Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 30 |
Inloggade | 60 |
Mobilspel
Pågående | 20 315 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Egenskap - Ej medlem längre | 2010-04-02 15:42 | |
Antar att länken funkade för olle eftersom det var precis det min länk innehöll. | ||
fashiion - Ej medlem längre | 2010-04-02 15:42 | |
bj-olle : haha! just ja :) | ||
fashiion - Ej medlem längre | 2010-04-02 15:44 | |
bj-olle det var då fan inte dåligt för att minnas det från igår ;) | ||
fashiion - Ej medlem längre | 2010-04-02 15:49 | |
retar mig på att jag har dåligt minne och vill sno bj-olles minne från han så jag får det istället :) | ||
bj-olle | 2010-04-02 15:50 | |
just nu stör det mig nåt fruktansvärt att om det här jobbet ska extra snitsigt så måste jag göra om en åttondel av hela arbetet och sitta och göra harmonisk analys på ett par hundra takter musik. bara det är flera timmars tråkigt jobb med rödpenna. fuck double! jävla krångel! | ||
fashiion - Ej medlem längre | 2010-04-02 15:58 | |
bj-olle hihi så kan det gå :( | ||
fashiion - Ej medlem längre | 2010-04-02 16:01 | |
retar mig på att jag går runt i pjyamas o morgonrock :p | ||
Satyra | 2010-04-02 16:04 | |
bj-olle - Blir ju lite nyfiken på ditt arbete. Är det egenkomponerade saker du pysslar med eller skriver du noter/arr åt andra? | ||
bj-olle | 2010-04-02 16:13 | |
egenkomponerat. ska försöka ha färdigt ett fiolstycke tills onsdag om två veckor. och jag behöver jobba med lite andra bitar också, så sånt här extrajobb är bara trist. ha ha nu har jag outat mig som musiker helt och hållet på det är forumet tror jag :) | ||
bj-olle | 2010-04-02 16:13 | |
och det här fiolstyckhelvetet vill bara krångla idag! | ||
fashiion - Ej medlem längre | 2010-04-02 16:23 | |
haha retar mig på att jag hitta den på min facebook passar bj-olle & jymden! haha www.youtube.com/watc...8r jr4jmWd0 | ||
fashiion - Ej medlem längre | 2010-04-02 16:24 | |
Lite fel bakgrunds musik men videon! <3 | ||
Satyra | 2010-04-02 16:46 | |
bj-olle - Ah, spännande. Du framför stycket själv också sen - i en orkester? Eller är du dirigent som ska leda en hop andra musiker, i uppspelandet av ditt stycke? Du svara såklart bara om du har lust - tycker bara det låter spännande och kan inte hejda mina nyfikna frågor därför. ;-) Det är ditt yrke - musiker/kompositör? Är ju själv låtskrivare/sångerska/git arrhamrare men har aldrig kunnat försörja mig på det. Har inte ens försökt faktiskt. Men som delförsörjning har musicerandet fungerat många perioder i alla fall och det är ju inte illa det - att kunna få betalt för något man älskar att göra. Inte för att dina harmoni/taktpulanden låter som något du älskar i rådande stund förstås, hehe, men jag antar att du vanligtvis ändå gör det. ;-) Hm, känns inte helt som att det här inlägget hör hemma i "Retar-mig-på"-tråden förstås ... | ||
Midna79 | 2010-04-02 16:58 | |
Att jag inte kan ta ett beslut om håret ska av eller ej. | ||
bj-olle | 2010-04-02 17:04 | |
nej jag varken spelar eller dirigerar. det får proffsen sköta. jag bara går upp efteråt och tar hand om applåderna ;) och det hör verkligen hemma i den här tråden, för nu tar jag fan paus tills jag gnällt färdigt och orkar ta tag i det. det här fiolstycket är egentligen mest en kul grej jag ska skicka till lite violinistkompisar (de behöver alltid lite extranummer). gör om bach till svensk folkmusik (och då kan det akademiska behöva stämma hyfsat, annars blir det facklor och högrepar från genreproffsen och analytikerna). jag har viktigare saker att göra, så det är lite halvtrist när det drar ut på tiden bara. gnälli gnälli | ||
caughtbock | 2010-04-02 17:29 | |
Retar mig på att många stavar lasagne "lasange". Glömde att köpa påskvin också. | ||
kajix | 2010-04-02 17:33 | |
av. det växer ut igen | ||
Satyra | 2010-04-02 17:49 | |
bj-olle - Ok, du är kompositör/ombearbetare/a rrare, men jag antar ändå att du KAN spela fiol? Låter hur som helst skitkul i mina öron, även om du just nu är irriterad på jobbet. Förstår också dilemmat med att göra om så pass kända stycken, som sedan ska avlyssnas av diverse eventuella kunniga, kritiska musikeröron. Å andra sidan - blir det lyckat så vill man ju gärna ha de där musikeröronen där och inte "bara" dem som uppskattar musik men inte förstår det rent hantverksmässiga med det. ;-) Lycka till! :-) | ||
fashiion - Ej medlem längre | 2010-04-02 18:57 | |
Caughtbock äsch då! | ||
Robbandido - Ej medlem längre | 2010-04-02 18:59 | |
Kåtbock, jo då. | ||