Spelrum
Giraffen47
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade81
Mobilspel
Pågående20 224

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2011-02-08 17:23
Antal inlägg: 17496

men - jag har verkligen träffat ytterst få vackra människor som varit onda, har aldrig upplevt det där som myten (snoosy) påpekar - att snygga människor är ytliga. hon får det att låta så fult. Vad, är det en skam att sminka sig och skylta med det man "har" ? Sminka på, fula som snygga.... köp kläder som jag själv inte har råd med, för jag njuter med blicken istället och suktar lagom. Vadå liksom, är de ytliga för att de råd eller kropp att klä sig så som jag skulle vilja? Ska man bli arg på alla som har sånt man själv inte har eller vad? Fattar inte kopplingen snygg och egoist alls. Över till Snoosy.

Omega 3 - Ej medlem längre2011-02-08 17:27
Antal inlägg: 167

Brad Pitt är verkligen ett toppexempel; I mina ögon är han sannerligen en oattraktiv karl, men när jag säger det tittar folk på mig som att jag vore ett ufo :S

Toksnäll - Ej medlem längre2011-02-08 17:34
Antal inlägg: 29

Jag är vacker men har många fula vänner som betyder mycket för mig.

Ytlighet är simpelt.

bizzzy - Ej medlem längre2011-02-08 17:37
Antal inlägg: 3169

Omega, vad trevligt äntligen hittat en själsfrände.. =)

Mimikryp2011-02-08 17:37
Antal inlägg: 9057

Självklart väljer jag vänner efter deras insida och inte efter hur de ser ut.

I övrigt har jag inte läst tråden men jag håller med om Omega 3:s inlägg här strax ovanför. Brad Pitt är inte snygg i mina ögon. Visst, han ser väl okej ut, men det är definitivt ingen jag skulle vända mig om efter på gatan.

Kristallklar2011-02-08 17:38
Antal inlägg: 278

Jag blir faktiskt jävligt förbannad över alla dessa fördomar. Moderat= Ytligt? Det finns folk som röstar på partiet för att det gynnar sitt jobb, sitt liv och sin familj mest. På samma sätt som en vänsterpartist röstar på vänstern för att de gynnar en själv utifrån sitt liv.

Moderat= ytligt- ren fakta? Kan du säga var den fakta kommer ifrån, Snoosy? Det är jäkligt lätt att slänga ur sig en massa och låtsas att det bygger på fakta men hur kan du styrka det?

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-02-08 17:59
Antal inlägg: 31064

Jag är vänster och har mestadels vänner som är mer attraktiva än genomsnittet. Jag måste vara undantaget som bekräftar regeln...

Kirgizistan2011-02-08 18:31
Antal inlägg: 1188

Jag har faktiskt inte reflekterat över mina vänners utseende på det sättet förrän nu.

Visst har det hänt att jag kommenterat ev. kroppsutveckling (Barndomsvänner allesammans.), sjukdomssymptom o.d. men jag har inte riktigt satt sådana etiketter på dem.

Förutom på en, men han är ju min fästman så jag anser det vara lite av en annan grej. Han är givetvis het som fan.

De är grymt goa' om inte annat. Tre grymt goa, krya, unga män.

Jag är förövrigt moderat och använder mig inte utav Facebook.

Snoosy2011-02-08 18:38
Antal inlägg: 4273

Kristallklar, Man är inte egoist om man röstar på vänstern.
Man röstar antingen för att överleva eller för att man tycker att samhället ska ta hand om varandra. Man kan aldrig rösta på vänstern av egoistiska skäl!
Högern röstar man på om man vill ha några tusenlappar extra i fickan. Egoskäl eller okunskap. En del röstar på högern för att känna sig lite fina.

Le-lou, ditt sista inlägg var så skruvat så vet inte vad jag ska svara på det.

Guldplate2011-02-08 18:41
Antal inlägg: 1212

Snoosy:

Om du säger att man inte kan rösta på vänstern av egoistiska skäl så har du antingen en snevriden syn på politiken eller så ha du en skev bild på hur människor fungerar.

För det är självklart man kan rösta på vänstern om man är egoist.

Järnröret2011-02-08 18:42
Antal inlägg: 375

Fantastisk tråd.

media.photobucket.co...en daysview

Kirgizistan2011-02-08 18:44

Det var ju en objektiv och fullkomligt sanningsenlig sammanfattning där, Snoosy.

Snoosy2011-02-08 18:46
Antal inlägg: 4273

guldplate, man röstar inte av egoistiska skäl. Utan för att överleva eller för att man vill andra väl. Hur kan man då vara egoist?
Förklara gärna.

Kirgizistan2011-02-08 18:51

Alla är i grund och botten egoistiska, det finns ingen som inte handlar utifrån egen vinning.

Vissa finner glädje att hjälpa andra och andra tycker bättre om att skita i resten av världen, hur det än kan se ut handlar det om egoism.

Skugga2011-02-08 19:03
Antal inlägg: 6559

Snoosy förklara gärna hur du vet hur alla som röstar på vänstern resonerar och vilka skäl de har för att rösta som du gör?

Guldplate2011-02-08 19:06
Antal inlägg: 1212

Snoosy:

Om du nu frivilligt lägger dig i en kategori av människor som är i behov av höjda bidrag och annan statlig hjälp så röstar du på vänstern för att bibehålla den livstil du har.

Jag vet dom som jobbar/jobbat svart, plockat socialbidrag och skyllt på diverse åkommor för att slippa söka jobb för att istället åka till tex Thailand och njuta av livet. Helt efter filosofin att att antingen så satsar man fullt ut på att utbilda sig och bygga upp ett bra liv den vägen, eller så utnyttjar man systemet och lever livet den vägen.

Röstar såna för sin egen överlevnad eller för att de vill andra väl, eller helt enkelt för att de inte vill göra annat än att leva på bidrag?

Är de inte egoister?

Tvålis - Ej medlem längre2011-02-08 19:20
Antal inlägg: 4429

JAg blir mer och mer förvirrad här. Mest för att folk pratar om hur vackra fok är på insidan. Hur i hela friden vet ni det? Vårt sociala beteende är ju extremt ytligt. Det är ju den mest klassiska situationen av alla, massmördare som är mest poppis i klassen och topppolitiker som alla bara älskar. Varför tror ni att ni känner till era vänners insida? Vi umgås alltid med yta. I sällsynta fall så kommer vi någon in på livet. Så känns det i alla fall, men vi kan bli lurade där med.

Så hur kan man sitta och bedöma folks inre skönhet? Och med vilken måttstock?

Utsida är signaler. Det jag vill att ni ska tänka när ni ser mig. Och jag har ingen palsestinasjal i min garderob. När jag är extremt frigjord har jag en kullört skarfs från desigual som jag använder när jag är lite crazy. Ni hittar inget urringat eller som visar magen heller. Jag skulle hellre dö än att ta på mig en ankelkedja. Och inget av det där är en slump. Jag tycker inte det är snyggt helt enkelt och jag gillar inte signalerna.

ramsay - Ej medlem längre2011-02-08 19:21
Antal inlägg: 9204

precis le-lou.

gunhildeman - Ej medlem längre2011-02-08 19:27
Antal inlägg: 20

jag gillar snoosy! jag fattar poängen, men visst är det stereotypt och kanske plumpt uttalat
men jag fattar vad du menar snoos

gunhildeman - Ej medlem längre2011-02-08 19:28
Antal inlägg: 20

så sant tvålis

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?