Spelrum
Giraffen | 23 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 43 |
Mobilspel
Pågående | 19 952 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kissed - Ej medlem längre | 2009-07-10 11:43 | |
![]() | Förresten har du hört talas om fingerade namn? | |
UlfTjur | 2009-07-10 11:46 | |
![]() | catfight ueah!!! | |
Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-10 11:48 | |
![]() | Åh ulf...du är så rolig. | |
apbur | 2009-07-10 11:57 | |
![]() | kissed, tror det kvittar om man hänger ut någon med namn eller bara ger sådana detaljer att det inte går att ta miste på vem man talar om. Nu är det inte direkt så att du är superhemlig och skriver under pseudonym. Jag ser heller inget beundransvärt i att hänga ut någon och vilja förklara för omvärlden hur stark man själv tycker att man varit och hur illa andra har behandlat en. Det som jag ser som beundransvärt är förlåtelse i det tysta utan att fiska efter andras sympatier. Det finns massor av människor som förlåter oförrätter utan att behöva hänga ut något, utan att behöva höra hur synd det är om dem. Det här är människor jag beundrar, de har min respekt. | |
Kahlen | 2009-07-10 11:59 | |
![]() | Apbur delar helt min känsla. Tack att i alla fall en inte blåögt hyllar uthängande. Bloggande om mode och trender är en sak, men när personer som lätt går att känna igen och finna information om skriver väldigt personligt så undrar jag lite varför. Jag har skummat igenom flera bloggar som näms här och finner namn på barn, föräldrar och vänner. Vet de om att de indirekt figurerar så öppet? Det går att skriva personligt men ändå anonymt för att inte skada någon. | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-07-10 11:59 | |
![]() | Ok apbur. Jag är inte ute efter din beundran. Läs inte min blogg om du störs av den. | |
Ässät | 2009-07-10 15:42 | |
![]() | Hur många författare skriver inte om sina självupplevda händelser i sina böcker? Det är många. David Pelzer skrev visserligen sina böcker efter att mamman hade dött och även lillbrorsan Richard men det finns MÅNGA som "hängt" ut personer i sina böcker. | |
apbur | 2009-07-10 16:20 | |
![]() | Bara för att det finns fler som hänger ut det som är menat att vara privat behöver inte det betyda att det är riktigt. Jag tror inte så många självbiografier där man skildrar sin familj på ett orättvist och bittert sätt blir publicerade. Personligen finner jag just lusten att skriva om sig själv som andra ska förväntas läsa som en ganska ynklig sida hos människor som inte bör förstärkas. | |
Wordlezz - Ej medlem längre | 2009-07-10 16:30 | |
![]() | En stilla undran: Ponera att jag skriver om mitt liv och kryddar anrättningen med berättelser som kanske inte är helt sanna. Ska jag då behöva stå till svars för det? Ska jag inte få skriva om vad jag vill i min blogg utan att människor ska inbilla sig saker om min person och mitt leverne? Måste man skriva en fotnot där man tillkännager att bloggen inte är fullständigt "självbiografisk"? | |
fåntrattis | 2009-07-10 16:33 | |
![]() | Wordless: Naturligtvis inte. Men du behöver kanske inte ange att det är just en självbiografisk blogg. | |
Wordlezz - Ej medlem längre | 2009-07-10 16:35 | |
![]() | Nej, det förstås. | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-07-10 16:36 | |
![]() | Vadå bitter apbur? Vem säger att jag är bitter? Jag berättar min sanning. En sanning som stämmer överens med mina tre bröders sanning också! Och om jag nu vora bitter, skulle det vara så jävla konstigt i så fall? Ledsen att säga det apbur men jag är inte bitter. Känner mej istället tacksam att min barndom gjort mej till en stark kvinna med båda fötterna på jorden. Tacksam att min barndom gjort mej så lycklig för de små tingen här i världen. Tacksam att jag har berikats med att lära känna den starkaste, underbaraste kvinnan jag nånsin mött, min mamma! | |
Wordlezz - Ej medlem längre | 2009-07-10 16:38 | |
![]() | Grundbulten är väl att man själv kan stå för det man skriver. Att andra sedan har synpunkter på det man skriver... tja, vad ska man göra? | |
Kahlen | 2009-07-10 16:52 | |
![]() | @Kissed Dina ord ringar illa. Något i vad tex apbur skriver är sant, annars skulle du inte reagera så starkt. Det är säkert skönt för dig att skriva av dig men ta till dig av vad de andra säger till dig,se över ditt skrivande och utvecklas. Idel rosande får ingen, det är hur man tacklar det som visar vem man är. | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-07-10 17:11 | |
![]() | Kahlen jag skriver inte för att rosas eller risas öht. Jag skriver rakt ut från mitt hjärta för att jag behöver det. Tänker inte ta till mej något, ändra eller ta åt mej av kritiska kommentarer. Jag väljer att lyssna till mitt hjärta helt enkelt. Om ni vill fortsätta att diskutera bloggar och dess utformning, utlämnande, meningsfullhet så öppna gärna en tråd om det. Jag länka min blogg i denna tråd som många andra innan mej har gjort med sina bloggar. Jag ska inte behöva stå till svars eller förklara ett dugg för någon! Som sagt så är det helt frivilligt att läsa min blogg för de som vill. Men jag har ingen som helst lust att diskutera kring den här på beta. Tack för mej. | |
Kahlen | 2009-07-10 17:14 | |
![]() | @Kissed Då var det dumt att länka till den från början. | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-07-10 17:15 | |
![]() | Varför kahlen? Har alla andras bloggar också diskuterats här? | |
ordbind - Ej medlem längre | 2009-07-10 17:16 | |
![]() | ja, i 27 sidor nu. | |
apbur | 2009-07-10 17:17 | |
![]() | Du var osäker i början om det var rätt av dig att länka bloggen. När du fick massa ros sa du att det kändes skönt eftersom du varit rädd att nån skulle kritisera dig. Nu när någon kritiserar dig tänker du inte lyssna på det och hävdar att du inte bryr dig? | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-07-10 17:19 | |
![]() | Ja precis apbur. Du har förstått mej rätt. Jag suger åt mej av de positiva vibbarna och låter det negativa rinna av mej... Sån är jag... Fortsätt gärna och diskutera min blogg om ni har så stort behov av det. Jag tänker inte vara med i alla fall. Bye bye... | |