Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 59 |
Mobilspel
Pågående | 20 696 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Ceckes | 2008-10-25 02:41 | |
gubbi, att du kan skriva så fint! jag är en ny beundrare av dina dikter | ||
Skogs Finnen | 2008-10-25 03:01 | |
detta min pästa dikten ------------------------- - En dunk i rycken av Skogs Finnen I Tårne dalen en hutt kan vara som en hel dunk i rycken Skogs Finnen | ||
Okej - Ej medlem längre | 2008-10-25 03:18 | |
Tycker mycket om gubbis dikter! Återkommer med något eget alster, men ska nu försöka somna om! (gäsp!) | ||
Loppan89 | 2008-10-25 03:37 | |
Tja, jag har inget nytt alster att dela med mig och det skulle bara bli krystat om jag bestämde mig för att hitta på något. Så det får helt enkelt duga med 2 äldre verk jag valt ut :) ------------------------- ------------------------- ------------- Och med sina ögon slutna föds de på nytt i det förflutna där gungställningarna tas bort och framtidens förebilder blir skjutna Sandlådan numera minerad och utbildningen aldrig färdigstuderad så blir det verkliga livet kort när sanningen är så välmaskerad ------------------------- ------------------------- --------------- Dörrarna på glänt har inga nyckelhål att se igenom nej du vet först på andra sidan vad du har framför dig för vi kan varken se framtiden eller gå tillbaka när vi tagit våra steg och lämnat avtrycken bakom oss i sanden, i marken.. i minnet på de vi älskade. ------------------------- ------------------------- ----------------- | ||
BetaMaxx - Ej medlem längre | 2008-10-25 03:55 | |
Allsmäktiga Gudar, Vakar över bondens nerv, Utan ånger är du rädd, Blått och svart, I främlings spår | ||
bizzzy - Ej medlem längre | 2008-10-25 04:41 | |
Magyarish, jag minns din berättelse om din pappa och jag beklagar sorgen. Dikter som är skrivna från hjärtat berör. Tack för att ni delar med er! | ||
BetaMaxx - Ej medlem längre | 2008-10-25 07:24 | |
Ljuset vandrar, Åren går, Kroppen åldras, Läk dina sår, Lev ditt liv, glöm dom andra, snitta med kniven, ät din oliv, Fädren påminna, Ärren syns, Plogen skördar, Ska du hinna? Bilars avgaser, Lånens räntor, Rimmens förbannelse, Bakfulla gaser. Se och syna, Läs och lär, Titta och skåda, Bli min dyna. | ||
Bitte - Administratör | 2008-10-25 08:54 | |
Jag nöjer mig med att läsa , en del av mina alster finns i andra liknande trådar här på betapet Bitte | ||
Perpersa - Ej medlem längre | 2008-10-25 10:05 | |
Diverse trams raderat... /Perpersa | ||
Bitte - Administratör | 2008-10-25 10:14 | |
I Mitt liv på jorden är jag så liten, liten likt en stjärna i vintergatan. Att syns så flyktigt, allt sker så snabbt. Nyss var jag här mitt i livet. Lika fort är jag borta. Allt förändras på en sekund, lågan blåses ut, jag inte var beredd, Den slocknar snabbt för att sedan flamma upp igen Ta vara på dagen, på nuet, på ditt liv Lev idag inte igår eller imorgon. Bitte 070807 22.40 inspirerad av ett samtal med en vän om ödet | ||
Touché - Ej medlem längre | 2008-10-25 10:25 | |
Den var fin Bitte. Jag gillar hur du byggde på samtalsidén och fångade upp det essentiella och lyckades skapa en så fin dikt. Mer sånt. | ||
solros x - Ej medlem längre | 2008-10-25 10:41 | |
Till mina Vänner *************** När man är nere och allting känns trist, när sorgen är stor och glädjen man mist då ser man ej ljuset, allting är svart. Det är ingen skillnad på dag och natt. Först då ser man vilka vänner man har, några försvinner, men det bästa är kvar. //solros x ;) | ||
gubbi | 2008-10-25 13:12 | |
Många som skriver fint! Och det behöver självfallet inte vara helt nyskrivet material. Det går utmärkt att gräva fram äldre alster! Vi kanske skulle samla allas verk i en antologi med titeln Betap(o)et. :) | ||
Lisaluring | 2008-10-25 13:30 | |
Otroligt vackra saker som blivit skrivna.........( gubbi - vad modigt att lämna ut dig )........ beundrar verkligen alla som har konsten att formulera sig........ att på papper få präntat vad hjärtat talar.......... I min värld fungerar slippapper o målarfärg som en kanal att råda bot på känslomässiga kaos....... men jag ska med intresse läsa alla följande inlägg.......... | ||
Hiding85 | 2008-10-25 13:39 | |
************************* ***** Handen som smekte bort hennes hud Skalade av hennes yttersta lager, utan att ta emot det som sipprade ut Med handskar på händerna, maskerade ögon Som på andra sidan väggen utan att släppa taget om repet som drar det hårdaste för att i nästa stund släppa tillbaka Det blir skavsår i hennes hjärna droppar av blod samlas i ögonvrån Marken är täckt av hudrester Ingen kommer för att torka upp Ingen kikar ens genom nyckelhålet | ||
Ruhrområdet | 2008-10-25 13:42 | |
Skogsfinnens zeugma var en uppvisning i den högre poetiska skolan. | ||
SockerChock | 2008-10-25 13:51 | |
Poesin är mitt liv. Denna dikt skrev jag då någon frågade mig hur jag visste att jag funnit min stora kärlek. När man aldrig vill gå då man känner sig hemma och redo att bosätta sig vid hans/hennes nyckelben och ingen nyckel krävs för att inga dörrar skall låsas När varje centimeter av den älskades kropp är kartlagd på ens näthinna och man alltid hittar rätt även om man blundar och är miltals därifrån När ord sällan behöver uttalas blickar, läppar, tungor och andetag ger de budskap som skall fram och man aldrig behöver tvivla på att sanningen blir förvrängd då man alltid vet hur allt är När inga eiffeltorn eller Michelangelotavlor behövs och när alla kärlekssånger bleknar för att inga ord är starka nog och musiken finns i den älskade den behöver bara kyssas fram När närheten aldrig blir överflödig och läppar aldrig får nog då törsten aldrig kan släckas man vill drunkna i varandra och låter bli att simma trots att man alltid kunnat När livet inte är värt någonting om det inte delas med den älskade och smärtan är olidlig om han/hon går och ensamhet är ett påhitt för dem som aldrig vågat älska När någon känner såsom en själv då något främmande inte existerar allt är till för att delas och nätter är till för att avnjutas i hans/hennes famn och lyckan sveper om älskande par Då vet man att man har mött kärleken | ||
mrperfect | 2008-10-25 13:53 | |
Jag skriver bara plojdikter och i stundens ingivelse. den här hittade jag på nu, efter vår höströjning av eklöv som annars kväver ALLT: Nu har jag krattat eklöv så krattan glöder här fanns det eklöv från norr till söder nu får jag sitta en stund och vila-äntligen äta en bit och filosofera om egentligen hur stor betydelse vårt arbete gör med löv och trädgårdsavfall här utanför. Om några år är löven jord och mull men vi gör väl jobbet för vår egen skull? Till våren kommer det nya skott i parken och nästa höst ligger nya löv på marken, om tusen år har man glömt vem som krattar kanske det är de som slutligen skrattar? | ||
SheDeVille | 2008-10-25 14:27 | |
Fantastiska inlägg! SockerChock - det märks att poesi är ditt liv men inte bara poesi ;-) | ||
gubbi | 2008-10-25 14:41 | |
SockerChock: Underbart skrivet! | ||