Spelrum
Giraffen49
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade82
Mobilspel
Pågående21 237

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pastor Green - Ej medlem längre2006-04-26 15:16
Antal inlägg: 192

Min närvaro på denna internetsida kan sammanfattas på ett mycket enkelt vis. Hos mig finns inget personligt intresse i att svara - eller för den delen bemöta märkliga fantasier om min ålder eller olika användarnamn - på frågor som fallit ner för banalitetens rasbrant. De ligger där i sina dödsryckningar, frågorna.
Nej, det här projektets syfte är att skapa ett stort och fromt kollektivt medvetande.
Efter att man uteslutit onda kolhydrater ur sin kost, förlorar man per automatik lusten efter fördärvliga sötsaker. På samma vis, det är min arbetshypotes, ska man utesluta onda tankar och handlingar ur sitt medvetande - då håller man per automatik även händerna på täcket kvällstid, förlorar lusten till sin nästes hustru.
Metoden som jag utvecklat är på samma gång enkel som genialisk: hård styrketräning med fria vikter. När vår Skapare formade människan i tidernas begynnelse, tror ni då att hans avbilder var befläckade med bukfetma eller ett överskott av celluliter kring höfterna? Tror ni att de första människorna saknade all form av muskeldefinition?

Scandal - Ej medlem längre2006-04-26 15:27
Antal inlägg: 620

Pastorn! Gud har skapat oss efter sin egen avbild, eller hur? Det kan du inte förneka. Alltså bör vi vara nöjda med våra utseenden. Dessutom, vad har fria vikter med saken att göra? Den träningen som är nästintill gudomlig borde i så fall vara trädgårdsarbete (ref: Eden), träklättring (ref: Eden) och, ja - löpning (ref: arg Gud i Eden).

TomasLeonard2006-04-26 16:47
Antal inlägg: 1563

Nej, nej när människan blir mer upplyst förstår hon genast att använda de rätta redskapen för att se ut som en gud.

Lady redhead - Ej medlem längre2006-04-26 22:19
Antal inlägg: 125

Herre min Gud...Ge mig styrka...

TomasLeonard2006-04-26 23:50

Det kan endast erhållas genom att följa Pastoratet.

Din bild Lady oroar mig...
Den tyder på ett barnsligt lycksökande, ett svärmeri för lättja och ett liv i sus och dus. När jag ser din bild förs tankarna till Marilyn monroes tragiska öde.
Kroppen ska tuktas till fasthet och hårdhet, så skall själen följa i dess väg, sanna mina ord.

Lady redhead - Ej medlem längre2006-04-26 23:57

...Jag trivs med att vara okristlig, lycksökande och lättjefull...Om man inte ska söka efter lycka...vad ska man söka då? Men jag tror att jag med min livserfarenhet OCH min lycka...inte behöver möta samma öde som Monroe...Men ser du ut som på bilden, så föreligger oxhjärta, impotens och finnar på ryggen vara en stor risk.

TomasLeonard2006-04-27 00:04

:D
Jag har hört att kärlek börjar med bråk, så jag försöker bråka med alla sexiga flickor jag stöter på..
Sen försöker jag forma dem till ngt ännu bättre..amazoner!!

Lady redhead - Ej medlem längre2006-04-27 00:05

...Du kan ju alltid försöka...

Pulser2006-04-27 14:44
Antal inlägg: 101

Vad var det eva och adam levde på? just det frukt! guds matförråd till människan var alltså kolhydrater, kan du förneka detta pastorn?

Lady redhead - Ej medlem längre2006-04-27 14:58

Jag tror på kolhydrater, fett och socker i rimlig mängd. Jag tror på förbrukning av detsamma i rimlig mängd. Jag tror på encelliga organismer som via evolution råkade bli vad vi är idag. Jag tror på leva och låta dö...Förmultna och återgå till det eviga kretsloppet. Jag tror att religion föder ondska och hat...Bibeln, koranen, bhaggavad ghita...kalla dem vad ni vill...enbart är försök att försöka skrämma människan till lydnad.

TomasLeonard2006-04-27 15:00

Men många människor behäver ledning i livet. Pga deras klena förstånd.

Bror Mu - Ej medlem längre2006-04-27 15:06
Antal inlägg: 921

Vist talat. Med tanke på hur mycket godisprodukter och trisslotter som säljs kan ett elitistiskt samhälle där besluten fattas långt över gemene mans huvud enbart vara av godo!
Den lille mannen måste hållas ovetande om den stora planen utformad av gud och staten, annars uppstår en mängd sjukdomstillstånd när tankarna rör ihop sig i dom små huvudena som måste botas med gladpiller och sprit.

vulcan2006-04-27 15:09
Antal inlägg: 7666

Pastorn for president alltså?

Bror Mu - Ej medlem längre2006-04-27 15:12

Jag tror Pastorn med sin kraftfulla stämma och retoriska begåvning passar bättre som propagandaminister.

Lady redhead - Ej medlem längre2006-04-27 15:18

Ja..retorisk begåvning är ju trots allt det vktigaste i kampen om en bättre värld. Det har man ju sett bevis på mången gång.

Bror Mu - Ej medlem längre2006-04-27 15:24

Nej, men i kampen om makt. Idealism är lika attraherande som en möglig limpa.

Tufflan2006-04-27 15:25
Antal inlägg: 1254

Det bror mu försöker säga tror jag är att han själv suktar efter presidentposten. Pastorns ljuva stämma skall leda massorna till valurnorna och i våra viljelösa händer skall lappar med broderns namn stå. Hur han skall få pli på fåret så han kammar in rösterna åt honom, eller hellre, inte sänker kandidaturen helt, är dock en gåta för mig.

*viskar* Ibland är även det största av offer befogat i kampen.

Lady redhead - Ej medlem längre2006-04-27 15:30

Retorik är läran om hur man på bästa sätt övertygar människor. Det viktiga är då inte att vara sann utan att vara sannolik nog att bli betrodd. Som vilken politiker som helst....Makt är den svages kamp att få sin röst hörd...och ändå slutar även den mäktigaste i en kista långt under jord...bortglömd och återgången i kretsloppet...Som en fis...helt enkelt

Bror Mu - Ej medlem längre2006-04-27 15:40

Den logiska konsekvensen av din lilla hobbyfilosofi korsbefruktad med skolboken i psykologi är att mänskliga strävanden är meningslösa. Att avfärda strävande efter makt med ett litet påhittat visdomsord som skulle passa bra på en väggbonad är verkligen gäspigt.

Lady redhead - Ej medlem längre2006-04-27 15:43

Tänk att ngt så "gäspigt" ändå kan få den lille tjuren att sätta sig ner och pränta ett svar....Märkligt ändå....

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?