Spelrum
Giraffen45
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade79
Mobilspel
Pågående20 224

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nettan232011-02-08 14:18
Antal inlägg: 4086

Tror ju inte att det e ngt större problem och sen tror jag att de flesta kan få ett bra foto om de försöker tillräckligt länge, sedan så om man e mån om sitt yttre är väl oftast ens kompisar det oxå, man blir ju som man umgås.

Sen även det som nämndes vad e snyggt, för vem? Jag tycker inte normen e snygg t.ex. utan gillar mer spec utseenden

Snoosy2011-02-08 14:23
Antal inlägg: 4273

Skugga, men då glömmer du att många i samhället inte är lika starka.
Det är därför många hamnar utanför.
Alla kan inte klara sig själva. Därav egotänket när det gäller högerpolitik.

guldplate,, Det är precis tvärtom. Högern buntar ihop alla till ett kollektiv, och talar om att alla klara sig själva.
Kan citera dig. ''Är det ytligt att se till att varje enskild människa ska få avgöra vad de vill göra med sina liv?''
Bara för att flerparten runt dig vet vad dom ska göra av sina liv, så innebär det inte att alla omkring dig har en inre styrka.
Du anser att man tvingar en psykisk sjuk att leva på vården med vänsterpolitik, jag anser att det handlar om att hjälpa en individ som behöver hjälp.

Egenskap, tyckte mest parallellen var lite kul..

Snoosy2011-02-08 14:24

null, har ingen siffra, men läs dom sista inläggen så förstår du hur oliktänkande vi människor är.

Snoosy2011-02-08 14:27

Skugga, högerpolitik är egotänk. Ditt inlägg är ett bra exempel på det.
''Jag kallar den fri. Jag tror på individens styrka, människor är kapabla till så mycket mer än vi tror, att hålla folk under armarna när de kan gå själv gör dem ju bara mer handlingsförlamade. För mycket "hjälp" kväver och handlingsförlamar.''

Vad är det för hjälp du menar, som dom kvävs av?? Skulle vara jäkligt intressant att höra.

nulltj - Ej medlem längre2011-02-08 14:27
Antal inlägg: 14052

Snoosy>> Att vi är oliktänkande är nog det enda jag håller med dig om, men det är ju knappast en nyhet. Men jag hävdar fortfarande att man inte kan blanda ihop åsikter och fakta, och om du skrev att det procentuellt sett är en skillnad så antyder det att du har någon form av belägg för vad du säger, eller att du helt enkelt argumenterar slarvigt.

SirMattBusby2011-02-08 14:30
Antal inlägg: 1813

Jamen snälla nån, är väl bättre att få styra över ditt eget liv än att styras av nåt kollektiv, det om nåt kräver ju att alla är lika för sticker man ut där så rasar ju allt ihop.

Sen om nån inte fixar det så ska det ju självklart finnas hjälp att få vilket det ju finns och så även kommer finnas i framtiden.

Snoosy2011-02-08 14:31

null, Ja men det skrev jag någonstans också.

Skugga2011-02-08 14:31
Antal inlägg: 6559

Exempel: Om bidragen är så höga att det inte lönar sig att arbeta (som det varit länge under socialdemokratiskt styre), finns ingen motivation för somliga individer att ge sig ut i arbete. Samma sak med sjukpenning. Till och med sossarna erkände ju att sjukförsäkringssystemet inte fungerade.

nulltj - Ej medlem längre2011-02-08 14:32

försök hålla isär åsikter, gissningar och fakta.

Snoosy2011-02-08 14:33

sirmatt, är inte så säker på att det kommer funka så bra med vården i framtiden om allt privatiseras. Tyvärr.

Snoosy2011-02-08 14:36

Skugga, har bidragen varit höga?? En vän fick klara sig på 8000 i månaden. Det blev inte mycket till liv för henne. Och idag är det ju knappast bättre för henne. Hon får gå till sociala.
Anser du att det är bra??

pichipichi - Ej medlem längre2011-02-08 14:44
Antal inlägg: 1188

Skugga 2011-02-08 14:08
"Jag kallar den fri. Jag tror på individens styrka, människor är kapabla till så mycket mer än vi tror, att hålla folk under armarna när de kan gå själv gör dem ju bara mer handlingsförlamade. För mycket "hjälp" kväver och handlingsförlamar."

Nu spårar väl den här tråden ur bara mer och mer, men en liiiten kommentar måste jag få slänga in.

För nu är det väl ändå länge, länge sen (som tur är) som "folk som kan gå själva, har hållits under armarna" med varken högerns eller vänsterns politik. Vill jag påstå.
Det, det handlar om idag är att inte lämna de allra mest behövande i sticket.
Det handlar om att inte cyniskt utförsäkra riktigt allvarligt sjuka.
Att inte vräka barnfamiljer och faktiskt lämna barn utan ett hem.
Det handlar om att kommuner inte ska ha utgifter på representationskonton FÖR MILJONER varje år, samtidigt som de oar sig över att de inte har råd att servera vettig mat till barnen och gamlingarna, eller att de inte ha råd att ha tillräcklig personaltäthet inom skolan, omsorgen mm.
Det handlar om att det inte ska fifflas med våra skattepengar i alla möjliga sammanhang.
Det handlar om att inte barn under förskole- och skoltiden ska behöva vistas i mögelskadade lokaler för att kommunerna "inte har råd" att hålla efter sina fastigheter.
Med mera, med mera.

Mycket handlar om sunt förnuft, om rätta prioriteringar och om medmänsklighet.
Och jag kommer aldrig att ge mig. Jag kommer alltid att hävda att högerns politik ÄR mer cynisk än vänsterns.
Fast visst har vänstern också en jäkla massa fläckar. DE i sin tur kan (t.ex) vara mer än lovligt naiva ibland, men hellre ändå det än högerns cynism.

zlipzten - Ej medlem längre2011-02-08 14:50
Antal inlägg: 1466

Och här kan tråden gå samman med tråden om "Utanförskap".
Utanförskap är ett växande men ofta onödigt problem till följd av tuff politik som sänker den som inte har nog med resurser.

Guldplate2011-02-08 14:52
Antal inlägg: 1212

Snoosy:

Om hon är vänster och "bara" fick 8000kr i bidrag för att leva så är det väl det som gör att vänsterfolket inte bryr sig om att vara ytliga. Högern ser till att du har råd att kunna bry dig om mer än bara överlevnaden! ;-)

Personligen har jag klarat mig på mindre än 8000 kr och då fixade jag körkort och kostade på mig att testade fallskärmshoppning.

nulltj - Ej medlem längre2011-02-08 14:53

Och så hamnade vi återigen i frågan om man är oförmögen till medmänsklighet om man röstar borgerligt.

pichipichi - Ej medlem längre2011-02-08 14:58

Just. HUR kan det komma sig, nulltj?

nulltj - Ej medlem längre2011-02-08 15:00

att vi hamnade där? för att det är en vanlig och ofta återkommande missuppfattning, tror jag.

le-lou2011-02-08 15:05
Antal inlägg: 17496

"
Frågan var inte ämnad att bli en politisk fråga. Men det kan vi tacka Le-lou för."

Ja men va fint. Först vägrar du att diskutera ditt eget trådämne- sen har du mage att skylla på andra (mig) för vad du själv sitter och klämmer ur dig. Skäms på dig Snoosy.

pichipichi - Ej medlem längre2011-02-08 15:11

-nulltj 2011-02-08 14:53
"Och så hamnade vi återigen i frågan om man är oförmögen till medmänsklighet om man röstar borgerligt."

nulltji:"att vi hamnade där? för att det är en vanlig och ofta återkommande missuppfattning, tror jag."

Med reservationen att jag inte har läst hela tråden, så jag kanske har missat något...
Har alltså någon här påstått att högerfolket HELT skulle sakna förmågan till medmänsklighet?

Pocaloca2011-02-08 15:16
Antal inlägg: 2156

oj....för mig blir det vackrare, ju mer udda någon är tror jag... =)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?