Spelrum
Giraffen | 47 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 33 |
Inloggade | 83 |
Mobilspel
Pågående | 20 222 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
vita_syrener - Ej medlem längre | 2011-02-08 21:22 | |
![]() | Ett förtydligande på mitt inlägg innan det misstolkas: Mina vänner är vackra i sitt inre och därmed vackra i sitt yttre. | |
pichipichi - Ej medlem längre | 2011-02-08 21:22 | |
![]() | le-lou 2011-02-08 20:59 "Jaha, varför kom du inte till min räddning i veggo tråden Pichi? Kanske för att du inte höll med mig ? " Just le-lou. Du ska veta att det (att jag inte sade ifrån) skulle jag nästan vilja be om ursäkt för. För jag minns precis hur det var och vad jag tänkte och kände när jag läste replikerna. Det hackandet mot dig var inte heller det minsta roligt, och jag hade fingrarna på tangentbordet ett antal ggr. Men uppriktigt, jag vet inte riktigt varför jag inte fick det på pränt. Kanske för att, OM jag har tolkat dig rätt, så vill du att folk ska överge sin vegetarism. Är det så? För DET är i så fall en lika orimlig tanke (eller ambition) för mig, som det vore att jag som veggis skulle vilja att alla köttätare skulle sluta upp med sitt köttätande, för det vill jag verkligen inte. - Och det har säkert framgått tydligt. Så när det gäller vegetarismen så har du och jag en hel del skilda åsikter, men också mycket som vi är överens om, eller hur? Men som sagt, det hackandet mot dig då var helt klart obehagligt. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-08 21:25 | |
![]() | >> Ett förtydligande på mitt inlägg innan det misstolkas: Mina vänner är vackra i sitt inre och därmed vackra i sitt yttre. En stor sanning. | |
Skugga | 2011-02-08 21:26 | |
![]() | Har ni sett ner på någon alternativt mobbat någon för deras utseende? Nej, tvärtom har jag under skoltiden "tagit hand om" och varit vän med flera mobbade just för att jag tycker det är fel. Anser ni att det är fel att alla ska ha det bra i samhället?? Nej, det är inte fel, men jag anser att alla ska bidra i mesta möjliga mån till samhället. Jag tycker INTE det är fel att en del har det bättre än andra, det betyder inte att en del måste leva i misär. | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2011-02-08 21:26 | |
![]() | Har jag missuppfattat TS fråga? Tycker man ska visa respekt för trådens skapare och hålla sig till ämnet. | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2011-02-08 21:28 | |
![]() | Jag menar vegan/köttätare. Nu blir det snurrigt ;) | |
Skugga | 2011-02-08 21:29 | |
![]() | Det var gammalt groll mellan pichi (annat nick tidigare) och le-lou som avhandlades, Vita... :) | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2011-02-08 21:30 | |
![]() | Ok Skugga, tack :D | |
Kristallklar | 2011-02-08 21:31 | |
![]() | Snoosy: Jag tycker du börjar bra. Du pratar om ytlighet, att folk ser till det yttre hela tiden. Men allt eftersom så tycker JAG att det verkar som att det är du som går efter det ytliga: Alla snygga måste vara ytliga och alla moderater är likaså, vilket du kastar ut som ren fakta utan att kunna styrka detta. Det visar på fördomar, vilket jag inte kan acceptera. Visst, jag har dömt människor men jag är inte insnöade i mina fördomar utan ger med mig om jag har fel. Detta handlar inte om alla mot en, jag skriver min åsikt och jag tycker fortfarande att denna tråd är full med skitsnack. | |
pichipichi - Ej medlem längre | 2011-02-08 21:31 | |
![]() | Skugga 2011-02-08 21:29 " Det var gammalt groll mellan pichi (annat nick tidigare) och le-lou som avhandlades, Vita... :)" VAH? DET var inget groll alls mellan mig och le-lou. Åå jises för alla dessa snurrigheter. | |
Kristallklar | 2011-02-08 21:33 | |
![]() | Dessutom, Snoosy, det är du som började tråden med att dela upp fula/snygga (som svar på "kristallklar, jag har inte pratat om folk som fula/snygga. vad greppar du det ifrån?") Du hade en bra grundtanke men jag gillar inte att det ledde till dina fördomar om olika människor. | |
Skugga | 2011-02-08 21:35 | |
![]() | Jag tänkte på det ni själva nämnde nyss om debatten i veg-tråden... Groll var mer skämtsamt menat. | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2011-02-08 21:37 | |
![]() | Men, vad gör man åt de skitfula bilder på en själv som bussiga vänner och bekanta lagt ut? Ska man blocka dom då ;p | |
pichipichi - Ej medlem längre | 2011-02-08 21:39 | |
![]() | Kristallklar Det finns en stor skillnad i att skriva att Snoosy "är full av skit", eller att skriva - som du gjorde nu - att "jag tycker fortfarande att denna tråd är full med skitsnack." Det första är ett personangrepp, det andra är det inte. | |
le-lou | 2011-02-08 21:42 | |
![]() | pichipichi - ska flika snabbt in. Vad jag menade är att varken jag eller snoosy behöver en hjälp, alltså - ger man sig in i leken så får man väl ta att folk inte håller med menar jag. Jag håller med folk om deras åsikter, inte för att de är ensamma om sin åsikt och behöver "stöd". | |
bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-08 21:46 | |
![]() | Håller med pichipichi, man kan tycka att snoosy har fel i sina åsikter men man kan välja sina ord. Tror inte jag har gått till personangrepp i denna tråden men har säkert gjort nån gång. Lätt att låta fingrarna skriva en massa när man är arg.. | |
pichipichi - Ej medlem längre | 2011-02-08 21:52 | |
![]() | le-lou Det handlar inte om att ge stöd (åt någotdera håll), utan det handlar om att jag ogillar hackandet. | |
Kristallklar | 2011-02-08 21:53 | |
![]() | Personangrepp om jag tycker att någon snackar skit? | |
Järnröret | 2011-02-08 21:53 | |
![]() | Har man helt inavlade åsikter så ska man få höra det. | |
le-lou | 2011-02-08 21:56 | |
![]() | hackandet ? det är ju diskussion - folk håller inte med andra. Ibland är det fler mot färre - ibland mer. Förstår inte problemet. Häver man ur sig saker så får man stå för att folk skriver. | |