Spelrum
Giraffen | 42 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 31 |
Inloggade | 75 |
Mobilspel
Pågående | 20 224 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Skugga | 2011-02-08 13:14 | |
![]() | Var snäll och förstå att det är väsentlig skillnad på åsikt och fakta. Även om du känner väldigt starkt för en sak och "vet" att det är så, är det fortfarande inte fakta utan fortfarande bara din åsikt... | |
Snoosy | 2011-02-08 13:42 | |
![]() | Men snälla du, sätt dig in i politik så kanske du lär dig vad dom olika partierna står för! | |
Skugga | 2011-02-08 13:47 | |
![]() | Jag vet vad de olika partierna står för, hur man sedan väljer att TOLKA deras ideologier är en annan sak, jag tycker inte att borgerlig politik är ytlig. | |
Egenskap - Ej medlem längre | 2011-02-08 13:48 | |
![]() | "Egenskap, du har så rätt. Gör det dig till mobbare?" Nej. Det var inte så jävla svårt att läsa lite mellan raderna. | |
Countrybabe | 2011-02-08 13:53 | |
![]() | Jag väljer inte mina vänner efter utseende utan efter hur de är som personer. Nästan alla vänner jag umgås med i Sverige är de som jag känt sen jag var barn, äkta vänner som alltid funnits där. i USA har jag lärt känna massa människor och som sagt så spelar utseendet ingen roll. Jobbade ett tag ihop med en tjej som var väldigt populär bland killarna och även jag tyckte hon var snygg först. Sen lärde jag känna henne....hemsk person. Egoistiskt, elak, snobbig och dessutom rätt pantad om man säger så. Ska jag ha utbyte av vänskap måste vi dela intressen och ha någorlunda liknande värderingar. Och jag har en vän som utmärker sig, men eftersom han är en underbar person så är det inget jag stör mig på. Däremot andra kan vända sig om, fnysa, peka och fälla nedlåtande kommentarer. Men som sagt, udnerbar och rolig person. | |
Ella-67 | 2011-02-08 13:54 | |
![]() | Hur kunde vikten av utseende bli en politisk fråga? | |
Skugga | 2011-02-08 13:54 | |
![]() | För att TS själv direkt drog de parallellerna. | |
Ella-67 | 2011-02-08 13:57 | |
![]() | Okej TS..Varför kopplar du ihop dessa två?? | |
Egenskap - Ej medlem längre | 2011-02-08 14:01 | |
![]() | Hon menar att alla som röstar blått är ytliga. | |
Egenskap - Ej medlem längre | 2011-02-08 14:02 | |
![]() | Måste bara säga att Countrybabe var slående lik Mischa Barton! | |
Snoosy | 2011-02-08 14:05 | |
![]() | Ella, syftet med tråden var inte att dra in politik. Det bidde så bara. Skugga, istället för att lägga vikt på ideologier så kanske det är bättre att läsa partiprogrammen. Bara ett tips. Om högerpolitik inte är ytlig och egoistisk, vad skulle du kalla den då? | |
Guldplate | 2011-02-08 14:07 | |
![]() | Ella-67: Kolla in dom första 4-5 inläggen i tråden så förstår du hur allt blivit en politisk fråga. =) | |
Snoosy | 2011-02-08 14:08 | |
![]() | Egenskap,, ''Hon menar att alla som röstar blått är ytliga.'' ''Måste bara säga att Countrybabe var slående lik Mischa Barton!'' hehe | |
SirMattBusby | 2011-02-08 14:08 | |
![]() | Kommer aldrig och glömma i tonåren, min bästa kompis var punkare med mohikan i alla möjliga färger. Första gången han kom hem till oss trodde jag mor skulle svimma men när hon lärde känna honom så avgudade hon honom...detta trots att han var VÄNSTER och hon var borglig deluxe:) | |
Snoosy | 2011-02-08 14:08 | |
![]() | Guldplate, ja och det är det som är synd. ;) | |
Skugga | 2011-02-08 14:08 | |
![]() | Jag kallar den fri. Jag tror på individens styrka, människor är kapabla till så mycket mer än vi tror, att hålla folk under armarna när de kan gå själv gör dem ju bara mer handlingsförlamade. För mycket "hjälp" kväver och handlingsförlamar. | |
Egenskap - Ej medlem längre | 2011-02-08 14:09 | |
![]() | Snoosy: Om du vet vem det är så borde du också se likheten. Nu antyder du väl att jag är blå men det ska du skita fullständigt i. :) Jag tror dock att du har sjukt fel med din politiksteori. | |
Guldplate | 2011-02-08 14:12 | |
![]() | Snoosy: Du kan också välja att se på högerpolitiken som en politik som värnar om den enskilda personens rätt och förmåga medan vänstern buntar ihop allt och alla till ett kollektiv. Är det ytligt att se till att varje enskild människa ska få avgöra vad de vill göra med sina liv? Är det att värna om den enskilda människan genom att tvinga in dom i ett kollektivt led där alla ska bidra till vad andra anser vara viktigt i livet? | |
Skugga | 2011-02-08 14:16 | |
![]() | Guldplate, du beskrev mina åsikter bättre än jag själv, tack! :) | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-08 14:17 | |
![]() | >> null, jag står fortfarande för att högerpolitik är egopolitik >> klar det är det. procentuellt. Kanon, då har vi ju fakta. Ge mig en siffra då? | |