Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 57 |
Mobilspel
Pågående | 20 337 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Tess 08 | 2009-12-19 12:46 | |
Retar mig icke på lussebulls!!! Retar mig (lite på skoj) på att det varje år blir SNÖKAOS i södra Sverige (söder om dalälven) bara för att det råkar komma lite snö... Hur dåligt minne har ni egentligen???? Kommer ni inte ihåg att ifjol vid ungefär den här tiden dalade det också ner vita saker från himlen??? Köp en spade (=förbered er lite)! | ||
Lill-IT | 2009-12-19 12:47 | |
Retar mig inte på att Tess är en sån raring <3 | ||
carlmartin - Ej medlem längre | 2009-12-19 12:49 | |
tess - jag har tänkt lite på det där. jag tror att det blir kaos för att det är dyrt att hålla snösvängen redo hela vintern när det snöar så sällan. | ||
Tess 08 | 2009-12-19 13:07 | |
Men om varje hushåll själv köper en spade... Herregud! Det finns väl många gånger man har fått skotta loss bilar och t.o.m skottat en bit av gatan för att man ska ta sig iväg. Inte står det i AB då att det är snökaos i norra Sverige! | ||
monew | 2009-12-19 13:10 | |
aa tess. du har rätt, samma med tågtrafiken, de glömmer bort att det kan snöa, skåningar är lite tomtiga | ||
carlmartin - Ej medlem längre | 2009-12-19 13:14 | |
om du tror att det räcker så är det ju en utmärkt ide! | ||
carlmartin - Ej medlem längre | 2009-12-19 13:17 | |
det är ju förstås en utmärkt ide alldeles oavsett om det räcker eller inte! | ||
Tess 08 | 2009-12-19 13:23 | |
Det räcker väl för att varje hushåll ska komma lös med bilen osv... Sen kan man ta ett normalt hushåll i mitten av Sverige där det troligtvis finns en spade, en till spade, en snösläde, en snöraka och så vidare.... Sen kan ju de som bossar över snömaskiner osv vara lite mer aktiv när de också (rimligtvis) borde märka när det är dags för nederbörden... Här åker ju inte dessa maskiner fram och tillbaka förrän det snöat så pass att det behövs plogas.. Det beror på att det finns en människa som med hjälp av väderprognoser kan avgöra hur ofta, mycket och länge de behöver köra, samt vilka maskiner de ska använda. | ||
carlmartin - Ej medlem längre | 2009-12-19 13:29 | |
jo, men nån ska ju köra också. om de ska vara beredda hela tiden är det ju rimligt att man betalar dem för det. poängen är att det är en bra ide med hög beredskap i norr (ni lägger nog lite mer pengar på beredskap än skåningarna), och kanske en bra ide med mindre beredskap i söder. det kostar att vara redo! | ||
Tess 08 | 2009-12-19 13:38 | |
Jovisst, men då ska man väl inte blåsa upp det till SNÖKAOS om man själv valt att inte ha insatser redo?? Det finns gånger det kommer en massa snö här, bilar kan inte köra och plogbilarna hinner inte med, men det är inte nog upphetsande för AB att skriva om snökaos då och eftersom vi är mer van vid snö så kanske vi tar det med större ro än de som blir lika förvånade varje vinter när snön kommer... | ||
carlmartin - Ej medlem längre | 2009-12-19 13:41 | |
ah - det var ab som var irriterande. hihi. de ska ha något att skriva om ju! | ||
Bitte - Administratör | 2009-12-19 13:46 | |
Ler retsamt och håller med Tess , och om det nu snöar i söder och man inte klarar av det , lyysna då på varningarna och stanna hemma,,men måste INTE ut på vägarna i alla lägen Bitte (älskar att busköra i snö) | ||
vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-12-19 13:57 | |
I den hålan jag bor i så står tågen stup i kvarten! Snö, löv......och som den hälsing jag är så har jag en skovel i bilen...sen retar jag mig på min nackskada som gör att det känns som jag inte har några armar idag:( | ||
Bitte - Administratör | 2009-12-19 14:06 | |
Retar mig på fjärilar i magen inför dagen innebandyderby,, jag brukar väl aldrig vara nervös.... Bittte | ||
Kadgar | 2009-12-19 14:18 | |
Retar mig på att jag vaknade nu och det känns som en lastbil körde över mig igår (: | ||
caughtbock | 2009-12-19 14:24 | |
Retar mig på halvfabrikatslasagne som smakar som om nån spytt i den eller nåt. | ||
Tess 08 | 2009-12-19 14:54 | |
Det är nog lite allt, sammantaget, Carlmartin! Gnällande människor som envisas med att köra fast bilen någonstans, de som försfasar sig för att de måste GÅ en kilometer för att bussen inte kommer fram osv... samt att det alltid blåses upp till SNÖKAOS i tidningarna vilket ger gnällspikarna vatten på kvarn om att det är synd om dom stackarna... | ||
kajix | 2009-12-19 14:59 | |
människor som jämför vintervägar med en trafikant i kvarten med vintervägar med tusentals trafikanter. | ||
Tess 08 | 2009-12-19 15:01 | |
människor som inte läser inlägg ordentligt utan läser det dom vill och sedan tror de fattar precis | ||
Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-12-19 15:03 | |
Alla idioter med smygislamofobiska tendenser i forumet, känns som de blir fler för var dag. | ||