Spelrum
Giraffen | 50 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 31 |
Inloggade | 83 |
Mobilspel
Pågående | 20 222 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
le-lou | 2011-02-08 16:45 | |
![]() | "när jag tänker efter så litar jag nog mer på vackra människor än fula. har upplevt mer generositet, lojalitet och äkta värme från vackra människor faktiskt. och det motsatta från fula." Detsamma här underligt nog. | |
Toksnäll - Ej medlem längre | 2011-02-08 16:55 | |
![]() | En "ful" människa kan vara vacker i mina ögon då jag ser personligheten före skönhet! Det som är vackert hos vissa kan ses som fult hos andra... Men en människas äkthet är att föredra, alltså insidan. | |
bajen01 | 2011-02-08 17:00 | |
![]() | utseendet spelar väl ingen roll personen är ju det viktiga | |
Guldplate | 2011-02-08 17:02 | |
![]() | Snoosy: Då återgår vi till ditt första inlägg. "Viktigt med vänners utseende? Har märkt på facebook att en del människor har kontakt enbart med såna som anses se bra ut. Själv tycker jag det är skrämmande att se. Helt absurt." Om det nu är en självklarhet att man har kontakt med likasinnade så är det kanske inte heller så konstigt att vissa personer bara har "snygga" vänner på sin facebook, eller hur? Frågan är om det är dom som är dömande, som enligt dig väljer sina vänner efter utseendet, eller om det är du som dömande som tycker att det är absurt och skrämmande att se att andra mest har vänner som har utseendet som ett gemensamt intresse. | |
Snoosy | 2011-02-08 17:03 | |
![]() | Le-lou och ramsay, skrämmande. | |
ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-08 17:04 | |
![]() | att jag har behandlats bättre av vackra människor? | |
Snoosy | 2011-02-08 17:04 | |
![]() | goldplate, vad har likasinnade med utseende att göra? | |
Snoosy | 2011-02-08 17:05 | |
![]() | ramsay, okej. Kan det bero på ditt sätt att vara mot dom du ser ner på? | |
le-lou | 2011-02-08 17:05 | |
![]() | vad är skrämmande? det är ju vad man varit med om? är det skrämmande för dig snoosy - att vi inte bekräftar ditt "fakta" om att snygga kompisar är ytliga? | |
Snoosy | 2011-02-08 17:05 | |
![]() | ..för pratar man om människor som fula, så ser man ner på människor. | |
le-lou | 2011-02-08 17:06 | |
![]() | Snoosy - vad är motsatsen till "se bra ut"? Har du inget ord för det eller? | |
ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-08 17:07 | |
![]() | knappast. hur skulle man ha skrivit för att du skulle förstå utan att haka upp dig? inte ser bra ut? som du själv skrev. | |
ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-08 17:09 | |
![]() | att icke vackra enligt min erfarenhet ofta är oginare, illojalare och kyligare är iofs skrämmande för mig. | |
ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-08 17:11 | |
![]() | "Kan det bero på ditt sätt att vara mot dom du ser ner på?" vilka ser jag ner på? lägg inte orden i min mun. | |
Guldplate | 2011-02-08 17:12 | |
![]() | Snoosy: Eftersom vi lever i en värld som är fylld av mode så är det många som ser det som ett stort intresseområde. Folk som bryr sig om sin kropp och sitt utseende, vilka kläder de ska ha och hur man för sig elegant har en tendens att hamna inom ramarna för vad samhället ser som snyggt eller snygga. Dessa drar sig likt alla andra gärna till likasinnade. Vilket torde vara andra personer som värdesätter sin kropp, sitt utseende, vilka kläder de ska ha och hur man för sig. Är det då konstigt att de bara har "vackra" vänner på sina facebooksidor? | |
le-lou | 2011-02-08 17:14 | |
![]() | den som inte har pengar tycker oftast inte att pengar är viktigt. den som är gammal tycker att åldern spelar ingen roll, men är så gammal som man gör sig. den som är singel tycker många gånger att "man har det så bra ensam". finns det en röd tråd i det ? ja, insidan räknas. Men det gör utsidan med. Det är i 99 % folk med icke fördelaktiga utseenden som dissar s.k snygga personer - de använder sig av nervärderande språk, gärna förekommer ordet ytlig i språket.oj vad speciellt kvinnor (fula) kan sitta igrupp och hetsa upp för sig kvinna med stora bröst som går förbi.....Slagordet: det är ju insidan som räknas!!! Ja det är väl klart, har man inte det ena så propagerar man ju för det andra. Blir lite moment 22 dock - när inte ens insidan är vacker hur kan man propagera för det? Att dissa folk efter ras, religiös eller politisk tillhörighet bara för sakens skull är ganska oattraktivt. | |
Dyslekso | 2011-02-08 17:15 | |
![]() | Hahaha du är skön le-lou. | |
Omega 3 - Ej medlem längre | 2011-02-08 17:16 | |
![]() | Men alltså - vad är "ful" och "fin" i det hela? Smaken är väl ändå rätt varierande vad gäller detta? Jag skulle iofs inte komma på tanken att påstå att någon är "ful" (utseendemässigt), det ligger liksom inte för mig. Däremot kan jag rätt ofta tycka att folk är dumma i huvudet - oavsett hur de ser ut :P | |
bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-08 17:19 | |
![]() | Detta med att prata om folk som fula handlar inte om att se ner på någon utan vad den som betraktare ser. Själv tycker jag tex att Brad Pitt inte är något specellt medan många tycker han är skitsnygg.. Jag kan helt enkelt inte se det. Jag tycker tex att carl bild är mindre attraktiv än Brad men jag ser inte ner på honom. Han har väl lyckats ganska bra i sitt liv vill jag påstå. | |
le-lou | 2011-02-08 17:19 | |
![]() | vet inte heller. jag överdrev begreppet fula en smula. Jag känner mig tex ful brevid en storbystad blondin med km långa ben. Allt beror väl på situationen, alla är vi fula nån gång, brevid nån eller för nån. | |