Spelrum
Giraffen46
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
34
Inloggade83
Mobilspel
Pågående20 224

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Snoosy2011-02-08 21:57
Antal inlägg: 4273

Kristallklar, moderaternas politik går ut på att alla ska klara sig själva. Betala så lite skatt som möjligt. Privatisera allt (Pengar till enskillda). Jag har inte kategoriserat människor efter utseende, kallat dom för fula eller snygga, vilket ni är flera här som hakat upp er på.

Det jag startade tråden handlade om att några vänner till mig enbart hade en viss kategori människor på sin lista. ifrågasatte detta och fick till svar att dom inte kunde ha kontakt med vem som helst på sin lista för att andra skulle undra?? Det gjorde mig förbannad.

Jag vet att min grundtanke om samhället är bra. Som det är nu så verkar allt fortfarande ganska bra, även om man märker att samhället blivit kallare. Främst mot sjuka människor.

null, alla kan inte ha det lika bra säger du. Nä. Det påstår jag inte heller. Det kommer alltid finnas rika och fattiga.
Men högerpolitiken går inte ut på att alla ska ha det bra. Det är det jag försöker säga.
Skugga,, det är väl klart att dom flesta vill bidra till samhället. Men det finns många som tvingats till arbete fast dom inte orkar eller klarar av det rent psykiskt eller fysiskt.

Sen att guldplate känner många som utnyttjar staten. Det bidrar till att många tänker så fort dom hör om en som är hemma sjukskriven. Hon/han är eller ser inte dålig ut ju!?

Dessa personer som utnyttjar systemet som guldplate nämner är säkert sjuka på ett annat sätt. Dom har inget samvete.
Kanske borde guldplate och andra som känner till vad som händer och sker prata dessa personer till rätta? Inte anmäla. Men prata med dom hur fel det är, det dom gör.

Kristallklar2011-02-08 21:58
Antal inlägg: 278

Håller med le-lou. den som startar en tråd har något att säga, en åsikt. Ska inte denne mötas av andras tankar och åsikter. Konstigt tycker jag. Okej, jag kunde uttryckt mig på ett "bättre sätt" men jag står för vad jag tycker.

Snoosy2011-02-08 21:59

Le-lou, du har inte svarat på mina frågor ;)

Har ni sett ner på någon alternativt mobbat någon för deras utseende?

Anser ni att det är fel att alla ska ha det bra i samhället??

ramsay - Ej medlem längre2011-02-08 21:59
Antal inlägg: 9204

full of shit- hycklande. inget personangrepp alls.

Snoosy2011-02-08 21:59

Läs gärna mitt långa inlägg!!

nulltj - Ej medlem längre2011-02-08 22:04
Antal inlägg: 14052

>>null, alla kan inte ha det lika bra säger du. Nä. Det påstår jag inte heller. Det kommer alltid finnas rika och fattiga.
Men högerpolitiken går inte ut på att alla ska ha det bra. Det är det jag försöker säga.

Men där har du fel, tycker jag. För högerpolitiken handlar inte i grund och botten om att folk ska få det dåligt ställt, det är att förenkla ett komplicerat ämne alldeles för grovt. För mig handlar det snarare om att lägga mer ansvar på den egna individen, vilket gärna tolkas som att den som inte kan ta eget ansvar/har sämre förutsättningar inte ska få stöd. Sen att det i praktiken inte fungerar som det är tänkt, DET är en annan sak. Politik fungerar i praktiken inte som i teorin, oavsett ideologi. Man kan vända på saken också; jag som sliter och försörjer mig själv, tycker jag att det är ok att mina skattepengar bekostar att någon annan får en dräglig sjukpenning/a-kassa/soc.b idrag att leva på? Ja, om det inte finns en möjlighet för den personen att klara sig själv. Tycker jag att det är ok att sagda person sitter på ändan och inte försöker ta tag i sitt liv? Nej.

nulltj - Ej medlem längre2011-02-08 22:06
Antal inlägg: 14052

Snoosy >> vart ville du komma med dina två frågor? Undrar jag som faktiskt svarade.

Måns_E2011-02-08 22:06
Antal inlägg: 12023

Snoozy slänger ju ur sig all möjlig strunt. Som att inte vänsterfolk röstar för egen vinnings skull vilket såklart är ren rappakalja.

1998 gick de exempelvis till val på maxtaxa på dagis och höjt barnbidrag (detta oavsett inkomst)

2002 gick man till val på bland annat ytterligare höjda barnbidrag och ännu lägre avgifter inkom barnomsorgen (oavsett inkomst)

Naturligtvis har rätt många röstat på sossarna i dessa val för att de gynnas ekonomiskt av det, en del av dessa har dessutom röstat borgligt i de två senaste valen (och har väl knappast blivit varken större eller mindre egoister för det?)

Själv känner jag att det är omöjligt att rösta rött så länge de har inkompetenta ledare. Jag vill helt enkelt inte se Sahlin/Bodström/Östros i regeringsställning. Jag saknar förtroende och tror inte att de skulle göra ett lika bra jobb. Är det egoistiskt?

Det har ju trots allt gått förhållandevis bra för Sverige den senaste mandatperioden, framförallt om man jämför med andra europeiska länder.

pichipichi - Ej medlem längre2011-02-08 22:06
Antal inlägg: 1188

Kristallklar

Ja, när du skriver att "Snoosy är så full av skit" så är det i min värld ett personangrepp. Grunna på det.
Man kan välja sina ord lite bättre.

Så, folks, fortsätt trivas och diskutera. Jag har sagt mitt.

ps. Järnröret. Du ska bara veta att jag kan också tycka att en del personer (främst på de seriösa trådarna) har helt in i bombens inavlade åsikter, men vad jag kan minnas så har jag lyckats hålla mig ganska bra ifrån personangrepp där - men visst har det krävt en rejäl ansträngning ibland.

le-lou2011-02-08 22:07
Antal inlägg: 17496

Har ni sett ner på någon alternativt mobbat någon för deras utseende?
Nej? Varför skulle jag det ? Jag mobbar inte för det första. Jag väljer inte mina vänner, de bara blir. Bryr mig inte det minsta om vad de röstar på, även om vi kan debattera hejvilt under valtider hemma vid köksbordet.

Anser ni att det är fel att alla ska ha det bra i samhället?

Nä? Varför skulle jag tycka att det är fel ?

Guldplate2011-02-08 22:15
Antal inlägg: 1212

Snoosy:

Kan det bero på att jag är uppvuxen i en familj på 11 personer där alla är sociala, att bland annat min syster har 20 års erfarenhet av missbrukarvård, att jag själv har jobbat med människor hela mitt liv, att jag även bott hemma hos min faster och hennes man och de lever för att hjälpa utsatta människor...

Om du tvivlar på det jag säger så får presenterar jag dig gärna för en del av dom.

mrperfect2011-02-08 22:16
Antal inlägg: 11437

jag umgås bara med fula människor för att jag skall framstå .....

Snoosy2011-02-08 22:27

Måns, ''Snoozy slänger ju ur sig all möjlig strunt.''
Löjligt!

Carl Bildt är ju en så trovärdig minister, eller hur? Och Reinfeldt har ju mobbat ut en av sina. Minns tyvärr inte händelsen, men vet att det skett.
Fast det är oväsentligt.
Man röstar ju inte på partiledare eller ministrar. Utan på den politik som man tror på mest.

Guldplate, men då kanske du har erfarenheten att förstå att en missbrukare är sjuk. Och begår sjuka handlingar. Hoppas ni löser problemet med att dom utnyttjar systemet.

Du svarade aldrig mig tidigare, vad hade du för hyra och utgifter då du hade råd med körkort för dina 8000 i månaden??

Snoosy2011-02-08 22:28

Le-lou, tack för ditt svar. Vad mjuk du verkade så plötsligt.

Proserpina - Ej medlem längre2011-02-08 22:28
Antal inlägg: 285

mrperfect: Hahahaha, den var kul =)

Snoosy2011-02-08 22:29

Någon som läste det här i mitt långa inlägg?
''Det jag startade tråden handlade om att några vänner till mig enbart hade en viss kategori människor på sin lista. ifrågasatte detta och fick till svar att dom inte kunde ha kontakt med vem som helst på sin lista för att andra skulle undra?? Det gjorde mig förbannad.''

mrperfect2011-02-08 22:29
Antal inlägg: 11437

allie77

för säkerhets skull har jag en säck över huvudet, å du förstår varför ? =)

Proserpina - Ej medlem längre2011-02-08 22:30
Antal inlägg: 285

hehehe

le-lou2011-02-08 22:34
Antal inlägg: 17496

Snoosy - dina inlägg stinker av förakt mot människor som inte tycker som du. spara dina tykna kommentarer.

Måns_E2011-02-08 22:36
Antal inlägg: 12023

Snoosy, ja jämfört med alternativet så ser jag nuvarande regering som det klart mer regeringsdugliga alternativet. Det var absolut den främsta anledningen att jag röstade som jag gjorde.

Jag är rätt säker på att jag inte är ensam.

Egostiskt eller ej?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?