Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 6 |
Mobilspel
Pågående | 19 744 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Lill-IT | 2013-09-15 21:17 | |
Usch.. får ruska av mig detta otrevliga i denna fina glädjetråd.. Glädjer mig istället åt din otroligt fina nuna Rien de neuf. :) | ||
Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-15 21:26 | |
"Alla partier satsar". Verkligen? Moderaterna? Att SD skulle vara "beyond" kyrkovalet är också ett märkligt påstående med tanke på att Jimmie Åkesson gärna pladdrar om kyrkan. När såg du senast en annan partiledare göra det? Att kyrkovalet kanske inte är lika viktigt som det var tidigare, när de inte satt i riksdagen, är en annan femma. | ||
rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-09-15 21:29 | |
Men detsamma lill, en sån babe du är i rosa. Res: betydelsen är knapp, trots Åkessons privata kyrkfetish. Man får skilja på retorik och politik. | ||
Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-15 21:33 | |
SD har även en liten fetisch att synas i alla möjliga och omöjliga sammanhang - allt ifrån obskyra nätfora till ... kyrkovalet. | ||
Lill-IT | 2013-09-15 21:34 | |
Men schas in i retartråden med SD.. Besudla inte glädjetråden mer med dem. | ||
Lill-IT | 2013-09-15 21:35 | |
Och tack Rien.. :) | ||
rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-09-15 21:39 | |
De vill säkert synas ja, att driva röstkampanjer för att "stoppa SD" får dem att synas än mer. Onödigt att överdriva så. www.svd.se/nyheter/i...51 9326.svd | ||
nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-15 21:46 | |
Vackra nunor ovanför, och hemresa imorgon bitti. | ||
Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-15 21:49 | |
Tänk jag förstod att du skulle länka till den där artikeln. Har du läst mer än den missvisande rubriken? "I dag är det kyrkoval igen och mobilisering pågår återigen i sociala medier mot SD. Samtidigt talar sig Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson varm för kyrkovalet. – Mycket som vi betraktar som svenskhet är kopplat till kyrkan och det kristna arvet. Det är viktigt att slå vakt om. En kyrka som ständigt tappar medlemmar, och där det folkliga intresset inte verkar tillta. Det finns en anledning att lyfta den betydelsen, säger han." Han säger lite längre fram att betydelsen av kyrkovalet har minskat för SD:s del, men det är inte samma sak som att de skulle vara ointresserade. Helle Klein säger i samma artikel att "Sverigedemokraterna vill göra kyrkan till en bastion för ”svenskhetens bevarande” utifrån sin inskränkta syn på vad svenskhet är" och förtsätter "Att rasister får inflytande över en såpass stor och viktig kulturinstitution och samhällsaktör är djupt bekymmersamt." | ||
Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-15 21:51 | |
Gläder mig åt att jag inte är med i svenska kyrkan. | ||
rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-09-15 21:51 | |
Väl beskuret, res. Jag har både läst och förstått innebörden, Helle Kleins luddiga hot påverkar inte min åsikt särskilt. | ||
Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-15 21:59 | |
Ja ja, du har ju säkert bättre koll på SD:s agenda än Jimmie Åkesson. SD bryr sig inte om kyrkovalet öht utan de är "beyond" det. | ||
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-09-15 22:06 | |
Att mannen har tvättat fönster. Jag har strukit åtminstone en av fyra jobbiga gardiner. Ingen favoritsysselsättning och benen vill inte stå. | ||
Nattisnatt - Ej medlem längre | 2013-09-15 22:07 | |
Skit i gardiner. De är ändå bara i vägen när man försöker se ut. | ||
Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-15 22:09 | |
Precis. För att inte tala om när man ska se in. Skitjobbigt. | ||
nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-15 22:11 | |
Klart att dom passar på att synas nu, eftersom valet är (var) nu. Det betyder inte nödvändigtvis ett jota om ett par veckor. | ||
rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-09-15 22:14 | |
Förstår inte riktigt vad du vill att han ska gå ut och säga, att han skiter i valet helt och hållet? | ||
Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-15 22:20 | |
Vad jag vill att han ska säga? Jag skulle glädja mig oerhört om han höll käften. | ||
rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-09-15 22:23 | |
Kommer bli 12 tunga månader för dig då :/ | ||
Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-15 22:26 | |
Finns mycket annat att glädja sig åt här i världen. | ||