Spelrum
Giraffen | 49 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 31 |
Inloggade | 82 |
Mobilspel
Pågående | 20 222 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-08 22:37 | |
![]() | Ja snoosy jag läste det och det är förfärligt att du har såna vänner. Så du tar för givet att alla som röstar höger beter sig som dem bara för att de gör det. Innebär det att om dina "vänner" är brunögda så drar du slutsatsen att alla andra brunögda också är så ytliga? eller hur resonerar du? | |
mrperfect | 2011-02-08 22:37 | |
![]() | ( å här sitter jag å e säcksig.. ) | |
bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-08 22:39 | |
![]() | humor är säcksigt. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-08 22:40 | |
![]() | bizzy>> väl talat. Snoosy>> Jag lever på motsvarande studiemedel, och har en hyra på 4300kr. Har inga som helst problem att klara vardagen, eller att unna mig saker. | |
Snoosy | 2011-02-08 22:40 | |
![]() | null, tycker jag att det är ok att mina skattepengar bekostar att någon annan får en dräglig sjukpenning/a-kassa/soc.b idrag att leva på? Ja, om det inte finns en möjlighet för den personen att klara sig själv. Tycker jag att det är ok att sagda person sitter på ändan och inte försöker ta tag i sitt liv? Nej. Det är den tanken som är lite farlig enligt mig. Dom flesta människor vill göra rätt för sig! Det är inte kul att leva med psykiska/fysiska besvär. Sen finns det dom, som goldplate nämner, som utnyttjar systemet. Vilket leder till att folk ser snett på sjukskrivna överlag. Farligt farligt! | |
Snoosy | 2011-02-08 22:41 | |
![]() | citerade dig, null, ''tycker jag att det är ok att mina skattepengar bekostar att någon annan får en dräglig sjukpenning/a-kassa/soc.b idrag att leva på? Ja, om det inte finns en möjlighet för den personen att klara sig själv. Tycker jag att det är ok att sagda person sitter på ändan och inte försöker ta tag i sitt liv? Nej.'' Det är den tanken som är lite farlig enligt mig. Dom flesta människor vill göra rätt för sig! Det är inte kul att leva med psykiska/fysiska besvär. Sen finns det dom, som goldplate nämner, som utnyttjar systemet. Vilket leder till att folk ser snett på sjukskrivna överlag. Farligt farligt! | |
apajävel | 2011-02-08 22:42 | |
![]() | Man blir ju inte vän med ett utseende, och man slutar inte heller vara det på grund av utseendet (iallafall inte jag). Däremot tycker jag att det är tråkigt när vänner (eller andra också för den delen) inte tar vara på sina utseenden utan tar dålig hand om sina kroppar. Men att Facebook är skit har jag redan fastslagit, och att ytliga människor är lika ytliga, om inte värre, på internet gör blandningen desto tråkigare. | |
Snoosy | 2011-02-08 22:43 | |
![]() | bizzzy, nej. vad grunnar du det på? Jag utgick enbart på vad mina vänner sagt och baserade en tråd på denna fråga. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-08 22:45 | |
![]() | snoosy>> men det behöver inte vara svart eller vitt, att man är dödsjuk och inte kan försörja sig på annat sätt än genom bidrag kontra att man cyniskt utnyttjar systemet. Det kan handla om att man är sjukskriven - men istället för att äta rätt, träna i den mån man kan och ta hand om sig själv med målet att komma ut på arbetsmarknaden - så sitter man hemma, äter skräp och röker. Och det vill jag inte sponsra. Jag är all for att vara solidarisk, men det måste finnas en motprestation också. | |
Snoosy | 2011-02-08 22:46 | |
![]() | Le-lou, ''dina inlägg stinker av förakt mot människor som inte tycker som du.'' Verkligen inte. Men du har förakt mot mina åsikter. Men jag påstår inte att dom stinker för det. Jag har väl lika rätt att prata om vad jag tycker är fel, som du? :) Vad inte så hård i dina komentarer. SNälla. | |
Snoosy | 2011-02-08 22:47 | |
![]() | null, ''men istället för att äta rätt, träna i den mån man kan och ta hand om sig själv med målet att komma ut på arbetsmarknaden - så sitter man hemma, äter skräp och röker.'' Jaså är det så. | |
Snoosy | 2011-02-08 22:49 | |
![]() | hur kommer det säg att ni inte hittar något av det jag säger som positivt? Det måste väl finnas något? | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-08 22:51 | |
![]() | >> null, ''men istället för att äta rätt, träna i den mån man kan och ta hand om sig själv med målet att komma ut på arbetsmarknaden - så sitter man hemma, äter skräp och röker.'' Jaså är det så. Låt bli att klippa i det jag skriver så att det framstår som något jag inte menar. Det är inte ok. | |
Snoosy | 2011-02-08 22:51 | |
![]() | null, vilka baserar du dina åsikter på?? Känner du också personer i din omgivning som ligger hemma och utnyttjar samhälllet? | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-08 22:52 | |
![]() | snoosy>> förstod du vad jag skrev? | |
Snoosy | 2011-02-08 22:52 | |
![]() | Nä, men svara på frågan då istället. Om jag inte får citera dig. Varför skulle det vara förbjudet förresten? Det är ju det ni gjort mot mig i varannat inlägg. | |
Snoosy | 2011-02-08 22:53 | |
![]() | Jag förstår mycket väl vad du menar, men var hittar du dessa personer ? Som äter fel, inte tränar och röker?? | |
Snoosy | 2011-02-08 22:55 | |
![]() | Eller står du inte för att du skrev så?? | |
Måns_E | 2011-02-08 22:56 | |
![]() | Snoosy, det kan ju bero på att du kommer med väldigt kategoriska och fördomsfulla påståenden. Världen är inte så enkel som good guys och bad guys. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-08 22:57 | |
![]() | snoosy>> Jag ska klargöra en sak för dig: man kan inte i en diskussion citera någon genom att plocka ur en del av en mening som ryckt ur sitt sammanhang betyder något annat än den gör i kontexten. Jag skrev inte att de som går på bidrag ligger hemma hela bunten, jag skrev att det finns en gråzon mellan att å ena sidan verkligen inte ha några andra alternativ till bidrag och att å andra sidan cyniskt utnyttja systemet. Och denna gråzon kan t ex bestå av folk som inte gör sitt yttersta för att komma ur bidragssituationen. Och ja, som svar på din fråga så känner jag/känner till personer som pga sitt sätt att leva inte gör sitt främsta för att komma tillbaka ut i arbetslivet. | |