Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 14 |
Inloggade | 42 |
Mobilspel
Pågående | 19 952 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-30 23:10 | |
![]() | jo jag såg nu :) fin blogg, otydlig bild | |
Bitte - Administratör | 2009-06-30 23:13 | |
![]() | jag har sett =) Bitte | |
Ässät | 2009-06-30 23:29 | |
![]() | www.tillganglig.blogg.se nu då *s*.. otydlig bild? vad menar du? jaha när jag var ung och utspökad *s* | |
Phaléne | 2009-06-30 23:32 | |
![]() | Söter så =) | |
Ässät | 2009-06-30 23:34 | |
![]() | Ja men eller hur *s* | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-07-08 20:46 | |
![]() | Jag undrar en sak om när man lägger ut sin blogg här. Strider det inte egentligen mot betas regler? Ett exempel- Om man skriver tex om ett problem med sin man eller nåt och personen har bild så brukar det tas bort här på beta eftersom mannen inte har möjlighet att försvara sig och kan identiferas pga av bild på den som skriver. Samma sak kan ju hända om man lägger ut sin blogg och nämner saker i den som kan vara känsliga. Jag tex bloggar om jobbiga saker i min barndom. Om jag skulle lägga ut min blogg så skulle personer som gjort mej illa lätt kunna identiferas av de som känner mej. Hoppas ni förstår hur jag menar. Vill inte gnälla men har undrat över det?? | |
bissitheking | 2009-07-08 20:56 | |
![]() | kissed: länka till din blogg egentligen kan ALLT spåras om man vill | |
Ässät | 2009-07-08 21:05 | |
![]() | Då är det ju inte på beta vi skrivit om det. Länka kan man göra | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-07-08 21:45 | |
![]() | Jag har burit på den här skiten i så många, många år. Jag har inget sagt till nån, jag har skämts så innerligt för min barndom. Sen så för ett tag sen så började jag blogga. Jag tänkte det kunde vara bra för mej själv att få ur mej allt. Tänkte bara ha den för mej själv som en dagbok. Men så kom jag på mej själv med att dölja, skydda och leka en annan person igen genom att jag inte låter andra ta del av min blogg. Det är dags att sluta skämmas! Varför skäms vi barn till en alkoholist? Varför tar vi på oss deras fel och skyddar dem? Här är min blogg. kickilickans.blogg.s...in dex.html | |
Ässät | 2009-07-08 21:53 | |
![]() | Precis.. men det är det många barn gör! Tack för att du delar med dig kissed! Ska läsa den | |
Cajsa-Stina | 2009-07-08 22:44 | |
![]() | kissed, har tittat in på din blogg och tänker läsa igenom den ordentligt. Du har helt rätt, varför ska du skämmas, du är helt oskyldigt drabbad. Strongt av dig att dela med dig. *kram* | |
mollee - Ej medlem längre | 2009-07-09 12:30 | |
![]() | Du borde publicera en biografi Kissed. Vilken tragisk historia, rörande och fängslande, nästan tårdrypande men ändå vacker på något sett. Verkligen stark av dig att du vågar berätta och öppna din själ för oss andra. Det är fan inte lätt att bära något så tungt för sig själv, att hålla det inom sig. Men jag kan nog ändå förstå varför du gjort det, det var liksom dina minnen och man måste få kunna hålla saker inom sig tills man bearbetat sorgen och den sk skammen. Klart man inte ska skämmas över något som inte är ens eget fel och som man ej kan rå för, men du verkar vara en god människa med ett stort hjärta framför allt och en god dotter, och då kan man få skuldkänslor och må dåligt för den personen och tycka synd om den, trots att han betett sig illa. Jag tror liksom man vill skydda dom på något sätt. Så känner i alla fall jag. Min mor brukar säga: "Det är alltid fel människor som får ångest, och dåligt samvete" Jag håller med. Ska läsa klart i din blogg nu! Hoppas du inte känner att jag tränger mig på dig eller försöker tro att jag vet hur du mår, ville bara ge ett värmande ord och visa min förståelse :) Kram | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-07-09 12:34 | |
![]() | Tack, blir berörd av era värmande ord. Visste inte hur det skulle kännas att visa upp bloggen. Jag blev nevös och fick ont i magen när jag hade klickat iväg den här på beta. Men med er respons så känns det bra att ha öppnat upp. | |
Intet | 2009-07-09 18:06 | |
![]() | En stor kram till dig kissed för att du är så otroligt modig och delar med dig! Har själv en blogg men skriver aldrig om särskillt privata tankar eller saker som hänt mig. Och det är just för att att jag inte vågar lämna ut mig och vad jag varit med om. Förhoppningsvis blir jag lika modig som dig i framtiden och faktiskt bloggar om sånt som vore skönt att få ur systemet. | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-07-10 10:57 | |
![]() | Blir så glad av alla värmande ord:-) Det var inte ett lätt beslut att lägga ut bloggen så alla kunde ta del av min livshistoria. Jag räknade med att jag skulle kunna få glåp och taskigheter också och visste inte hur mogen jag skulle vara att ta emot skit. Men det är inte många som sagt något negativt utan ni positiva har övervägt känslan att jag gjorde rätt. Tack för det:-) | |
Maja G | 2009-07-10 11:16 | |
![]() | Tack kissed att jag fick del av din blogg... Vilket helvete du måste ha haft under din barndom. Det går nog inte att föreställa sig det om man inte har upplevt det själv... Jag är mycket tacksam över min barndom fast jag hade en ganska knepig far ( han var inte missbrukare, men mådde väl inte så bra psykiskt alltid).. Du är modig som vågar lämna ut dig så här...Jag skulle nog inte våga det. Skriver mer allmänt i min blogg, men funderingarna som jag har i huvudet är mycket mer privata och invecklade | |
apbur | 2009-07-10 11:27 | |
![]() | Jag ser tyvärr inget modigt med att hänga ut andra människor och ta sig rätten att bara ge sin egna högst subjektiva och bittra version. Jag blir illa berörd. Faktiskt. | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-07-10 11:33 | |
![]() | Det finns iofs tusentals böcker i ämnet där människor berättar sin biografi utan att de berörda personerna får rätten att försvara sig. Men jag förstår om den kan uppröra en del. Och är man känslig så ska man inte läsa min blogg. | |
apbur | 2009-07-10 11:38 | |
![]() | Fast man bestämmer å andra sidan inte själv om den ska bli publicerad eller inte. Jag tycker det är fel helt enkelt, hela fenomenet. Jag antar att du själv skulle tycka det var obehagligt om den gamla pojkvän som hamnade på psyket hängde ut dig som världens mest elaka och egoistiska flickvän, drog detaljer om vad du sagt och gjort och sedan fått medhåll om vilket tragiskt liv han har haft och att du är sån typiskt egotrippad människa som sårar andra utan att blinka. | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-07-10 11:41 | |
![]() | Du får tycka precis som du vill apbur. Du behöver som sagt inte läsa den. Men vad menar du med att man inte bestämmer själv om den ska bli publicerad? Pojken som kallades Det tex. Han skrev den om sina upplevelser. Klart att han ville den skulle bli publicerad. Menar du att en del snor andras upplevelser och ger ut dom bara sådär? | |