Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 30 |
Inloggade | 61 |
Mobilspel
Pågående | 20 317 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
patboone | 2009-01-10 03:45 | |
Late for the Sky The words had all been spoken And somehow the feeling still wasnt right And still we continued on through the night Tracing our steps from the beginning Until they vanished into the air Trying to understand how our lives has led us there Looking hard into your eyes There was nobody Id ever known Such an empty surprise to feel so alone Now for me some words come easy But I know that they dont mean that much Compared with the things that are said when lovers touch You never knew what I loved in you I dont know what you loved in me Maybe the picture of somebody you were hoping I might be Awake again I cant pretend and I know Im alone And close to the end of the feeling weve known How long have I been sleeping How long have I been drifting alone through the night How long have I been dreaming I could make it right If I closed my eyes and tried with all my might To be the one you need Awake again I cant pretend and I know Im alone And close to the end of the feeling weve known How long have I been sleeping How long have I been drifting alone through the night How long have I been running for that morning flight Through the whispered promises and the changing light Of the bed where we both lie Late for the sky Jackson Browne | ||
anneli72 - Ej medlem längre | 2009-01-10 04:03 | |
Mycket poetiskt! | ||
felghen | 2009-01-10 04:50 | |
En bänkrad i en rastlös sen april Jag tittar över axeln och ser dig blinka till Jag kan få dig när du vill En vind blåser skräp längs korridoren en sista gång Och du & jag håller andan och håller händer i språnget Det är inte så långt hem Än fanns det tusentals tårar kvar Och de var dina att ge vem som helst Äntligen De är de dyrbaraste smycken du har Så be aldrig om ursäkt igen Äntligen Passerar vi deras gränser Minns du vår blodsed, våran lag Vårt dumma korståg mot en lika korkad stad Jag minns allt som naglarna mot glas Men du bara skrattar åt mig, förminskar allt till ett skämt Men jag ser på din ängsliga hållning, din jagade blick att det känns Att det är långt hem Snart finns det inga tårar kvar De var våra att ge vem som helst Antligen De är de dyrbaraste smycken vi har Så be aldrig om ursäkt igen Äntligen Sätter du själv dina gränser Den där pojken jag aldrig kände Som gick på gator jag aldrig såg Och tänkte tankar jag aldrig tänkte Under ett tunt och flygigt hår Och alla känslor slog och sprängde Hela vardagen full med hål I en tid då inget hände I en stad som alltid sov Men älskling, vi var alla en gång små Ja, vi var alla en gång små Ja, vi var alla en gång små Jag kastar stenar i mitt glashus Jag kastar pil i min kuvös Och så odlar jag min rädsla Ja, jag sår ständigt nya frön Och i mitt växthus är jag säker Där växer avund klar och grön Jag är livrädd för att leva Och jag är dödsrädd för att dö Men älskling, vi ska alla en gång dö Ja, vi ska alla en gång dö Ja, vi ska alla en gång dö Vi ska alla en gång dö Vi ska alla en gång dö Vi ska alla en gång dö Extraverser från livespelningar: En ordblind liten cowboy styr världen från ett land Där den kristna vita högern och NRA går hand i hand Och vi dansar efter pipan göder feta underbarn Med en bigmac framför tv:n som en äkta amerikan Jag är 40 år från döden enligt dagens statistik Det är en rogivande tanke att vi har så ont om tid Och jag har svårt att visa känslor när det inte gäller oss Och jag har aldrig haft en åsikt Aldrig burit några kors Och tiden krossar mjukt ditt motstånd Det kommer smälta bort som snö Tills du slår din käpp mot muren, som du reste kring din ö Och alla dina vänner och hela din familj Dom går med stormsteg mot den dagen då de inte längre finns För älskling vi ska alla en gång dö Vi ska alla en gång dö Och han som stirrar ut från spegeln Det kan väl inte vara Jag? När blev jag så ful & trött & gammal så ensam, feg och svag Och när man hatar den man blivit Och man föraktar den man var Så finns det ingen Gud i världen Som kan ge dig något svar Förutom: Vi ska alla en gång dö Jag hatar sångerna jag skrivit Jag hatar allt jag nånsin sagt Och jag hatar den jag blivit när jag trott att jag haft makt Jag hatar klyschorna jag spridit på sång och dans och sprit Man kanske borde ta sitt liv nu men jag trivs ju så bra i min svit Älskling, vi ska alla en gång dö Så du tog min hand i vimlet och sa: Älskling allt är skit! Och mitt cyniska hjärta flimrar när mitt livs kärlek drar sin kniv Du sa: Vi följs väl åt till himlen men gör det bästa av vår tid Och jag hör klockorna som ringer För världens äldsta raggningsreplik Du sa: Älskling vi ska alla en gång dö Jag har alltid gillat svaghet Som sex & skryt & knark Det finns alltid som en utväg Och jag har aldrig varit stark I min skalle brann en motsats En skogsbrand i en park Där hundratusen apor Fyller tonårsblanka ark Med orden: Vi skall alla en gång dö Och jag ska skydda dom jag älskar Med hjärta, kropp och själ Jag ska skydda dom mot livet Som är hårt & fult & skört Jag ska ge dom allt som blir kvar När jag är färdig med det här Jag ska ge dom nått som hjälper Mot en ond och giftig värld Älskling vi ska alla en gång dö Så! Då kan vi låsa tråden... Låten hittar ni här: www.youtube.com/watc...jl R26e8YKo | ||
cmsw | 2009-01-10 10:14 | |
Här kring källans sorlande våg en vindils svala viskning drar genom apelkronan, och från bladens sövande prassel duggar över oss dvalan. Sapfo | ||
Palini | 2009-01-10 10:21 | |
Och du lever kvar här i alla rum, din ord de ekar ur min mun. En spegel i hallen viskar ditt namn, en hel massa tröjor som minns din famn. Som ett träd, som årsringar i ett träd. Nånstans finns du här inom mig, fastän vi har sagt farväl. /Irma | ||
NightRanger - Ej medlem längre | 2009-01-10 15:39 | |
Jakob Hellman - Vara Vänner Vara vänner Som du sa, jag kan ta och hälsa på nå'ngång och du kan komma hit. Så jag hör ingen som säger till mej: "Du lever på kredit". Men hon öppnar ett fönster, hon blåser en vind och hon bryter min lag. Och jag ska aldrig stänga in nå'nting igen. Men idag har jag suttit timme in och timme ut, inne här. Jag har suttit för länge för alla små begrepp blir svåra att hålla isär. Jag har suttit för länge för allt som finns kvar här är ett fotografi. Och alldeles utanför flyger hela livet förbi. Bara, bara vara vänner. Tala om allt, vi kan väl tala om allt, men vi ska bara, bara vara vänner. Tala om allt, vi kan väl tala om allt med varann. Du fråga mej nå'ngång hur jag tycker du ser ut. Jag sa: "bra", och du undra' om jag verkligen mena' det jag sa, så jag sa: "ja". Det är när du tystnar ett tag, det är när du tittar på mej jag måste tänka mej för. Ibland önskar jag att du inte såg ut som du gör. | ||
NightRanger - Ej medlem längre | 2009-01-10 15:40 | |
Ur. Jakob Hellman - Vackert Väder Har du fått andra himlar i ögonen, när du får mej vart du vill med dom vanliga blå. | ||
Maybach | 2009-01-10 15:42 | |
"Solnatattare, vet ni vad ni vill? Hur fan kan det bli derby när ni stockholm ej hör till? etc" den är fin! hehehe. | ||
NightRanger - Ej medlem längre | 2009-01-10 15:43 | |
Maybach Bajen Death Cult såklart ur låten Nidvisa rätt är det | ||
Maybach | 2009-01-10 15:45 | |
Helt korrekt | ||
NightRanger - Ej medlem längre | 2009-01-10 15:47 | |
77 - Hat Våra färger rensas inte ens me klorin det är skillnad på en BAJARE o djurgårdssvin | ||
NightRanger - Ej medlem längre | 2009-01-10 15:47 | |
77 - Hat Våra färger rensas inte ens me klorin det är skillnad på en BAJARE o ett djurgårdssvin | ||
Fånmåne - Ej medlem längre | 2009-01-10 15:48 | |
Som jorden älskar månen? Som sjömannen älskar haven? Som tågen älskar rälsen? O som fångar älskar flykten? Som barnen älskar julen? Som korten älskar turen? O som Romeo älskar Julia? O som jag älskar dig? (Precis som Romeo av Håkanbråkan) | ||
amazing | 2009-01-10 15:53 | |
"I never felt like this before. Just when I leave, I'm back for more. Nothing else here seems to matter. In these ever-changing days, You're the one thing that remains. I could stay like this forever." /Chris Daugtry - Feels like tonight | ||
HappyM | 2009-01-10 21:48 | |
Hej och god kväll, Nästan lite förvånande att det var så pass lite Bob Hund här i en för övrigt intressant tråd. Bob Hund har fantastiska texter. Nick Cave är en annan som fantastiska texter. Här, The curse of millhaven: I live in a town called millhaven And its small and its mean and its cold But if you come around just as the sun goes down You can watch the whole town turn to gold Its around about then that I used to go a-roaming Singing la la la la la la la lie All gods children they all gotta die My name is loretta but I prefer lottie Im closing in on my fifteenth year And if you think you have seen a pair of eyes more green Then you sure didnt see them around here My hair is yellow and Im always a-combing La la la la la la la lie Mama often told me we all got to die You must have heard about the curse of millhaven How last christmas bill blakes little boy didnt come Home They found him next week in one mile creek His head bashed in and his pockets full of stones Well, just imagine all the wailing and moaning La la la la la la la lie Even little billy blakes boy, he had to die Then professor orye from millhaven high Found nailed to his door his prize-winning terrier Then next day the old fool brought little biko to school And we all had to watch as he buried her His eulogy to biko had all the tears a-flowing La la la la la la la lie Even gods little creatures, they have to die Our little town fell into a state of shock A lot of people were saying things that made little sense Then the next thing you know the head of handyman joe Was found in the fountain of the mayors residence Foul play can really get a small town going La la la la la la la lie Even gods children all have to die Then, in a cruel twist of fate, old mrs colgate Was stabbed but the job was not complete The last thing she said before the cops pronounced her Dead Was, my killer is loretta and she lives across the Street! Twenty cops burst through my door without even phoning La la la la la la la lie The young ones, the old ones, they all gotta die Yes, it is i, lottie. the curse of millhaven Ive struck horror in the heart of this town Like my eyes aint green and my hair aint yellow Its more like the other way around I gotta pretty little mouth underneath all the foaming La la la la la la la lie Sooner or later we all gotta die Since I was no bigger than a weavil theyve been saying i Was evil That if bad was a boot that Id fit it That Im a wicked young lady, but Ive been trying hard Lately O fuck it! Im a monster! I admit it! It makes me so mad my blood really starts a-going La la la la la la la lie Mama always told me that we all gotta die Yeah, I drowned the blakey kid, stabbed mrs. colgate, i Admit Did the handyman with his circular saw in his garden shed But I never crucified little biko, that was two junior High school psychos Stinky bohoon and his friend with the pumpkin-sized head Ill sing to the lot, now you got me going La la la la la la la lie All gods children have all gotta die There were all the others, all our sisters and brothers You assumed were accidents, best forgotten Recall the children who broke through the ice on lake Tahoo? Everyone assumed the warning signs had Followed them to the bottom Well, theyre underneath the house where I do quite a bit Of stowing La la la la la la la lie Even twenty little children, they had to die And the fire of 91 that razed the bella vista slum There was the biggest shit-fight this countrys ever seen Insurance companies ruined, land lords getting sued All cause of wee girl with a can of gasoline Those flames really roared when the wind started blowing La la la la la la la lie Rich man, poor man, all got to die Well I confessed to all these crimes and they put me on Trial I was laughing when they took me away Off to the asylum in an old black mariah It aint home, but you know, its fucking better than Jail It aint such bad old place to have a home in La la la la la la la lie All gods children they all gotta die Now I got shrinks that will not rest with their endless Rorschach tests I keep telling them theyre out to get me They ask me if I feel remorse and I answer, why of Course! There is so much more I could have done if theyd let Me! So its rorschach and prozac and everything is groovy Singing la la la la la la la lie All gods children they all have to die La la la la la la la lie Im happy as a lark and everything is fine Singing la la la la la la la lie Yeah, everything is groovy and everything is fine Singing la la la la la la la lie All gods children they gotta die | ||
rockshit | 2009-01-10 22:00 | |
antony & the johnsons you are my sister är grym... You are my sister, we were born So innocent, so full of need There were times we were friends but times I was so cruel Each night I'd ask for you to watch me as I sleep I was so afraid of the night You seemed to move through the places that I feared You lived inside my world so softly Protected only by the kindness of your nature You are my sister And I love you May all of your dreams come true We felt so differently then So similar over the years The way we laugh the way we experience pain So many memories But there's nothing left to gain from remembering Faces and worlds that no one else will ever know You are my sister And I love you May all of your dreams come true I want this for you They're gonna come true | ||
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2009-01-10 22:52 | |
Så har den drabbat mig igen, den stora ensamheten Utan någon synlig förankring I verkligheten Allt synes vara, som det borde Jag ser inget fel vi gjorde Allt är som det borde vara Jag kan inte alls förklara Varför den drabbat mig igen, den stora ensamheten Lisa Ekdahl - Den Stora Ensamheten | ||
patboone | 2009-01-11 04:15 | |
Read about love Asked my daddy when I was thirteen Daddy can you tell me what love really means? His eyes went glassy, not a word was said He poured another beer and his face turned red Asked my mother, she acted the same She never looked up, she seemed so ashamed Asked my teacher, he reached for the cane He said, don't mention that subject again So I read about love-read it in a magazine Read about love-Cosmo and Seventeen Read about love-In the back of a Hustler, Hustler, Hustler So I-know what makes girls sigh And I-know why girls cry So don't tell me I don't understand What makes a woman and what makes a man I've never been to heaven but at lest I've read about love My big brother told me when I was fourteen it's time I showed you what love really means Girls like kissing and romance too But a boy's got to know what a man's got to do He gave me a book, the cover was plain Written by a doctor with a German name It had glossy pictures, serious stuff I readd it seven times, then I knew it well enough Read about love-now I've got you Read about love-where I want you Read about love-got you on the test-bed, test-bed, test-bed So why-don't you moan and sigh Why-do you sit there and cry? I do everything I'm supposed to do If something's wrong, then it must be you I know the ways of a woman I've read about love When I touch you there it's supposed to feel nice That's what it said in reader's advice I've never been to heaven but at least I've read about love Richard Thompson | ||
hw65 - Ej medlem längre | 2009-01-11 07:05 | |
I go to bakeries all day long There's a lack of sweetness in my life Modern Lovers "Hospital" | ||
Jarnis86 | 2009-01-11 07:29 | |
Jag e den felande länken Jag flyger B-femtitvå Jag e en treackords hora Jag e hedning kom rädda min själ Jag e från Venus å Mars Extra Terrestrial Jag e ett 3-D-monster Jag e århundradets maskerad Jag går på löpande band Kamikazefilosofi Din förlorade son & dotter men det skiter vi i Jag behöver en mun till för att kunna andas ett hjärta till för att inte stanna Jag behöver en mun till för att kunna andas men jag e förlorad i kriget med mej själv Jag e din smutsiga tvätt Jag hänger runt på stan Heavy metal unge En för alla och alla för en Jag e högenergi Jag e ersättningsbar Miljonär utan ne spänn Jag e tjuv i mitt eget hem Jag behöver en mun till för att kunna andas ett hjärta till för att inte stanna Jag behöver en mun till för att kunna andas men jag e förlorad i kriget med mej själv Jag e ett levande bevis på en naturkatastrof Min kropp e en rivningskåk men jag e bättre än på Östermalm Jag e ett levande bevis på allt fel å allt rätt Jag e en fulltankad HD` å jag kan aldrig äta mig mätt Jag behöver en mun till för att kunna andas ett hjärta till för att inte stanna Jag behöver en mun till för att kunna andas men jag e förlorad i kriget med mej själv Imperiet - Kriget Med Mig Själv | ||