Spelrum
Giraffen | 40 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 38 |
Inloggade | 78 |
Mobilspel
Pågående | 20 296 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Nattmingel - Ej medlem längre | 2010-01-14 15:44 | |
Strunta i mitt inlägg. Det skrivs samtidigt som Miss Yoco skrev sitt, me hon var snabbare. | ||
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-01-14 15:44 | |
Devilseye: Fast glida från ämnet brukar tillåtas i viss mån. Jag tycker isf man ska öppna en allmän chat där man helt låter bli att moderera. | ||
katalias - Ej medlem längre | 2010-01-14 15:44 | |
Okej, ett sista inlägg från mig: devilseye, jag håller fortfarande med dig. Som moderator i ett forum gäller det att försöka se när diskussionen drar iväg FÖR långt från trådämnet, om det finns ett specifikt sådant. Det är så reglerna för åtminstone det här forumet är utformat, och du kan säkert tänka dig vilket svårt uppdrag värdskapet vore om man INTE hade regler att förhålla sig till. Nämnda tråd drog iväg för långt ut på sidospår, därför uppmanade jag folk att hålla sig till ämnet. Tycker folk att jag gjorde fel är det inte svårt att "anmäla" mig till admins. Att diskutera ett redan taget beslut är som att käfta med en domare. Eller? Jag har tagit del av kritik, men anser inte att den är befogad. Jag tycker att tog ett rimligt beslut. | ||
le-lou | 2010-01-14 15:45 | |
Katalias , det skulle vara väldigt spännande om du kunde återge vad exakt jag skrev som gjorde att jag fick avstängningen? För jag är helt säker på att det finns rätt många vittnen till vad det var. Just nu fegar du och påstår något som inte är ett dugg sanning. Om jag postar kritik mot hur du moderar tråden - du raderar det - och jag postar det igen - är det det du kallar för DÅLIGT BETEENDE? Iså fall är det samma sak som att säga : håll inne med kritik mot hur jag utför mina sysslor annars blir du avstängd. Precis vad som skedde. | ||
le-lou | 2010-01-14 15:46 | |
men det ska vi såklart ta i PM. Som du inte ens brydde dig om att svara på. | ||
devilseye | 2010-01-14 15:46 | |
kajix, en tråd av chattkaraktär kommer sällan att vara kritiskt avgörande för en servers prestanda vill jag påstå. Däremot kan ju chattkaraktären göra en tråd vansinnigt tråkig för en utomstående. Detta sticker jag ut hakan och påstår med många års IT erfarenhet i ryggen. (Och är det så är det dags att skriva om programvaran) Särskilt i ett forum där man inte får använda bilder eller html. | ||
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-14 15:46 | |
RymdGrisen, ledsen men jag blev upprörd av en kommentar i din tråd och ville försvara en annan skribent. Så började sidospåret. I övrigt följer jag reglerna precis lika mycket eller lite som alla andra. Håller med devilseye om att det är roligt med små utflykter i trådarna ibland, att det gör diskussionen levande. | ||
katalias - Ej medlem längre | 2010-01-14 15:47 | |
Men le-lou... snälla du, varför inte fråga den som stängde av dig i stället? Jag fegar dessutom inte. Kritiken du postade bemötte jag. Jag raderade inte. Sen började du spamma. Då raderade jag och raderade och raderade... i ungefär 30 turer. Är inte det att bete sig illa? Jag är ledsen, men du är fel ute. Du blev INTE avstängd för att du framförde kritik. | ||
apbur | 2010-01-14 15:49 | |
Det som jag upplever som ett problem här är att jag inte alls delar de värderingar som man verkar grunda sina regler på. Tycker exempelvis inte att det är så farligt om någon säger "tjockskalle" till mig. Däremot skribenter som envisas med att delta i debatter och säga emot utan att anse sig behöva argumentera för sin sak, vägra förstå när de blir ifrågasatta och istället besvarar med oväsentligheter. Upprepar sig detta beteende tycker jag det ska vara skäl nog för avstängning, iallafall från seriöst, då det skapar mycket mer frustration än att nån kallar någon "dumhuve". Nu tycker jag givetvis att man gärna kan ta bort dåligt formulerade personangrepp. Påhopp med stil tycker jag hör till, det är trevlig läsning. Men, men, det är ju som sagt min lilla åsikt :) | ||
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-14 15:49 | |
Kan någon svara på den befogade frågan ovan. Hur kan le-lou skriva inlägg om hon för någon timma sedan blev avstängd? Inte utan att man blir nyfiken. | ||
le-lou | 2010-01-14 15:50 | |
Öh... spamma? spammade jag menar du? Men skojar du? Jag postade samma inlägg ja, eftersom du raderade. Jag har kvar det : "ölgubbe, för vissa är knappen "radera" oerhört frestande att trycka på. Istället för att låta människor prata i en tråd, så ska man tvinga man den stackars betapet-servern hantera tio tusen nya trådar om exakt samma sak - om man nu slår ihop det. Dessutom så borde det finnas ett def. större utrymme att "segla" iväg på sidospår i en tråd som ligger i Snack, så länge det inte går till överstyr såklart. Ledsamt att se det missbrukas så här. " då skulle jag vilja veta VAD som ledde till den? | ||
The_Idiot - Ej medlem längre | 2010-01-14 15:51 | |
I stället för att panikmoderera bort folks inlägg, så skulle ju moderatorerna kunna moderera bort allt trams. Nivån på diskussionerna på det här forumet ligger i nivå med Lunarstorm, trots att medelåldern är minst 20 år högre. "Vad åt du i går!!!?????" "Halkade du på väg till jobbet idag!!!?????" "Har du tagit på dig strumpor idag!!!!?????! And so on and so forth. | ||
katalias - Ej medlem längre | 2010-01-14 15:51 | |
TS, le-lou blev tillfälligt avstängd för att få slut på spammandet. Tanken från den värd som stängde av henne var att öppna en dialog med henne när hon sansat sig. Vilket hon tydligen fortfarande inte gjort. | ||
devilseye | 2010-01-14 15:52 | |
katalias. I just den nämnda tråden tycker jag personligen inte att det urartade så mycket som du gjorde. Men jag respekterar din åsikt där ändå då du som du säger bara följer reglerna. Jag tycker däremot reglerna är för styvnackade. Jag tycker man kan tillåta större utsvävningar så länge det inte är rent skitsnack eller personangrepp. För vanligtvis är faktiskt grunddiskussion död eller ointressant när det barkar iväg åt annat håll. | ||
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-01-14 15:52 | |
Spam gillar vi inte. | ||
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-14 15:52 | |
Nya regler varje dag tydligen. "Tillfälligt avstängd" har jag aldrig hört talas om. | ||
le-lou | 2010-01-14 15:53 | |
Är det vad du tutat i de andra spelvärdarna? Att jag SPAMMADE??? Sanslöst att det finns vissa som ljuger i hop historier för att det ska se bra ut. Ja men stäng av mig igen då eftersom jag inte sansat mig. Är sansa att köpa rena lögner från din sida Katalias??? | ||
katalias - Ej medlem längre | 2010-01-14 15:53 | |
The_Idiot: OJ att jag håller med dig, men beslut har tagits att låta dessa rena chattrådar vara kvar, mest för att chatlusten i andra trådar då kanske minskar. | ||
Miss Yoco - Ej medlem längre | 2010-01-14 15:54 | |
"Vilket hon tydligen fortfarande inte gjort." Åmen. *l* | ||
katalias - Ej medlem längre | 2010-01-14 15:55 | |
le-lou, ... jösses... du kan ju bara inte finnas på riktigt. Jag har inte ljugit ihop något alls. Alltså, nä. Det här är bara för mycket. Jag stänger den här tråden tills andra fått ta sig en titt. | ||