjar göra ont av att gå i samma fotspår, var dag samma röst bakom axeln gråtande ber till mig på sina bara knän att jag ska vända om så ska allt bli bra | ||
Dino78 | 2010-09-27 21:10 | |
Min farmor dog i förra veckan och jag skrev en dikt åt henne (hon älskade mina dikter). Jag önskade ha med den i hennes dödsannons och mina släktingar tyckte det var ok. Dessvärre så har de gjort helt fel radbrytning i annonsen vilket jag jag är mycket besviken över men här är den iaf, med korrekt radbrytning: Jag är trött efter att i många år Ha fått den äran att leva Jag vill nu sova min sista sömn Ej efter livsgnistor treva Jag har slutligen nått mitt mål Och vill ej längre vandra Min kropp och min själ är mogna nu Att skiljas från varandra | ||
Bitte - Administratör | 2010-09-27 21:12 | |
Jag irrar i ett mörker en tunnel utan slut en tunnel utan ljus. Det är svart Jag vet att ljuset finns där , det finns ett slut på tunneln Men jag hittar inte slutet , jag hittar inte ljuset. Det finns, kanske inte här och nu men det finns och jag ska dit igen. Det lovar jag Skrev jag för nått år sedan då allt bara var jobbigt Bitte | ||
Satyra | 2010-09-27 21:39 | |
Obs! Denna dikt ska läsas med ett fnysande förakt i rösten! ;-) Men kära du, lilla vän Du har väl inte trott Att jag av något annat skäl Än av lättja hos dig bott Jag menar, inte tror du väl Ändå att DU har tänt Det minsta lilla ljus i mig Nej, inget har jag känt Men visst, jag har försökt Det ska jag erkänna direkt Att finna någonting hos dig Som INTE är defekt Jag fattar faktiskt inte alls Hur jag hamnade hos dig När hela stadens kvinnor Alla trånar efter mig … Jag antar att en orsak dock Till att jag hamna här Är att jag ur förtvivlan Bara ville vara kär Men du, nu mår jag bättre Ja, nu mår jag riktigt bra Och genast ser jag klart Att DU är ingenting att ha … © Tette Merio | ||
peter | 2010-10-26 08:23 | |
Dags för lite egen poesi.......det är den årstiden nu...tänd ljuset och låt det flöda.....: ------------------------ 24 oktober 2010 * så allt i avstånd stjärnorna tystnaden resan i natten som andas rester av dagen du som inte längre gråter inuti ------------------------- ------------------------- | ||
Tobbelurken | 2010-10-26 13:02 | |
Viskande och sökande tungor i den heta natten Orden försvinner i smekningar och mjuka andetag Utanför susar sommarnatten med sitt rosa skimmer I natt vilar tiden i våra armar och världen där utanför försvinner I natt föds ännu en själ Sådan är kärlekens språk | ||
MTM74 | 2010-10-26 13:09 | |
Hörde du det? Hörde du rösten? Han är här igen Ännu en gång har han hittat mig Jag fryser, det är så kallt "Kom det är dags nu" "Jag vill inte!!" "Du har inget val" "Jag är inte redo än!!" Jag skakar, det är så kallt. Jag tittar upp på honom och fråga: "Vad vill du mig?" Han börjar skrattat och säger: "Du vet vad jag vill" Ett hjärtskärande skrik ekar högt "NEEEJ!!" Jag förstår att det är mitt egna skrik jag hör "VARFÖR JAG??" Han tittar på mig och säger: "Du är utvald av mig" Mina tårar rinner längst mina kinder "Varför, varför gör du så här mot mig?" Han tittar på mig medlidsamt och börjar skratta "Du kommer bli den finaste blomman i min trädgård, dödens trädgård" | ||
gullefjun90 - Ej medlem längre | 2010-10-26 13:10 | |
Svårt att andas, känns som jag svävar Så full av kärlek att hjärtat bävar Munnen torr, darr på handen Mitt hjärtas gunst, ja, du vann den Gör knäppa saker, är inte mig själv Dansar runt som en tokig älg Äntiligen dags för denna dåre, att kärlekens makt få känna på're <3 | ||
bj-olle | 2010-10-26 13:13 | |
tvene dagar, båda lediga kan man fördraga på wikipedia | ||