Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade48
Mobilspel
Pågående21 505

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pastor Green - Ej medlem längre2006-04-04 21:08
Antal inlägg: 192

Låt mig få citera en läkarvän: Man blir lika lite fet av fett som grön av grönsaker. Jag ska här inte komma med en massa råd, eftersom överviktiga, precis som 25 to Life påpekar, oftast har en utarmad karaktär vilket gör rådgivning relativt meningslöst. Men som citatet gör gällande, matsmältning är en komplicerad kemisk process. Tex är frukt näppeligen någonting som kan betecknas som bantarmat, pga fruktsockret - absolut inte bananer.

OneW2006-04-04 21:09
Antal inlägg: 1207

en annan har pendlat i 23 år på ett viktspann av 25 kg! Just nu halvägs ner igen men denna gång är det sista gången!

monk - Administratör2006-04-04 21:10
Antal inlägg: 2378

det heter matspjälkning herr green..

Pastor Green - Ej medlem längre2006-04-04 21:17
Antal inlägg: 192

Monk, ibland måste man använda folkliga benämningar på kända fenomen och ting. Hur många, förutom lingvisterna, vet att det heter stämläppar och inte stämband? För att ta ett exempel.

nina73 - Ej medlem längre2006-04-04 21:25
Antal inlägg: 2694

måste ha sovit på den lektionen då.. för vi fick lära oss stämband..

tib2006-04-04 21:53
Antal inlägg: 50

håller med "25 to Life"
tyvärr måste jag säga att jag har en hel del fördommar mot feta/överviktiga. De känns som de enbart är slarviga/orkeslösa. Så fort jag ser någon överviktig (då menar jag överviktig! (stor) lite småtjock gör inget utan jag menar de som väger upp mot 120 kg) tänker "oj den sitter no hemma å ser på tv hela dan" eller " Hur ofta äter den på McDonalds?!?!". och jag tycker de e synd att de e så! men det måste ju stämma lr =)?

jag har alltid varit smal och har inte tänkt på det mitt minimala höll till att ställa till det för min värnplikt men de löste sig ändå. JAG FÖRSÖKER Å GÅ UPP I VIKT!!! men de e svårt som faan! Den vanligaste kommentaren från folk e "du kan ju ta lite fra mig!" SUCK om de ändå vore så lätt :(. jag är en långdistansare så jag springer ofta och det ska jag aldrig sluta med! men jag kan inte äta mer än jag e mätt, sen e de stört omöjligt! och de finns många fördommar mot smala oxå och jag gillar inte å bli kallad klenis/spinkis eller när folk säg "nämen oj va smal du e!" då blir man inte heller glad! DE E PRECIS SOM EN FET BLIR KALLAD FETTO!

men egentluigen borde alla vara stolta över de de är som nån annan skrev här!

bazios2006-04-04 22:05
Antal inlägg: 131

vet inte hur det är med andra men jag väger rnt 120 kg kanske och jag har int käkat på macdonalds på säkert ett år och pizza är det inte heller ofta ..Men det är klart jag äter hemma lagad mat varje dag kanske är det det som är felet=)hmm tåls ju att fundera på

GM Flash - Ej medlem längre2006-04-04 22:22
Antal inlägg: 255

Håller med dig tib, jag är också smal som en sticka. Har alltid varit det, tror jag har en jävligt hög ämnesomsättning kopplat till att jag inte gillar mat särskilt mycket, jag äter i stort sett för att överleva. Varenda en som säger "men guu vad smal du är" verkar tro att det är jävligt originellt och att dom är dom första som säger det. Det är ju för fan samma sak som att säga till nån att den är fet. Brukar alltid skämta bort det, men man blir bara så jävla less. Har lust att säga tillbaka "ja, men fyy faan vad FUL du är", men jag är för trevlig för det.

Förut var jag inte glad med hur jag såg ut, men har växt ifrån det nu. Nu är jag glad som jag är. Jag är hellre smal än tjock i alla fall.

bazios2006-04-05 04:11
Antal inlägg: 131

det är bra men jag är som sagt hellre en tjockis än för smal kan inte heller vara nyttigt

solbruden712006-04-05 08:26
Antal inlägg: 78

bazios...Lagom är bäst. men vad lagom och medelmåtta är är ju svårt att veta idag. Kan ju bara vara individen til lags. Alltså. Mår du bra och inte har några kroppsliga åkommor som kan direkt relateras till övervikt så keep on. va den du är..

Angus2006-04-05 10:22
Antal inlägg: 380

tib:

Citat:
"de finns många fördommar mot smala oxå och jag gillar inte å bli kallad klenis/spinkis"

Du är en idiot!
Hur kan du i detta finna skäl för din egen fördomsfullhet?

tib2006-04-05 16:14
Antal inlägg: 50

e jag en idiot?
inte snällt sagt! och jag förstår inte vad du menar?
jag säger bara att det finns fördommar mot smala oxå, det var det ja ville säga.

Angus2006-04-05 16:52
Antal inlägg: 380

Ja, du sa det.
Och i samma mening så offentliggjorde du dina fördomar om feta.
Precis som 25:an och _Fjant_ så är det bristen på respekt för individen som gör att jag blir förbannad...

Gentiana2006-04-05 16:59
Antal inlägg: 295

Bara att konstatera att som vanligt är det bara en vit, medelålders man med lagom vikt, hår och hyfsad klädsel som duger, alla andra bemöts med någon form av fördom av alla andra. Jag menar, finns det någon av oss som verkligen, med handen på hjärtat, kan säga att vi är totalt fördomsfria??? Att vi inte "vet" hur en person "är" redan vid första ögonkastet?
(Jag själv har t.o.m. fördomar mot ovanstående man.) Man får stirra sina j-a fördomar i vitögat o gå i klinch med dom. Om jag såg mig själv på stan skulle jag veta precis hur den kvinnan var, med den frisyren, den klädseln osv!

onis2006-04-10 12:19
Antal inlägg: 2

Dom åkommerna Bazios må ha anser jag mer handla om hennes till synes höga ålder.. jag menar bilar är skattefria när dom kommer upp i hennes ålder ;)

Schackrutor2006-04-10 23:17
Antal inlägg: 2535

Såg lite på Dr Phil idag, handlade bl.a. om ett riktigt stor kille och hans mamma.(Orkar inte gå in på mer detaljer) Det berörde faktiskt.
Ngn mer som såg det?

DiscoBoy2006-04-11 21:35
Antal inlägg: 9

Feta människor kan säga precis vad dom vill. Säg gärna att ni är nöjda det är helt okej. Är ni det så är ni. Men som samhället är idag och med dom kostnader som kommer pga av övervikt och fetma så kan ni inte komma och gnälla när ni mister jobb tex kanske pga av er övervikt. Arbetsgivare blir anklagade för att diskriminera feta som ett ex.... varför? Hade du om du själv varit arbetsgivare valt att anställa en person som riskerade alla dom följd sjukdomar som fetma innebär. Det blir enorma kostnader för att täcka upp för allt vad fetman för med sig. Det är bara att gå till evulotionens början. Var vi feta från början. Vi var definitivt större och hade säkert lite mer hull pga av dom något hårdare förhållandena då. Men inte fan sprang det omkring 130kg människor. Hur skulle det se ut? Skulle dom kunna springa ifrån ev rovdjur tex.... kolla också på vad maten bestod av då och vad den består av nu och ni kan aldrig säga att det är "normalt" att vara överviktig. Det är en ytterst lite del av dem som lider av fetma och övervikt som kan skylla på "fel på ämnesomsättningen" och "tjock benstomme" Ni har tuggat er till det dom allra flesta av er. Och sålänge ni accepterar att det ligger er till last och inte beklagar er så säger jag. Varsågod och ät! // Kristian

IMO - Ej medlem längre2006-04-11 22:00
Antal inlägg: 1766

???

En stilla försiktig undran, är du "riktigt hundra", DiscoBoy?

En arbetsgivare är skyldig att betala en veckas sjuklön, har oerhört svårt att se din någonting annat i ditt inlägg än omognad, okunskap och ett pojkaktigt högervridet tänk.

Ska vi börja diskutera samhällskostnader har "Hagamannen" hitills kostat 30 miljoner...

DiscoBoy2006-04-11 22:14

Men herregud.... Hagamannen. Vad har han med detta och göra. Kan du tala om det för mig. Handlade denna tråden om övervikt eller var det jag som postade i fel tråd? Håll dig till ämnet.

DiscoBoy2006-04-11 22:17

Och en sak till när jag ändå är igång.... en veckans sjuklön så är det säkert. Men du skall inte glömma att man skall ersätta denna med någon annan också. Du skall ha in en ny person som skall sköta den sjukskrivnes uppgifter. Sen kommer det en massa rehab möten och personen ifråga kanske måste arbetsträna för att kunna komma tillbaka i tjänst efter sin sjukskrivning. Du tänker inte särskilt långt det hör jag. Och en sak till kalla mig inte "höger" du har ingen aning om min politiska ståndpunkt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?