Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade10
Mobilspel
Pågående21 229

Forumkategorier

Användare Inlägg  
LasseBjörn2006-11-05 19:41
Antal inlägg: 2611

Han dömde ju mot Djurgården i en annan guldstrid, det är sånt som händer.

Miss_jk2006-11-06 00:13
Antal inlägg: 8941

Om man synar all fjäderverksamhet solna har haft i straffområdet i år (helt ärligt, dom fick 23% av alla straffar) så kanske det jämnar ut sig till slut... Ska man leta upp alla domarmissar i allsvenskan så kunde den slutat precis hur som helst. Glöm inte solnas off side-mål mot Elfsborg borta... Elfsborg vann rättvist! Allt annat är bitterhet.

Sillstrypare - Ej medlem längre2006-11-06 00:21
Antal inlägg: 16

Härligt att AIK gick bet. Mer sånt tack

pilutta-dej2006-11-06 00:21
Antal inlägg: 1689

Synd tycker ju jag, men grattis Elfsborg! Och AIK behöver verkligen inte skämmas , vilken säsong!

Miss_jk2006-11-06 00:22

Been there, done that!

Sillstrypare - Ej medlem längre2006-11-06 00:25
Antal inlägg: 16

Härlig dag sanna mina ord, Chelsea Real Madrid och AIK förnedrare på samma dag. HELT OTROLIGT samtidigt som mitt kära GAIS lyckas med vad ingen annan gör och tar poäng i Gävle.............UNDERBA R DAG

RedlineRocks - Ej medlem längre2006-11-06 12:55
Antal inlägg: 451

På vilket jävla sätt är AIK förnedrade? Vi kommer upp från superettan och är sånär på att vinna sm guld så du borde knipa. Fattar inte varför alla djurgårdare är så glada, Ni är och kommer alltid vara sämre än gnaget... Dom visade på heybaberiba 3 dif supporters och det va så klockrent.
"Vi är helt dumma i huvet, " Vi älskar djurgårn med hejar på elfsborg".
Shit ert idiotsika beteende har gjort att hela sverige sitter och garvar åt er.

Miss_jk2006-11-06 14:36

RedlineRocks:

*** 11-10 ***

Ja kanske även skall länka till en artikel igen ang. att du tycker DIF-supportrarna är idioter... www.aftonbladet.se/v...98 ,00.html

5-0...

Jo-na-tan - Ej medlem längre2006-11-06 14:44
Antal inlägg: 1955

Solna skickade juniorerna till Malmö den gången, synd att inte DIF gjorde detsamma

pilutta-dej2006-11-06 18:00

I linje med vad jag skrivit förut framför jag att jag inte fattar hatet mellan stockholmsklubbarna. Läggmatcher är lika förkastliga vilka som än står för dem. Varför är det värre att förlora mot AIK/Djurgården/Hammarby än mot vilket annat lag som helst? Varför måste man hata de bägge andra klubbarna för att man håller på det tredje? Och fanatiska anhängare/hatare av andra lag är bara så bedrövligt sorgligt. Jag gillar inte fanatism och fundamentalism var det än sticker upp sitt fula nylle! Jag hatar inte Djurgården eller Hammarby, men jag älskar Gnaget. Kan man inte hitta en identitet på något vettigare sätt än genom att hata dem som håller på ett annat fotbollslag är man väl inte så välutvecklad i huvudet. Jag syftar inte på någon av er som skrivit i den här tråden, för jag vet för lite om er ,men det där fanatiska hatet är för bedrövligt.

En intressant sak i sammanhanget som jag undrar över är: Om jag är en duktig och ambitiös fotbollsspelare som vill bli proffs och är en stark anhängare av ett av de tre stockholmslagen och blir erbjuden att spela med de stora grabbarna i ett av de andra lagen, tar jag den chansen? Kan en med djurgårdshjärta spela med AIK och vice versa? Eller harvar jag hellre vidare i gärdsgårdsserien?

Miss_jk2006-11-06 18:10

Citerat från en krönika!

"115 år av hat - HATA AIK!

Situationen inför sista omgången i Allsvenskan är raffinerad och vi Djurgårdare kan inte själva vinna guldet, men vi kan påverka var guldet hamnar, i Borås eller Solna. Nu är surret i full gång i media och bland "fotbollsvänner" - varför vill ni förlora?

Mediadrevet är igång. Det surras i skolor och på arbetsplatser. Vill ni Djurgårdare verkligen förlora? Bara för att Aik inte ska vinna?

Ja, jag vill att DIF ska förlora. Fullständigt självklart!

Det förvånar tydligen många och de tycker jag är konstig, och ingen riktig "fotbollssälskare" som vill att mitt eget lag ska förlora.

Nej, jag ser mig själv inte som "fotbollsälskare" i första hand utan jag ser mig som Djurgårdare. Det har jag varit så så länge jag minns då min farsa tog med mig till Hovet och till Stadion i slutet på 70-talet och början på 80-talet, och jag hatar Aik. Hatar. Avskyr. Föraktar. Varför? Vadå varför? Jag är Djurgår´n - dom är Aik. Därför!

Jag minns inte exakt hur det började, eller varför, men redan som liten grabb hatade jag Aik. Det blev bara så, helt naturligt. Min farsa sa alltid "Packet" när han pratade om Aik, vilket jag själv snabbt anammade. Jag minns att jag mycket tidigt vägrade bära svartgula kläder. Jag minns att när man klottrade DIF på skolbänken i första klass så var det lika obligatoriskt att plita ner ett "Bu för Aik" bredvid. Några år senare skrev man inte "Bu" längre, utan istället "Hata Aik". I plugget när lag och resultat diskuterades så såg man helt rött om någon snackade skit om mitt Djurgår´n, speciellt om det var en Gnagare. Hela uppväxten var en kamp, DIF vs Aik. Hatet mot Aik har alltså funnits där sen dag 1 som Djurgårdare för mig, och finns kvar ännu starkare idag som 33-åring och det känns som sagt för mig helt naturligt och självklart. För mig är det bisarrt att andra ifrågasätter eller ens frågar om min önskan om utgången på söndag. Driver dom med mig?

Jag är inte unik. Tusentals andra Djurgårdare tycker precis som jag. Alla olika typer av Djurgårdare. Det finns dom som går så långt så att de vill slå av näsben på Gnagare, men absoluta majoriteten är vanliga icke våldsamma Djurgårdare och i övriga livet inte hatiska människor, som helt enkelt hatar Aik och inte skulle kunna leva med att vi skulle ge Aik en hjälpande hand, allra minst till ett guld! Det finns självklart grejer i livet utanför fotbollen som är allvarligare än DIF vs Aik, men för oss som lever med våra lag är rivaliteten ingen skojig pryl, det är allvar och det påverkar oss dagligen. DIF och Aik har varit rivaler i 115 år och även i framtiden kommer vi hata och önska varandra olycka.

Sportjournalister, "fotbollsexperter", spelare, ledare, ja hela Fotbolls- Sverige - ni kan försöka analysera oss hur mycket ni vill. Vi ber inte om ursäkt, vi skäms inte för oss. Vi supportrar lever med vårt lag dygnet runt, i ett helt liv. Det gör inte sportjournalister, spelare eller ledare. Ska ni ifrågasätta vår passion? Glöm det! Det är så här vi tycker, det är så här vi är, vi supportrar till Djurgårdens IF. Vi älskar DIF - och hatar Aik!

Söndagen 5 november kommer bli ett klassisk datum. Var så säker. Jag hoppas innerligt av hela mitt hjärta att det är vi Djurgårdare som kommer kunna sjunga hånande sånger om söndagens utgång på matcher och pubar i många, många år framöver och inte tvärtom...

"En råtta svart och gul - fyfan vad han är ful - fyfan vad vi hatar Aik - fyfan vad han är ful!"

Så här ser mentaliteten ut, och det är bara så det är! Om man sedan inte förstår eller medhåller är hypotetiskt, eftersom att känslan kan vara så annorlunda för olika individer.

Google - Ej medlem längre2006-11-06 18:14
Antal inlägg: 403

Hata AIK!

pilutta-dej2006-11-06 18:32

Jag ger upp. Det är uppenbarligen något jag inte fattar, och inte vill fatta. Jag tycker det är obehagligt. Kan man älska ett lag utan att bli helt jävla hjärntvättad? Någon som stödjer mig+

LasseBjörn2006-11-06 18:35

Du får ha hur vänlig inställning du vill till motståndarlag, men du kan nog inte begära att en djupt rotad supporterkultur som bygger på både hat och kärlek ska rivas upp med rötterna. Jag för min del tänker vara precis såhär hjärntvättad tills dess jag avlider.

Elmis2006-11-06 18:52
Antal inlägg: 2916

Nu såg Fröjdfeldt tydligen handsen och tyckte det var ofrivillig...ja jag kan ju inte exakt vad som står i regelboken om det...

vulcan2006-11-06 18:54
Antal inlägg: 7666

Det effektivaste sättet att bli ett VI är ett att tydligt definiera sig i kontrast mot DOM. Supporterklubberna och deras subkulturer använder i princip samma mekanismer som Milosevic, Hitler och Stalin. Man bejakar delar av vår mänskliga natur som jag snarare tror på att bekämpa.

Är man medveten om vad det handlar om kanske man förhoppningsvis ändå kan hålla sån distans att man klarar av att ha en bra arbetsrelation med en motståndarlagssupporter och inte springer runt och slåss med folk av det enda skälet att de har en annan färg på halsduken.

Sen kan man ju undra hur långt man kan sjunka i barnslig missunnsamhet om man verkligen kan glädjas åt ett missat guld för rivalen som byggde på att det egna laget maskade eller rentav la sig.

Sen kan jag väl erkänna att jag ändå känner en viss tillfredsställelse över att Gnaget inte nådde hela vägen fram. Någon fanatisk supporter har jag aldrig varit, men hjärtat har alltid funnits hos Bajen. Och visst - när man är på match unnar man inte motståndarlaget en millimeter gräsyta, inte ett inkast, inte en frispark. För att inte tala om mål och poäng. Domaren är alltid jävul eller Gud (beroende på åt vilket håll pipan blåser). Men det är snarast en fördel att ha en fanatisk AIK-are i projektet - vi har jobbat mycket ihop genom åren och haft många vänskapliga trackningar. Idag höll han sig dock borta som den fegis han är... :-)

LasseBjörn2006-11-06 18:55

Antingen har han rätt eller så var det ett misstag. Men vad fan, han är ju inte mer än människa, det får man i så fall förlåta tycker jag.

vulcan2006-11-06 18:56
Antal inlägg: 7666

En av broder Elmis största förtjänster här i livet är för övrigt hans grönvita fotbollshjärta! :-)

LasseBjörn2006-11-06 18:58

jag menade naturligtvis Fröjden och inte Vulcan,. då jag inte såg det långa inlägget när jag skrev mitt senaste.

Elmis2006-11-06 18:59
Antal inlägg: 2916

Forza Bajen!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?